Goof schreef:Ik wil wel eens zien hoe je een kat afleert vogels te vangen als hij uren van huis is en een flink eind uit de buurt. Dier zal dan echt niet bij zichzelf denken:"Goh, ik mag geen vogel vangen, nah, dan laat ik 'm maar lekker zitten...."
Dat zeg je zo hé. Die van mij heb ik afgeleerd ze te vangen hier daar ik vogels bij voer. Nu vangt hij ze bij de buren
[/quote]Hahaha, ja dat geloof ik dus wel. Juist omdat het in eigen gebeid gebeurt, kan je ze meteen corrigeren en ik geloof zeker dat je het dan je kat kunt afleren.
Maar een kat die grote afstanden aflegt en die uren van huis is, zal echt dat vogeltje niet laten gaan omdat baasje een pedagogisch praatje heeft gehouden met poeslief.
En quera, je kan het ook omdraaien. Een kat die van 8 tot 17 van huis is..... wie zegt dat die niet met enige regelmaat vogeltjes vangt en oppeuzelt. Dat eigenaresse het niet gezien heeft, wil niet zeggen dat het niet zo is
[/quote]Ik zeg ook niet dat hij het helemaal niet doet. Maar aangezien mijn schoonzus thuis zit en hij met regelmaat eventjes komt kijken. kan ik met 80% zeggen dat hij niks vangt. Wij hebben nog nooit een vogeltje oid voor de deur gezien en van bloed oid op zn vacht ook niet.
Maar goed ik denk dat onze kat vooral jonge en zwakke dieren pakte want het is nogal een sulletje
Heb wel een veiligheidsbandje om en heb er altijd 1 op reserve liggen
.
Toen de kater zijn kruisband had gescheurd wou ik hem ook uitlaten aan een lijn zodat die nog even buiten kon zijn, maar hij werd er gewoon agressief van... dus nee, dat kan gewoon niet