Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
A_man schreef:hallo,
ik heb een vraag, mijn chihuahua is erg snel wagenziek.
al rij ik alleen al de straat uit ziet die me al misselijk aan te kijken, gaat meestal om stukjes van 10-15min rijden.
nu ga ik in aug. midweekje naar limburg ( 2,5uur rijden ) en daar heb ik goeden dierenarts pillen voor gehad tegen wagenziekte, ( hoopt dat dit goed werkt. )
maar wat doen jullie aan honden die wagenziek zijn?
groetjes

Dit is homeopatisch en niet zo heel erg als je wat meer geeft. Als wij op vakantie gaan en de hond gaat mee, begin ik vaak 1 a 2 dagen van te voren met het geven van de Travellin. Wij zijn ermee begonnen toen hij ook een puppie was, en ik geef hem al vanaf het begin een kwart tablet per keer 2x per dag, hij is nu ong. 10 kilo. 
) 

Hadden we een beetje op gehoopt dat dat zou gebeuren, ook omdat we altijd iets leuks gaan doen als we ergens naar toe gaan met de auto. Jesjepaarden schreef:Jammer dat je hem niet als puppy had, dan kunnen ze eraan wennen... En enigste advies wat ik je nu nog kan geven, gewoon middel tegen wagenziekte gebruiken, en zoveel mogelijk overal mee naartoe nemen met de auto... Dan wennen ze er vanzelf aan. Hond van de buren is ook wagenziek, maar die werd als pup nergens mee naartoe genomen, en nou zijn ze op vakantie, met hond, elf uur rijden, en met pilletjes ging dit ook goed... Maar die van mij daarintegen, gaat overal mee naartoe, en heeft echt nergens last van. Ze is wel rustiger als ze gewoon op de achterbank kan liggen, dan gaat ze slapen..