KVV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:43

kijk dat bedoel ik,de een zou geen calcium supplement willen voeren en de ander maakt er minder problemen mee,mijn honden groeien zelfs op op kvv met calcium supplement,en die doen het prima hoor,niets skelet afwijkingen,er zit niet overmatig véél calcium in kvv met supplement,eigenlijk gewoon het percentage wat ook in een kvv zit als er natuurlijk bot aan toegevoegd wordt..

maar goed,dat is dus ieder voor zich...

op dit moment lijkt het kvv en vers voeren in een soort stroomversnelling te zitten,en worden er steeds meer eisen gesteld aan het voeren van,en slaan mensen wat mij betreft soms echt finaal door..

echt ,wij voeren nu zo'n 29 jaar vlees en kvv en ik verbaas me steeds meer hoe extreem het voeren van vers soms wordt door gevoerd...

maar goed,ik zeg het,doe wat je het beste vind en waar je je het beste bij voelt....als je maar een compleet versie kvv voert,tussendoor kan je ook een dag alleen pens voeren of een keer bv alleen kip,of als je het leuk vind wat barf producten erbij gaan voeren...wat dat betreft zijn er zoveel mogelijkheden als je vers gaat voeren :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:00

kimmie261 schreef:
op dit moment lijkt het kvv en vers voeren in een soort stroomversnelling te zitten,en worden er steeds meer eisen gesteld aan het voeren van,en slaan mensen wat mij betreft soms echt finaal door..

En bedankt :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:03

Bedankt voor de reacties.

Ik had inderdaad gelezen dat ze ongeveer 2% van hun lichaamsgewicht aan KVV mogen. Ik durf nu niet te zeggen of dat Sanne hongerig is omdat ze meer moet eten, of omdat ze hongerig is door de Pred (bijwerking). Ik wacht dat dus nog even af.
Ze heeft voor vanavond nog 2 plakken duck, waarna ze het weekend even of de Farmfood gaat. Ik wil het rustig uit zoeken, en heb daar zondag pas de tijd voor. Vandaar nu nog even 2 dagen op de Farmfood, wat de andere 2 honden momenteel ook krijgen.

Een van de drie wil nog wel eens last hebben van een rommelbuik. Ik moet bij haar dus ook kijken of KVV voldoet. Voorheen als ze pens kreeg of een burger, had ze daarna een extreme rommelbuik. Ik denk dat het bij haar mis gaat als ze te snel verteerd. Misschien dat het dan voor haar een idee is om farmfood door d'r KVV heen te voeren, zodat haar maag wat langzamer verteerd?

Dezelfde hond heeft ook een extreme vorm van voernijd naar de andere honden toe. Zij eet dan ook appart, dit is ook iets waar ik rekening mee moet gaan houden. Daarom zit barfen er sowieso niet in. Verse stukken vlees raakt ze zo extreem op gefixeerd, dat ze nog uren na het eten de hond kan aanvallen, als zij denkt dat er nog een restjes ligt.

Kimmie, ik vind de extreme Barfers vaak ook geen fijne mensen om dit soort dingen aan voor te leggen. Sowieso de mensen die al roepen dat je slecht bent voor je dier omdat je brok voert, ga ik geen discussie mee aan. Vind het erg fijn dat dat hier dan dus ook niet gebeurd.

Ik heb allemaal oude tantes, dus vergroeiing van het skelet zal niet snel meer gebeuren :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:04

Chubby schreef:
kimmie261 schreef:

En bedankt :)

Ik denk niet dat ze het persoonlijk naar jouw bedoelde hoor, maar in het algemeen :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:09

je hoeft het niet persoonlijk op te vatten,maar over het algemeen gezien vind ik dat er nog nooit zoveel gekeken wordt naar het voer wat mensen aan de hond geven..

voer je kvv,dan is het niet goed want je moet barfen,voer je barf dan is nrv beter,zeg je dat kvv compleet echt genoeg is,moet je weer 30 verschillende diersoorten kvv voeren... %)

voer je smuldier is het weer slecht,dan is lotgering weer slecht,voer je duck is dat weer slecht...

