hond wagenziek wat aan te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:47

Wij hebben een sheltie van nu bijna 1,5 jaar oud. Was ook heel erg wagenziek, al van de eerste keer dat we hem als pup van 8 weken in Duitsland gingen ophalen.
Ik heb ook vanalles geprobeerd, niks hielp, totdat ik dacht, ik ga hem eens rescue van bach bloesems geven en in het begin gaf ik hem een half uur voor we weggingen enkele druppeltjes en dan net voor hij de auto inging nogmaals. Ik was verwonderd van de werking, hij geeft niet meer over en kan zelfs genieten van de rit, zelfs ritten van meerdere uren. Ik geef wel rescue kids omdat daar geen alcohol inzit. Op dit ogenblik zijn we zover dat hij voor ritjes tot een half uur niks meer nodig heeft, voor langere ritten geven we hem voor de veiligheid wel nog!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:52

A_man schreef:
hallo,

ik heb een vraag, mijn chihuahua is erg snel wagenziek.
al rij ik alleen al de straat uit ziet die me al misselijk aan te kijken, gaat meestal om stukjes van 10-15min rijden.
nu ga ik in aug. midweekje naar limburg ( 2,5uur rijden ) en daar heb ik goeden dierenarts pillen voor gehad tegen wagenziekte, ( hoopt dat dit goed werkt. )
maar wat doen jullie aan honden die wagenziek zijn?

groetjes

Kan hij naar buiten kijken? Zo niet, zou ik eens proberen om hem zo hoog te zetten dat dat kan.
Mijn Mechelaar heeft als pup de auto echt ondergekotst, totdat hij groot genoeg was om door het raam te kijken. Toen was het over.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:52

Nou vandaag ritje naar lelystad gemaakt ( a 1uur ong ) was mooie proef op de vakantie reis van 2,5u, moest van de DA Cerenia geven ( had k voorgeschreven gekregen ) werkt 12u tegen braken, hy heeft inderdaad niet gebraakt maar vond het rijden nog niet echt soepeltjes gaan , nu zat ik bij hem maar zat tocch nog flink te slikken, op den duur ging die wel slapen ( proberen ) maar ben hem nu aan het uitlaten, en braakte net toch echt was niet veel maar toch wat, aangezien ik hem om 11u de pil heb gegeven mag dit na mijn ide niet, hij heeft ook geen eetlust van die pil, vanmorgen om 10u voor het laatst gegeten, weet niet of ik mn dier dit wil geven? Ik heb gekeken en gevraagd voor primatour alleen hier moet ik zo weinig van doseren ( hij weegt 2kil ) en ze konden mij niet vertellen hoeveel ik dan moest geven, ben nogsteeds opzoek naar goed advies!! Help me

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:15

eigenlijk vind ik je niet logisch, je vraagt om advies, neemt geen moeite om ieders advies te lezen en nog beter uit te testen, dan vraag je opnieuw naar goed advies, logisch toch dat je geen reactie meer krijgt, niet?

A_man

Re: hond wagenziek wat aan te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 10:45

Chivance wie zegt dat ik het niet probeer,
ik ga 15-08 op vakantie naar Limburg, hier heb ik Cerenia voor gekregen van de DA omdat het een rit van ong. 2,5-3uur is. als ik dan ga lopen "proberen" met andere dingen en het helpt niet dan heb ik hond dat 3u voor "doods" voorzich uit staart en loopt te braken, met vervolg dat ik konstant moet stoppen om zn benchje schoon te maken, waar dus ook mn andere hond in ligt.
ik heb advies gevraagd bij een hele goede drogist ( die ook hun spullen soms aanraden voor honden ) en die rade mij Primatour af vanwege zijn gewicht ( lees: 2kilo ) is het niet dosseerbaar.
ik heb ook advies gekregen om rescue te gebruiken. deze druppels hebben we echter al thuis,.
maar het enigste is wat k te horen kreeg is probeer rescue, niet hoeveel van te voren / hoeveel druppels ect.

ik snap je niet chivance ik vraag om hulp en dan ga je me aanvallen dat ik niet lees en niet uitprobeer? dat doe ik wel.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:50

Dan zou ik toch de Travellin van VSM proberen :j Dit is homeopatisch en niet zo heel erg als je wat meer geeft. Als wij op vakantie gaan en de hond gaat mee, begin ik vaak 1 a 2 dagen van te voren met het geven van de Travellin. Wij zijn ermee begonnen toen hij ook een puppie was, en ik geef hem al vanaf het begin een kwart tablet per keer 2x per dag, hij is nu ong. 10 kilo.

