Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:16

Idd met de auto durf ik het wel aan, maar niet met m'n blote hand :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:18

waarom is DA geen optie ? ze zitten overal , en voor spoed kan je altijd terecht, zonder dat je lang hoeft te wachten..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:20

Ligt er wel aan met wat voor dier, denk dat ik het bij een kitten ook aan iemand anders zou vragen.

Mijn kat heeft al een aantal keer een halfdode duif of andere vogel mee naar binnen genomen, om er dan vervolgens mee te gaan spelen. Niks mis mee, is de natuur, maar die vogels leefden toen nog (half aangevreten, vleugels gebroken etc.). Die heb ik ook een draai gegeven, ben erop gaan staan of wat ook voor handen lag gepakt. Maar dat is een vogel, daar heb ik niks mee en daar kan ik het wel bij. Kitten, puppy, konijn of wat dan ook.. Ik weet het niet. Gelukkig nog nooit meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 22-07-11 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:22

Ik kan het wel maar als het niet hoeft doe ik het liever niet natuurlijk.
Ik vraag vaak mijn man en die doet het gewoon maar heeft er meer moeite mee.
Het feit om dat dier uit zijn leiden te verlossen vind ik niet zo erg, hij dus wel (hij ziet het echt als doodmaken), maar als ik ermee in handen sta ga ik enorm aarzelen en trutten, bang dat ik niet hard genoeg sla ed. Dus dan komt hij en neemt het van me over :+:

Maar ik heb het al diverse keren gehad, met vogels vooral, musjes ed is niet zo'n probleem, die pak ik aan pootjes en staart en sla ze met gestrekte arm tegen een muur, altijd in één keer gelukt.
Maar met een duif lukt dat niet dus dan sla ik met een stuk hout achterop de kop, is vaak ook in één keer gebeurd maar dat moment van slaan vind ik zo naar.
Luchtwegen dichtknijpen zou ik niet doen (verdrinken al helemaal niet) maar als je 't anders niet kunt is het beter dan niets natuurlijk.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:25

Heb ooit eens een aangereden kat doodgeslagen op de weg. Beest zijn darmen lagen kapotgereden op straat en het leefde nog. Heb het beest bij de staart gepakt en hem al krijsend en gillend van ellende op de straat dood geslagen. Het is zeker 25 jaar geleden en zit nu weer te janken achter mijn laptop. Zo erg vond ik het. Heb het daarna nooit meer hoeven doen. Weet ook niet of ik,mocht ik weer in zo'n situatie komen,het weer zou kunnen en doen.

Had de poes zo gevonden en niet zelf aangereden hoor.
Laatst bijgewerkt door Faruba op 22-07-11 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:26

Nekken omdraaien ben ik niet handig in, vooral vogels vind ik moeilijk, die nekken zijn zo draaibaar dat ik het lastig vind te bepalen of je ze wel echt hebt gebroken.

Muizen en mollen in klemmen en vallen als ze per ongeluk nog leven: hamer en de hersens inslaan.

Persoonlijk zou ik dit kleine katje in een emmer lauw water hebben ondergedompeld. Alles wat wat groter is maar wel nog in een emmer water past trouwens, dus ook ten dode opgeschreven vogels, haasjes en jonge konijnen.
Als ik lees dat het nog 10 minuten duurde... Verzuipen gaat dan een stuk beter. Lauw water is minder pijnlijk dan koud water, even voor het waarom daarvan.

@ Faruba: ik had 'm laten liggen en er óf nog eens overheen gereden, hoe cru ook, of met de kriksleutel de hersens ingeslagen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:28

Faruba schreef:
Heb ooit eens een aangereden kat doodgeslagen op de weg. Beest zijn darmen lagen kapotgereden op straat en het leefde nog. Heb het beest bij de staart gepakt en hem al krijsend en gillend van ellende op de straat dood geslagen. Het is zeker 25 jaar geleden en zit nu weer te janken achter mijn laptop. Zo erg vond ik het. Heb het daarna nooit meer hoeven doen. Weet ook niet of ik,mocht ik weer in zo'n situatie komen,het weer zou kunnen en doen.