voer je een kvv met een niet natuurlijk calcium krijgt je hond weer skelet afwijkingen...mijn hemel...zo veel teveel zit er niet aan calcium in als het toegevoegd is,is hetzelfde percentage als bot wat in andere kvv's zit..

tuurlijk is het zo dat een natuurlijk bot nóg beter is als een toegevoegd calcium,maar om meteen maar skeletafwijkingen aan een kvv met toegevoegd calcium te wijten,gaat echt boven mijn petje..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:13

Betreffende KVV met supplementen: waarom zou je genoegen nemen met 'minder', als het voor hetzelfde geld prima spul op de markt is? Ik ben inderdaad kritisch, maar schrijf ook dat er 'gezegd wordt dat', dus ik noem het niet als hard feit. Liever een mindere KVV dan een betere brok...

Ik persoonlijk vind 2% echt erg weinig hoor. Meeste KVV's geven zelf al 2,5 a 3% aan op hun verpakkingen. Dat redden ze hier thuis al niet, met BARF wel, maar dat verteert veel langzamer. KVV gaat hier al gauw richting de 4 a 5%.. Zeker ook wanneer je ze net overzet, dan is de vertering en opname van voedingsstoffen nog niet optimaal.

Je hebt overigens best kans dat je hond met rommelbuik even wat tijd nodig heeft om te wennen. Ik zou dan juist geen brok er door heen mengen, dat maakt de vertering alleen maar lastiger. Zet haar liever een paar dagen op (vuile) pens voor de darmflora en dan over op KVV. Diarree mag een kleine week duren (mits het geen hoogzomer is) en dan zou het al veel beter moeten gaan.

kimmie261

Re: KVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:23

maar chubby bv lotgering heeft natuurlijke bron calcium,en dát wordt ook weer als slechte kvv beoordeeld...(voorbeeldje :) en niet door jou hoor,maar over het algemeen)

en als je dan lotgering voert wat geen enkele toevoeging heeft is het weer niet goed genoeg moet je weer tig diersoorten voeren om "compleet"te voeren...

en ja ik voer ahv en smuldier ten eerste omdat ik tot ong 2 euro de kilo genoeg vind om voor kvv uit te geven,ben niet van plan om 3 tot 5 euro uit te gaan geven,eet zelf niet eens voor zoveel geld op..

plus de honden doen het er uitstekend op,glimmen als spiegels ,zijn gezond,worden toch wel zeer nette leeftijden...tja ik ben tevreden zo..

en ach dat calcium supplement kan ik wel mee leven...

als er maar calcium in het voer zit :)

en rommelbuiken hebben ze hier ook wel,gekke is de rottweilers nooit,maar de kruisingen dus wel??

en ik voer geen brokken alleen maar vlees,dus waarom ze nu zo'n rommelbuik krijgen,geen idee..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:27

Prijs/ kwaliteit is inderdaad wel een belangrijke factor om te kiezen voor een Lotgering of AHV of Smuldier. En wanneer je honden het er goed op doen, ben ik de laatste die zegt dat het niet goed genoeg is!

Wij maken zelf de keuze om -als we KVV voeren- andere merken te voeren. Die zijn inderdaad duurder. Dat is onze eigen afweging, doen we voor onze eigen boodschappen ook ;) Wij eten bijv. alleen biologisch vlees, daar zijn de meningen ook over verdeeld en veel mensen maken daar ook een prijs/ kwaliteit afweging voor zichzelf. Lijkt me niet meer dan normaal...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:32

:j ja precies..

dat is wat ik wilde zeggen,geen verwijten naar jou verder toe hoor...alleen ja volg ik her en der de discussies en vind dan dat ook in het vleesvoer gebeuren er erg doorgeslagen wordt..

inmiddels moet lotgering dus zijn voer gaan laten analyseren,omdat vleesvoerder precies willen weten wat er in het rolletje voer zit,en dat gaat voor mij persoonlijk tever..maar een ander wil dat wel weer helemaal uitpluizen en weten en vind het geweldig dat lotgering dat doet...

