Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Grace schreef:dierenfan schreef:lijkt me eerder dwerggroei dan latere dekking. Maar kan ook andere afwijking zijn. Alleen enorm apart dat de moeder het dan niet verstoten heeft want katten zijn daar eigenlijk heel direct in bij kittens die wat mankeren.
wat ik trouwens vreemd vind zijn de gewichten van allebei. Kittens ide altijd goed drinken bij moeder en met 5 weken ook al goed brokjes eten horen met 5 weken echt wel 500 gram te wegen minimaal. Wij hebben 100 gram per week aankomen voor gemiddelde bij het asiel.
Weet je zeker dat moeder en de kater geen aids hadden ofzo? Aids of kattenziekte kan namelijk ook de groei remmen. Vaak krijgen ze zdan ook een dikke vocht buik met een voelbare ruggegraad. Let op dat dit niet altijd met een test aan te tonen is. Als bijv. aids aangeboren is dan is het geen lichaamsvreemde stof en zal de snaptest geen aids uit wijzen.
Hopelijk is dit het niet!!!!
Nee dat is het niet, kittens en moeder zijn ook al onderzocht.
De moeder is een erg kleine kat, weegt ong. 2,5 kilo dus is sowieso normaal dat ze kleiner en lichter zijn dan dat ze gemiddeld horen te zijn.
Ze begonnen pas goed te eten toen ze 4/5 weken waren, maar die kleine eet pas sinds een paar dagen heel goed mee.
De andere grote is echt bijna te dik... dus genoeg krijgen ze iig qua moedermelk en eten wel binnen
Ragdollcat schreef:1 ding is zeker, het is niet helemaal goed met deze kitten.
Meestal overleven deze soort dieren het niet waardoor je nooit in de natuur dit soort dieren tegenkomen.
Ben benieuwd hoe het wordt over een paar maanden.
En zoals ik al had vermeld is het kitten zeer actief en een vrolijk beestje, dus inslapen dat sowieso niet, mocht ze inderdaad echt zo gaan afzwakken dat het voor het beestje ook geen lol meer aan is, dan is dat natuurlijk een optie, maar dat geld voor al mijn dieren. Ik en mijn vader willen het katje reuze graag houden, maar aangezien we al 4 katten hebben en mijn moeder is principe maar 1 wilde, word dat moeilijk
Maar dan gaat ze sowieso naar mijn zus, die het ene kitten al sowieso neemt. ze blijven iig bij ons in de familie. Dat sowieso

CM_ schreef:Persen staan bekend om de afwijkingen die ze genetisch kunnen doorgeven.
Dus ook ik denk aan een genetische afwijking.
Ik heb een soort zelfde kitten gehad, werd geboren met een waterhoofdje.
Was erg zwak, maar een echte vechter, is een flinke kater geworden, maar wel met een vorm van wobbler-ataxi, als ie rent, dan zwalkt ie wat, en hij springt heel hoog, en onhandig, en daardoor gooit ie nog wel eens wat van tafel. Maar hij is enorm lief en speels.
Dus het komt zeer zeker vaker voor. Alleen in de natuur overleefd zo´n kitten doorgaans niet.
webster543 schreef:Ik ben heel benieuwd naar de evolutie van de kitten.
Mijn vorige kat was heel erg ziek in het aziel en zijn zusje is ook gestorven. Hijzelf paste op 3maanden nog in een hand en was duidelijk een beetje "mismaakt". Op 2-jarige leeftijd had hij enkel nog hoektanden, maar verder was hij een vrolijke kat. Hij is uiteindelijk vergiftigd door een van de buren die duiven heeft, hij beschuldigde hem zijn duiven te vangen...
Zolang het dier niet moet afzien, moet het een kans krijgen! veel succes!
oOoKellyoOo schreef:Ik heb eens in de stal ook een nestje gehad en dar zat er ook eentje bij die zeg er met 3 maanden nog uit als een kitten die net begon met lopen. Ook had die een erg kort krul staartje , , en met 3 maanden begon die diarree te krijgen terwijl de andere echt al groot waren was ddie nog zo klein en werd zieker, heb uiteindelijk de kleine laten inslapen, de DA dacht ook aan een genetische afwijking
Ben benieuwd hoe het met die van jou afloopt en wat de DA ervan zal zeggen als die hem ziet