Vreselijk zeg... ;(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:29

Met mijn handen de nek omdraaien oid zou ik echt niet kunnen :n
Waarschijnlijk zou ik ipv dat iets doen als onder water houden tot het dood is of idd voor de autoband leggen.. Zou er nog wel erg lang mee rondlopen, vind het verschrikkelijk zoiets te moeten doen, maarja, je hebt niet veel keus.. Zou het nog erger vinden het te laten lijden.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:31

Vreselijk!
Ik ben niet zo'n held! Vroeger ben ik zelfs eens met een vlinder naar de dierenarts ben geweest, omdat zn voelsprieten aan elkaar geplakt zaten nadat we m "gered" hadden uit een spinnenweb ... Laat ik het zo zeggen: Ik ben nog niet heel veel veranderd! haha! (maar wel realistischer wat betreft de overlevingskansen)

Jaren terug stond het paard van een vriendin kuikentjes plat te stampen! Toen had ik 3 half dode / kapotte kuikens in mn handen en wist me geen raad! Ik heb ze bij elkaar op de grond gelegd, nog even sorry gezegd, de andere kant op gekeken en een hele grote grindtegel op ze laten vallen! Ik vond het zoooo erg, maar wist ook dat die kuikens, waar de ingewanden al half uit lagen, nog heel lang zouden lijden...

De "nek omdraaien" zou ik niet kunnen! Dan ben ik bang dat het niet goed gaat en dan wordt het alleen maar erger!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:32

Oh nee, dat zou ik echt niet kunnen! Alleen irritante vliegen en motten :P Zal ook niet voor het eerst zijn dat ik midden in de nacht een dierenarts uit zn bed bel en vervolgens met spoed richting de praktijk race.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:34

Ik zou echt geen dieren kunnen doden....(smerige insecten dan weer wel). Ik zou niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, en ik hoop het eerlijk gezegd ook nooit mee te maken!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:34

Ik kan het ook niet .. wordt al misselijk en eng als ik dit allemaal lees.
Bij ons op de weg bij de buren lag 3 weken geleden een kat op de weg. (was wel al dood)
Verkeer achter me en tegemoedkomend en ik ben doorgereden.. ik kon niet stoppen. (ook omdat de auto's achter me reden).
Ik wilde omkeren maar ik kon het niet... ben er de hele dag ziek van geweest en voelde me zo vreselijk schuldig.

Er bewust overheen rijden kan ik ook niet het idee alleen al... nee wat erg maarja laten lijden kan ook niet.

3 dagen na die kat zag ik op de doorgaande 80 km weg weer een rood katje liggen in de goot en ik heb gelijk de dierenambu gebeld en gemeld die hebben hem weg gehaald.

Ik ben echt zo erg daarin en ben dan als ik zoiets zie liggen echt 2 dagen van slag.
Door mijn hoofd gaat dan maar.. had ik maar, misschien had ik... maar kan het gewoon echt niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:35

esmolove schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik wil en kan het niet.

Ik ook niet!!
Arm kitten :(

Ik ook niet niet op de manieren die hierboven worden gegeven

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:37

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik het zou hoeven doen. Als mijn katten binnenkomen met dieren zijn ze al dood. Als de situatie zich eens gaat voordoen, ik weet echt niet hoe ik zou reageren. Of ik het wel kan of niet. Ik denk dat ik het mijn vader dan laat doen, die heeft daar minder moeite mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 13:39

De schop is idd ook een goede methode, maar idd ik ben dan zo bang dat ik niet hard genoeg sla en dat er dan nog zo'n ijzige kreet uit komt oid en dat het dan nog niet is afgelopen.
Emmer water is idd ook nog wel een goede optie, mocht het ooit nog voorkomen.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben om verschillende opties te lezen, ik stond daar gewoon als verlamd omdat ik gewoon niet kon bedenken wat nou het eerlijkst en het snelst was voor hem. Maar er zijn idd genoeg mogelijkheden om een dier uit zn lijden te verlossen..