en ik ben inderdaad voor mezelf geen biologisch vlees koper,we halen hier wel bij de slager die zelf slacht maar ook wel vlees bij de appie als het zo uitkomt...en slaan als we bij de c1000 zijn ook wel de kiloknallers in...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 18:25

Oooh help, nou weet ik het helemaal niet meer hoor! Wat is nou goed en wat niet? Waar moet ik op letten?
Volgens de Dierenwinkel was smuldier niet een van de betere en gaan ze daar snel van aan de poepperij.
Lotgering heeft wel een aantrekkelijke prijs.

Maar Sanne moet dus ruim het dubbele krijgen van wat ze nu heeft gehad?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:48

IK zou der 500 gram geven.
IK zou kijken hoe ze het doet op Lotgering (als je daar makkelijk aan kunt komen).
IK zou smuldier niet zo snel geven.

Maar ja, wat jij doet is in het begin gewoon een kwestie van uitproberen en kijken hoe wat iets doet...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:01

ik zou ook ong 500 gram geven en dan kijken hoe ze het erop doet,en met kvv is gewoon kijken wat jij fijn vind om te voeren qwa merk en wat je hond goed eet,hier eten ze niet alle soorten kvv....

vandaar hier 3 soorten kvv in huis,en ik test zo hier en daar nog weleens wat tussendoor,maar ja,zeg het,zijn hier zeikers en smuldier gaat er heel goed in,en ahv ook..

nou ja dan dat maar,honden doen het er prima op...lotgering eten ze hier echt niet....laatst nog een halve krat geprobeerd,ja 2 vreten het maar die vreten alles,de andere 4 keken ernaar en dat was het dan.

van lotgering is overigens bekend dat honden daar snel dik van worden,dus mocht je dat gaan voeren hou dit dan wel in de gaten qwa gewicht met je hond.

en ja het is echt op het oog voeren,die 2% is een richtlijn,maar zoals ik al zei,1 rottweiler eet hier 400 gr per dag en rolt nog om,de ander krijgt onbeperkt en is super slank...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 19:16

Sanne heeft wel aanleg om dikker te worden. Ze heeft deze 2 dagen 400 gram per dag gehad.
Vind het nog erg lastig om te besluiten op welke KVV ik het ga proberen. Hier wordt wel de lotgering verkocht, wat ik op hun website las.
De rest weet ik niet, dat zou ik dan moeten uitzoeken.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:22

Hangt er ook vanaf hoeveel vriesruimte je hebt. Is die groot genoeg kun je het ook bestellen en gratis (lupa) of voor weinig (lotgering) langs laten brengen. Ook is er een "verzamelplaats" op barfplaats waar mensen gezamelijk halen/ bestellen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:23

:j je moet echt gewoon kijken wat je een fijne kvv vind en wat je hond graag eet...

wij hebben voorheen bibi gevoerd vind ik ook een super kvv...op bibi zijn joes ,gringo en zoë groot gebracht..

daarna zijn we overgegaan op ahv,en daar is donnie als pup zijnde groot op gebracht en hebben de honden jaren ahv gegeten,sinds we hier in dld wonen eten ze nog steeds ahv,en zijn we smuldier gaan voeren,wat er graag ingaat ,en groeit buddy nu op op de smuldier...

pip is weer groot gebracht op lotgering,de honden hebben een periode gehad dat ze wel lotgering aten,maar nu eten ze het helaas niet meer,vond het zelf fijn voer.

en dan voer ik hier nog een kvv van de plaatselijke slager,en barfproducten en wat er aan kvv af en toe aangeboden wordt, wordt uitgeprobeerd...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:31