Ochtend voor het weggaan niet voeren, wel kwart tablet geven. Dan een half uur tot uur voor vertrek ook nog een kwart tablet.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:31

hetbommeke ik zal hier is naar gaan vragen, maar als jij een kwart tabletje geef dan moet ik zeker een korrel geven? ( aangezien jouwes 10kilo is en mijnes 2kilo :P )

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:34

Hij krijgt al van pus af aan een kwart tablet en toen was-ie echt nog geen 10 kilo. Hij is nu inmiddels al 11 jaar trouwens en we gebruiken het nog steeds. Verder is hij ook niet suffig van het spul, vind ik erg belangrijk.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 15:06

oh oke bedankt. ja dat vindt ik ook erg belangrijk.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:52

Jammer dat je hem niet als puppy had, dan kunnen ze eraan wennen... En enigste advies wat ik je nu nog kan geven, gewoon middel tegen wagenziekte gebruiken, en zoveel mogelijk overal mee naartoe nemen met de auto... Dan wennen ze er vanzelf aan. Hond van de buren is ook wagenziek, maar die werd als pup nergens mee naartoe genomen, en nou zijn ze op vakantie, met hond, elf uur rijden, en met pilletjes ging dit ook goed... Maar die van mij daarintegen, gaat overal mee naartoe, en heeft echt nergens last van. Ze is wel rustiger als ze gewoon op de achterbank kan liggen, dan gaat ze slapen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:09

alle middeltjes door elkaar gooien? :=

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 10:17

ja het is inderdaad jammer dat hij "waarschijnlijk" weinig in de auto heb gezeten als pup zijnde, daarin tegen ging noa ( die had ik met 10weken ) overal mee, die gaat ook gewoon heerlijk slapen in de auto,
ik heb hem nu de laatste tijd op mn schoot ( misschien gevaarlijk ) maar dit gaat beter, doe het raampje open, aai hem over zn bolletje dat het niet zo eng en erg is als die denkt. geef hem dan dus ook helemaal niets.
als ik naar limburg ga krijgt die wel een pilletje van de DA. maar meer niet.
probeer hem zo veel mogenlijk mee te nemen. verder komt dit ooit wel goed hoop ik ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:07

nou veel of weinig mee autorijden heeft er niets mee te maken hoor,mijn pup ging overal mee naartoe en werd steeds zo autoziek,ben toen primatour gaan geven en toen was het over,zo kon ze zonder ziek te worden tóch mee.

en ik heb grote honden dus ze kon makkelijk uit het raam kijken,zat in een station,en kon zowel op de achterbank als achterbak gaan liggen,maar alleen al als ze erin zat ( zonder te rijden) gierde de kwijl uit haar bek..

nu ze ouder is gaat het goed en gaat ze pilloos mee,maar tot haar ( en haar broertje ook overigens) 6de jaar heb ik echt pilletjes tegen wagenziekte moeten geven...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:55

Onze 11 jarige krijgt ook nog steeds een Travellin pilletje hoor als we lange stukken gaan rijden. Zonder pil wordt het een vieze bende in de auto waar ik geen zin in heb :o

Ander hond (Duitse Herder van 8) heeft nergens last van, ook heeft zij gelukkig de angst niet overgenomen van onze 11 jarige. Helaas heeft die ook niet het plezier overgenomen van de Duitse Herder :n Hadden we een beetje op gehoopt dat dat zou gebeuren, ook omdat we altijd iets leuks gaan doen als we ergens naar toe gaan met de auto.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:03

Jesjepaarden schreef:
Jammer dat je hem niet als puppy had, dan kunnen ze eraan wennen... En enigste advies wat ik je nu nog kan geven, gewoon middel tegen wagenziekte gebruiken, en zoveel mogelijk overal mee naartoe nemen met de auto... Dan wennen ze er vanzelf aan. Hond van de buren is ook wagenziek, maar die werd als pup nergens mee naartoe genomen, en nou zijn ze op vakantie, met hond, elf uur rijden, en met pilletjes ging dit ook goed... Maar die van mij daarintegen, gaat overal mee naartoe, en heeft echt nergens last van. Ze is wel rustiger als ze gewoon op de achterbank kan liggen, dan gaat ze slapen..

Dit is onzin. Wagenziek zijn kan de hond niks aan doen. Mijn pup( nu 5maanden) gaat vanaf 4 weken oud al mee in de auto en vind het hartstikke leuk maar spuugt toch elke keer weer.