puppy plast in de bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: puppy plast in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:09

Ik heb me pup gewoon lekker op bed laten slapen

Ze sliep lekker heel de nacht door en vond het heerlijk met mij samen samen :)

Zij plaste ook in de bench en ging janken

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:43

Oke ik stel jullie eerst even voor aan Kyra.
ze is geboren op 19-05-2011
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding(hier had ik hem afgebouwd met knuffels en kussens zodat ze aan die kant niet kon maar ag kindje maaktte er nog meer een troep van
Afbeelding
Ze is en kruising tussen een Chihuahua x Shih tzu

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:44

shilady schreef:
Ik heb me pup gewoon lekker op bed laten slapen

Ze sliep lekker heel de nacht door en vond het heerlijk met mij samen samen :)

Zij plaste ook in de bench en ging janken

Oke, nja een keertje bij me in bed vind ik niet zo erg maar ga dat niet dagelijks doen.
vindt ik niet erg hygenisch plus ze moet een eigen slaapplek hebben vind ik.
dank je

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:45

Hmm de ene zegt wel water de andere zegt niet.
Als ze in de bench zit heeft ze zo ie zo geen water en ze gaat rond 23:00 de bench in na het laatste uitlaatrondje.
haar voer en drink bakje staat er buiten.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:47

amy_leftover schreef:
Wij lieten onze pup om ±23.30 uur uit en dan 's nachts rond 3 uur nog eens en 's morgens word 5.30/6.00 uur weer. Ze heeft ook een ruime bench en deze hebben wij niet afgezet, maar ze heeft nooit in haar bench geplast. :n Eerste week/weken lag ze ook bij ons op de slaapkamer.
Ze is nu bijna 11 weken en slaapt inmiddels beneden, met de bench open. Laatste rondje ergens tussen twaalf en half een en dan 's morgens rond half 7 weer. Dat gaat bijna altijd zonder ongelukjes +:)+
Ik haal het water niet weg, maar zorg wel dat het met mate gaat. In het begin dronk ze steeds de hele bak leeg en kwamen haar plasjes er ook als water weer uit. Ik zorg nu dat er steeds een klein laagje in zit, zodat ze niet in 1x zo veel kan drinken.
Ik besef me overigens wel dat wij geloof ik gewoon mazzel hebben dat we zo'n voorbeeldige pup hebben :o O:)

nou inderdaad zeg!! erg goed
de bench open is ook erg knap maar dat durf ik niet aan niet kwa plassen maar ze bijt overal in en probeerd alles op te eten :') :(:)

ik moet zeggen dat kyra zo ie zo niet erg veel drinkt hoor vind ik.
igg geen waterbakje leeg op een dag.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:49

Wat een schatje!!
Wat ik echt nooit zou doen, is een kindje in de bench van m'n hond laten!!!! Het is hét plekje van de hond.
Toen die van ons in de bench zaten, hadden ze geen water. Ze drinken niet als we weg zijn en maken er alleen maar een rotzooi van.. :P

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:54

[/quote]
nou inderdaad zeg!! erg goed
de bench open is ook erg knap maar dat durf ik niet aan niet kwa plassen maar ze bijt overal in en probeerd alles op te eten :') :(:)

ik moet zeggen dat kyra zo ie zo niet erg veel drinkt hoor vind ik.
igg geen waterbakje leeg op een dag.[/quote]

dat hoort erbij toch dat knagen dat hoort bij een pup, maar door opsluiten los je imo het probleem niet op
heeft ze wel voldoende eigen knaag speelgoed?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:02

tja, dat probleem het ik gelukkig (nog) niet. Ze ligt gewoon te slapen op het kleed :z ook als we overdag even weg zijn.
Als we er bij zijn zit ze overigens ook wel eens aan dingen die niet voor haar bedoeld zijn hoor := maar eenmaal alleen gaat ze al snel slapen

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 16:05

ja ze heeft van alles, een botje balletjes een kip met geluid erin. maar ze moet ook leren in de bench te zitten ook voor als je alleen weggaat.
Ze bijt bijvoorbeeld aan losse touwtjes aan de bank of aan het hoek van me bed etc.
dat is gewoon niet voor haar bedoeld en ik vind wel dat ik daar in duidelijk in moet zijn iets mag wel of iets mag niet zij snapt niet wat nieuw is en wat oud is.
bijvoorbeeld schoenen vindt ze ook leuk, een oud schoentje vind ik niet erg
maar ze ziet niet wat een nieuw schoentje is en een oude
in de nacht hou ik haar dus wel gewoon in de bench.