Mijn 1-jarige lab eet sinds haar 5e maand kvv. Niks voorzichtig overgezet, brokken weg, kvv erin. Beestje heeft totaal geen diarree gehad. Ik heb een tijd Smuldier gevoerd, maar werd zelf onpasselijk van de lucht ervan, dus nu voer ik Rodi complete. Betaalbaar en de hond doet het hier ook prima op.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 19:46

kimmie261 schreef:
:j je moet echt gewoon kijken wat je een fijne kvv vind en wat je hond graag eet...

wij hebben voorheen bibi gevoerd vind ik ook een super kvv...op bibi zijn joes ,gringo en zoë groot gebracht..

daarna zijn we overgegaan op ahv,en daar is donnie als pup zijnde groot op gebracht en hebben de honden jaren ahv gegeten,sinds we hier in dld wonen eten ze nog steeds ahv,en zijn we smuldier gaan voeren,wat er graag ingaat ,en groeit buddy nu op op de smuldier...

pip is weer groot gebracht op lotgering,de honden hebben een periode gehad dat ze wel lotgering aten,maar nu eten ze het helaas niet meer,vond het zelf fijn voer.

en dan voer ik hier nog een kvv van de plaatselijke slager,en barfproducten en wat er aan kvv af en toe aangeboden wordt, wordt uitgeprobeerd...

AHV wordt hier niet in de buurt verkocht. Had al op hun website gespiekt. Ga van 't weekend eens uitzoeken wie wat verkoopt :D

Heb net ook even op het forum van barfplaats gekeken en daar hebben ze het er bij kvv ook nog over dat ze groentes e.d. toevoegen. Dit is toch niet nodig bij een KVV zoals lotgering e.d.?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:07

carnibest bevalt hier het best. heb wel eens andere merken geprobeerd, maar op den duur gaat hij daar van kotsen.

als je carnibest voert is het wel aan te raden een dealer te zoeken waar je korting kunt regelen. het is namelijk niet het goedkoopste voer ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:21

Nikki__ schreef:
kimmie261 schreef:

AHV wordt hier niet in de buurt verkocht. Had al op hun website gespiekt. Ga van 't weekend eens uitzoeken wie wat verkoopt :D

Heb net ook even op het forum van barfplaats gekeken en daar hebben ze het er bij kvv ook nog over dat ze groentes e.d. toevoegen. Dit is toch niet nodig bij een KVV zoals lotgering e.d.?

In de kvv die ik voer zit de groente en het fruit al gepureerd.... Ikmben er zelf helemaal happy mee. Hondje doet het er erg goed op

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 12:25

Denk dat ik inderdaad ook opzoek ga naar zo'n KVV. Wil wel zeker weten dat het helemaal compleet is en dat er niet achteraf tekorten ontstaan omdat het er niet doorheen zit.

Iemand enig idee welke KVV's dat allemaal zijn dan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:31

elke kvv is kompleet...

anders mag het geen kvv heten... :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:37

Haha ja dat klinkt logisch:D. Alleen bevat niet elke KVV groente en las ik op het barfforum dat veel mensen er nog van alles bij doen bij bijvoorbeeld lotgering.

Is dat dan niet persee nodig? En bij sommige staat dan dat hij compleet is, mits je alle diersoorten voert ofzo?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:48

Het wordt aangeraden om op een tijdsbestek van 4 tot 6 weken minimaal 5 diersoorten te voeren. In veel KVV zit al groenten verwerkt, maar niet iedereen is er van overtuigd dat dat werkelijk nodig is. Je kunt er evt. ook voor kiezen om restjes van je eigen gekookte groenten te geven aan je hond af en toe. Dat doen wij zelf ook naast het vers vlees wat we voeren. De hond eet af en toe een restje boontjes of erwtjes, een aardappel of wat rijst, een handje noten of wat yoghurt...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 14:05

Dus stel dat ik lotgering zou kiezen, dan moet ik in 4-6 weken 5 verchillende diersoorten hebben gevoerd?
En wat houd de premix dan in?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:15

Ik heb geen verstand van Lotgering :o Maar de premix zal een toevoeging zijn van verschillende vitaminen en mineralen, waardoor je inderdaad niet per sé verschillende diersoorten zou hoeven voeren.