Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kentaro schreef:Kat goed in de gaten blijven houden! Zou de datum opschrijven dat je ze hebt gevonden. Mocht ie lusteloos worden/slechter eten e.d., dan even naar de dierenarts voor antibiotica!
Grace schreef:Dat het kopje blijft zitten en er een nieuw lichaam aan groeit is echt een fabeltje!
Vroeger heb ik ook een keer een teek in mijn nek gehad.. nou ik moet wel zeggen dat het uren heeft geduurd voordat mijn moeder die er uit kreeg (alle soorten pincetten etc. gebruikt. En toen was het kopje dus blijven zitten. Wij naar dokter geweest en toen heeft de dokter duidelijk gemaakt dat dat een fabeltje was. Ik heb er ook nooit meer last van gehad. Dit kopje gaat vanzelf weg (doet de natuur voor je) Onze kat heeft ook wel eens teek en die draai ik nooit hoor. goed achter het lijfje pakken en 1 harde ruk en klaar!... Nog nooit gekke dingen aan over gehouden! Alleen ze kunnen die vervelende ziekte van lyme bij zich dragen.. dat is juist de boosdoener van het hele teken gebeuren!
sheela schreef:Liever geen pincet gebruiken omdat je dan de teek plet en hij zijn gif in de kat/hond spuit (uitspuugt).

) of kat even goed in de gaten te houden wanneer je teken gespot hebt
Kentaro schreef:Ik ga ook kijken voor zo'n tang!!
Weet eigenlijk niet of katten er wel of niet ziek van kunnen worden??? Op mijn vorige stal had onze kat echt héél vaak teken en hij is er inderdaad nog nooit ziek van geweest. (maar of dat nu komt doordat de teken niet besmet waren, of omdat een kat er geen last van heeft?!?)
AnnaR schreef:Grace schreef:Dat het kopje blijft zitten en er een nieuw lichaam aan groeit is echt een fabeltje!
Vroeger heb ik ook een keer een teek in mijn nek gehad.. nou ik moet wel zeggen dat het uren heeft geduurd voordat mijn moeder die er uit kreeg (alle soorten pincetten etc. gebruikt. En toen was het kopje dus blijven zitten. Wij naar dokter geweest en toen heeft de dokter duidelijk gemaakt dat dat een fabeltje was. Ik heb er ook nooit meer last van gehad. Dit kopje gaat vanzelf weg (doet de natuur voor je) Onze kat heeft ook wel eens teek en die draai ik nooit hoor. goed achter het lijfje pakken en 1 harde ruk en klaar!... Nog nooit gekke dingen aan over gehouden! Alleen ze kunnen die vervelende ziekte van lyme bij zich dragen.. dat is juist de boosdoener van het hele teken gebeuren!
Dat verhaal heb ik echt nog nooit gehoord.
Het punt van het kopje dat blijft zitten is, als je alleen het lichaam eraf trekt, is de teek zijn laatste reactie, maaginhoud eruit.
In die maaginhoud zitten de meeste ziektes.
Ik kan aan iedereen aanraden een anti tekenmiddel te gebruiken bijv. Frontline of Advantage.
Wel even kijken hoe hond/kat reageert, krabben/likken is normaal, maar als dat langer dan een dag blijft, is hij/zij waarschijnlijk allergisch voor het middel, en dan zou ik even overstappen naar een ander merk.
Bij katten zou ik een bandje niet aanraden, vanwege het blijven haken.
Zou wel altijd zorgen dat er een tekentang in huis is, want het laten zitten van een teek kan behoorlijk slecht uitpakken.