Nou dan mag mijn hond dus ook niet meer op straat, want door een leek is hij niet handelbaar,zelfs niet door mijn vriendin die hem al JAREN kent.
Kom op zeg zo kan geen enkele hond meer buiten lopen want elke hond is een potentieel gevaarlijke hond

Ik vind de stelling dus onzin!.
Als jou hond gevaarlijk is neem je daar je verantwoordelijkheid voor, dus alleen aan de lijn + muilkorf.
Verder loopt mijn hond veel los maar zodra ik iemand zie aanlopen met een hond aan de lijn gaat die van mij ook eventjes aan de lijn, ook al loop ik in een losloopgebied, vind ik de normaalse gang van zaken.
Merk vanzelf wel hoe de hond is die aan de lijn loopt, als ik erlangheen ga en de ene keer kunnen ze alsnog snuffelen en soms ook niet.
Daarnaast moeten mensen zelf ook eens gaan nadenken,
je blijft gewoon met je tengels van andermans dieren af! of je vraagt het netjes.
Kinderen bespringen je hond soms zonder pardon, dan denk ik voed je kind eens op

Mijn eigen kinderen hebben dit met de paplepel ingegoten gekregen hoor, en die halen het niet in hun hoofd naar een vreemde hond toe te stappen....