hihi nee idd, toen hij er net stond heeft ging hij er wel eens in maar omdat hij ook nog niet helemaal snapt dat het hondje klein is etc probeer ik me zoontje nu te leren dat de bench geen speelgoed is.
ze is inderdaad erg lief, ze loopt buiten gewoon los en ze luisterd echt super!(heb altijd een riempje bij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:17

Dors04 schreef:
bijvoorbeeld schoenen vindt ze ook leuk, een oud schoentje vind ik niet erg
maar ze ziet niet wat een nieuw schoentje is en een oude

En daarom is het zo belangrijk om een jonge hond direct en héél consequent te leren dat alles in huis van de baas is, en niet van de pup.
Dat de hond er alleen aan mag zitten wanneer hij daar toestemming voor heeft gekregen en anders niet.

Geen onderscheid maken in oude dingen waar hij wel in mag bijten en nieuwe waar hij niet in mag bijten.
Gewoon consequent leren dat hij er NIET in mag bijten, ongeacht of het oud of nieuw is.
Alleen z'n hondenspeelgoed is voor hem om te spelen, van de rest moet je hem echt duidelijk en direct leren om af te blijven.

Anders blijven ze dat doen en kan het probleem steeds groter worden.

Toen onze pup net thuis kwam vanuit het nest, beet ze ook graag in schoenen, veters en broekspijpen.
We zijn daar direct vanaf dag 1 heel duidelijk in geweest: dat mag absoluut niet.
Dag 2 wist ze dat al, en sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan. Ook niet als er ergens een losse schoen ligt en ik niet aanwezig ben. Ze blijft er netjes vanaf.

Terwijl ik van de nestgenootjes (die dat in het begin gewoon schattig vonden en er niet consequent op in hebben gegrepen) hoor, dat de pups daar nog steeds problemen geven met knabbelen op schoenen, veters, broekspijpen en inmiddels ook anderen objecten.

Een pup die genoeg divers speelgoed voor zichzelf heeft om op te knabbelen (met verschillende texturen), hoeft niet in andere dingen te gaan bijten. Door consequent optreden kun je dat vrij eenvoudig afleren :)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:54

Dat heb ik inderdaad in een boek gelezen en zoals ik al zei dat mag ze ook niet, ze hangt ook in me broek als ik loop zij ziet hert als spelen maar ik zeg dan foei en ze weet nu na 2 weken wel een beetje wat foei is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:21

Maar als ze het nog steeds doet, is het kwartje op éen of andere manier nog niet gevallen bij je pup.

Waarschijnlijk ben je er dan óf niet consequent genoeg in geweest (met het hele gezin) óf je bent niet duidelijk genoeg tegen de pup waardoor de boodschap niet duidelijk genoeg aankomt. ;)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 20:48

Okii dank je. Zal eropletten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:13

Als je nog vragen hebt, of je komt er niet uit... Mag je me gerust een pb sturen. Ik help je graag met tips :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:17

Het is slim niet alleen foei te zeggen maar een van haar eigen speeltjes aanbieden en lekker daar mee spelen zodat ze ook snel weet wat ze wel mag pakken.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:24

Wat ons gezeggd werd was: 's ochtends met hem wandelen, de hele dag in en uit kunnen lopen of hem 's middags weer uitlaten en dan na het eten en dan rond een uur of 11 weer want dan heb je dat bench plassen niet. Dan heeft hij een lege blaas als hij gaat slapen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:57

Wat een handig topic.
Wij hebben vandaag een pup gekocht van 8 weken.
3 plasjes in huis gedaan van 5 uur tot nu, gelijk nadat dat gebeurd is buiten op het gras gezet.
Dit hebben wij met onze andere hond ook gedaan en die was met 1.5 week zindelijk.
We gaan proberen om puck snachts in de bench te doen en de grote gewoon los.
als die zindelijk is mag puck ook los.
Hij snapt nog niet dat plassen buiten moet gebeuren, dus ben benieuwd hoe het gaat.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:36

horsii schreef:
Wat een handig topic.
3 plasjes in huis gedaan van 5 uur tot nu, gelijk nadat dat gebeurd is buiten op het gras gezet.
Dit hebben wij met onze andere hond ook gedaan en die was met 1.5 week zindelijk.
Hij snapt nog niet dat plassen buiten moet gebeuren, dus ben benieuwd hoe het gaat.

als er al 3 plasjes in huis gedaan zijn ben je zelf eigelijk steeds te laat, het mooiste is als je hem voor bent
en hem dus zelf vaker buiten zet zodat er nog minder ongelukjes gebeuren. ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:31

horsii schreef:
Wat een handig topic.