Het duurde nog zeker vijf minuten omdat eerst het keeltje dichtgeknepen werd, maar degene die het deed nét een fractie te snel los liet en het ukje dus weer even begon met ademen, dus duurde het daarna weer langer voor het écht afgelopen was :(:)

De dierenarts was echt geen optie spicegirl, die zat op minstens een half uur rijden en dat kan je niet maken tegenover zo'n beestje. Zoals ik al zei, hij was al vrijwel dood, in shock. Alleen het lichaampje nog niet.

Overigens, als ik een kat langs de weg zie liggen bel ik altijd de dierenambulance. Dan komen ze hem relatief snel halen. Al is het maar om de eigenaren een dienst te bewijzen dat de kat nog herkenbaar is en dat ze zeker weten dat het die van hun is :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:40

Ik ben heel laf daarin, ik kan een dier niet doodmaken... :n

Verdrinken zou ik al heelmaal niet doen en willen, duurt ook veel te lang vind ik.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:41

Als het echt moet, met een steen doodslaan..maar wel jankend en kotsend.
Ik heeb overigens ooit een aangereden kat gezien en haar reiki gegeven tot ze stierf...die ging opeens heel zacht en rustig.
Wat een vreselijke situatie, bij ons is ook ooit een kitten onder een paard gekomen. Heel erg om te zien, goed dat je hem toch opgepakt hebt en hebt willen helpen. :)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:42

Zelf weet ik niet of ik het zou kunnen.... Heb het nooit hoeven doen! Denk dat je ook pas kunt zeggen of jet wel of niet jkunt, wanneer je je in zo'n situuatie bevind!!

Maar vriendlief heeft het al een aantal keren moeten doen, ook in mijn bij zijn: lamme eend op de weg uit zijn leiden verlost, ik met ogen en oren dicht in de auto... :oo Duif, jonge eendjes die door de katten gevangen worden... Hij vind het ook geen prettig bezigheid, maar vind wel dat ie het MOET doen om zo'n diertje verder pijn en lijden te besparen!!!

Liefde voor dieren is ook, ze uit hun leiden te verlossen als dat nodig is...
Laatst bijgewerkt door Cindyrella op 22-07-11 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:43

helaas kan ik dit ook niet
kan nog geen muis dood maken(ben wel als de dood voor ze ) :D :D :D
ik zou wel proberen om iemand te vinden die het wel kan
en hem uit zijn lijden verlossen
maar dan wel bij mij uit de buurt zo dat ik het niet zie

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:44

Cindyrella, kun je liefde voor dieren vinden, maar als je het niet kan?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:44

Ibbel,dat durfde ik niet,was zo bang dat ik hem niet goed zou raken en het beest lag ook niet stil,maar probeerde met de voorpootjes weg te krabbelen. Moet je toch niet aan denken dat je het beest niet goed raakt en het dan nog leeft. Nee,het doodslaan was voor mij op dat moment de beste optie.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:45

Goof schreef:
Faruba schreef:

Vreselijk zeg... ;(

zelfs ik zit bijna te janken hier
wel dapper dat je het toch gedurft heb

Faruba

Re: Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:47

Ik heb het er nog moeilijk mee hoor Nagano,terwijl ik best een nuchter persoon ben.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:49

heel erg, maar ik zou het niet kunnen. Ik zou de eerste beste persoon die het wel zou durven vragen om het te doen (zou zelf heel hard ervandoor gaan).
Mischien heel egoistisch, ik weet dat je dieren niet moet laten lijden, maar ik zit zelfs al te twijfelen voor ik een vlieg dood sla of ik het wel moet doen.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Onze ratjes zijn ook braaf ingeslapen bij de dierenarts. (waren wel tam, maar dan nog)

Vindt het echt heel dapper van mensen die het durven, al hoef ik het niet te zien want ik zou er nachtmerries van krijgen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:51

Ik heb vroeger eens een kuikentje verdronken :o
We hadden kippen en 1 van de pasgeboren kuikens was helemaal niet goed en leefde amper.
Die heb ik toen verdronken zodat hij uit z'n lijden verlost was. (was 2 tellen en toen was ie dood)