Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ze handelen overduidelijk niet uit winstbejag en hebben het beste met de honden voor. Het is zeer jammer dat dit niet voor alle stichtingen geldt.

JessicaChico schreef:+Weer zo'n discussie.....
Mijn mening erover, de hondjes daar worden zo ontzetten slecht behandelt. Geschopt, geslagen, beschoten, uit de auto geflikkert, in een vuilniszak gedumpt, opgehangen aan de oren en ga zo maar door. En om dan uiteindelijk in een dodenstation te belanden waar ze binnen een aantal dagen vergast worden.
Word dit in NL gebeurd? Bijna niet. Hier is dat niet gewoon, en is het strafbaar maar daar is het de normaalste zaak.
Gelukkig zijn er stichtingen die zulke hondjes willen redden, en een goed baasje zoeken in NL, Belgie of Duitsland.
Ook al zitten hier de asiels ook vol, hier word er normaal en goed met de dieren om gegaan.
Als de hondjes van uit Spanje enzo naar een nieuwe baas gaan, worden ze getest op verschillende ziektes en ingeent. Mijn hondje komt uit Spanje, ook voor 250 euro en dat is incl vliegticket, entingen, paspoort en sterilisatie. De meeste stichtingen willen het beste voor de hondjes, ze hebben zelfs amper geld en leven van donaties.
Dit is onze uit spanje, de liefste hond die je maar kunt wensen. Ze zat hoogzwanger in een dodenstation om samen met al haar pups vergast te worden, en is gelukkig net op tijd gered door de mensen van de stichting waar we haar vandaan hebben.
Al die hondjes die daar vandaan komen, zijn zo dankbaar.
http://94.100.115.242/1350850001-135090 ... _vzTu.jpeg
Ze komt van de stichting http://www.arcanoah.eu
spatter schreef:wilawander dus jij neemt honden uit een Nederlands asiel of moeten wij dat doen terwijl jij gewoon rashonden bij een fokker koopt?
Wilawander schreef:Denk je dat een hond die uit het asiel in NL niet dankbaar zal zijn?
Wat denk je van oudere hondjes die bij oudere mensen die overlijden opeens in een asiel komen? wat dat geestelijk doet? of honden die helemaal niet in grote groepen kunnen?
Worden die vragen jou ook gesteld als je met je rashonden door de duinen sjouwt? Illusion schreef:spatter schreef:wilawander dus jij neemt honden uit een Nederlands asiel of moeten wij dat doen terwijl jij gewoon rashonden bij een fokker koopt?
hmm dat vraag ik me dan ook af.. als je echt eerst de ellende wil verhelpen neem ik aan dat je ook bereid bent een asielhond te nemen i.p.v. een pup van een fokker?
Illusion schreef:spatter schreef:wilawander dus jij neemt honden uit een Nederlands asiel of moeten wij dat doen terwijl jij gewoon rashonden bij een fokker koopt?
hmm dat vraag ik me dan ook af.. als je echt eerst de ellende wil verhelpen neem ik aan dat je ook bereid bent een asielhond te nemen i.p.v. een pup van een fokker?
Wilawander schreef:Als jullie leren lezen hadden jullie gelezen waarom.
Overigens zie ik tussen een hond uit het buitenland van de straat en een hond van nederland die gedumpt is om wat voor reden dan ook heel wat minder verschil als een asielhond en een stamboom pup.
Oh, dan zit daar het verschil inderdaad. Er zijn namelijk heel wat mensen die een hond gewoon als hond beschouwen en zich verder niks aantrekken van afkomst. Ik zie een hond gewoon als hond. Wilawander schreef:Als jullie leren lezen hadden jullie gelezen waarom.
Overigens zie ik tussen een hond uit het buitenland van de straat en een hond van nederland die gedumpt is om wat voor reden dan ook heel wat minder verschil als een asielhond en een stamboom pup.
Ik troost me altijd maar met de gedachte dat ik zo mijn steentje heb bijgedragen aan de vermindering van dierenleed..
VogeltjeM schreef:Idd.. Bovendien vind ik niet dat je het 'leed' van een asielhond in NL kunt vergelijken met het leed van een hondje daar..
Was dat maar zo... Vaak begint het pas.
.