Ik zou je pup om de 2 uur even naar buiten doen en direkt na het eten,spelen of slapen :) en dan goed belonen als die poept of plast..

veel plezier met je pup!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:39

Onze pup ging in het begin bijna elk half uur/ uur naar buiten. Na 1 dag ging ze al bij de deur staan als ze naar buiten moest. Soms waren wij ook te laat en deed ze het voor de deur, maar na een dikke week was ze helemaal zindelijk.

Ook onze pup heeft 1x in de bench geplast/gepoept (toen hadden we de drink/etensbak er nog in en kreeg ze erg laat nog beetje eten). Nu krijgt ze 5u haar laatste eten en 's avonds paar brokjes uit je handen en in de nacht geen water in de bench en toen ging het goed.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:34

Hij gaat om het uur naar buiten!
Vandaag minder in huis gedaan als gister.
Ook na het slapen, spelen, eten en drinken gaat die naar buiten!
Onze andere hond was na 1.5 week zindelijk, hopelijk puck ook zo snel.
Vannacht heeft puck van kwart over elf savonds tot sochtends 6 geslapen.
Ik had om 3 uur de wekker gezet, 4 uur en 6 uur.
Maar om 3 en 4 uur lag die nog diep in coma, vannacht ook niks in huis gedaan, netjes buiten!
Vanmiddag wel een paar keer, maar het is en blijft en pup.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 08:56

Met Kyra gaat het erg goed.
Ze heeft van de week een keer gepoept in haar bench maar wel op het krantje.
was mijn fout was zo moe en gebroken dat ik door me wekker heen ben geslapen.
vandaag ben ik voor het eerst gaan werken en een vriendin van mij woont om de hoek die laat haar 2x uit vandaag.
ze heeft vanacht helemaal niks gedaan echt super!!!
af en toe gaat er nog een plasje tussenuit op de vloer maar dat moet kunnen met zindelijk worden.
vanmorgen toen ik naar buiten ging heeft ze gelijk geplast en gepoept dus was super trots op haar!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:05

Wij hadden onze hond de eerste 2 weken bij ons op de slaapkamer liggen, ze gaf dan meestal aan als ze moest plassen. Daarna hebben we dit uitgebouwd door haar steeds verder van het bed te leggen tot ze beneden onder aan de trap lag. Nu gaat dat heel erg goed, na 9 uur 's avonds geven we geen water meer anders plast ze 's nachts binnen. En vaak om half 8 's morgens kondigt ze al weer aan dat ze naar buiten moet.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:12

Mijn pup heeft op 1 plasje na, niets in huis gedaan. Daar heb ik dan ook behoorlijk in geinvesteerd. 2 Weken vrij genomen om de basis te leggen. 's Nachts op haar kleedje en 4 keer per nacht eruit. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze na 3 dagen al zelf naar de tuindeur liep als ze moest plassen of poepen.
Ik zal niet zeggen dat het voor de TS ook geldt, maar ik merk wel dat er vaak makkkelijk gedacht wordt over een pupje en het moet het liefst allemaal maar vanzelf gan..

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 11:23

_rosita_ schreef:
Mijn pup heeft op 1 plasje na, niets in huis gedaan. Daar heb ik dan ook behoorlijk in geinvesteerd. 2 Weken vrij genomen om de basis te leggen. 's Nachts op haar kleedje en 4 keer per nacht eruit. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze na 3 dagen al zelf naar de tuindeur liep als ze moest plassen of poepen.
Ik zal niet zeggen dat het voor de TS ook geldt, maar ik merk wel dat er vaak makkkelijk gedacht wordt over een pupje en het moet het liefst allemaal maar vanzelf gan..

mwahh heb haar aangeschaft toen ik 2 weken vrij was, dus heb wel het een en ander kunnen doen.
ze is super braaf, loopt los mee en luisterd goed.
heb het een en ander geprobeerd geofend me moeder bijv haar laten beet houden ik weg rennen of verstoppen en haar roepen.
mooi dat ze me weet te vinden :j :9
ze doet steeds minder binnen.
bij mij thuis eigenlijk niets meer, bij andere glipt er eens een plasje tussendoor maar misschien van spanning