TerrotKat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:41

cissy schreef:
wat een onzin van die DA dat hij pas met 9 mnd gecastreerd kunnen worden, er worden al kittens van 12 weken gecastreerd, het is wel moeilijker omdat alles dan nog zo klein is maar het kán wel.
Karakterveranderingen kunnen ook wel degelijk optreden na castratie/sterilisatie, alleen is dat nooit te voorspellen van te voren.

Waarom niet je hele tuin afgazen zodat poezel er niet meer uit kan? Zeker met een kleine tuin kan dat prima, heb ik ook gedaan en ik heb niet het idee dat ik zelf in een kooi zit als ik in de tuin wil zitten.

Afgazen ben ik zelf niet zo voor. Mijn vader is dol op zijn tuintje, is zijn hobby en die vind het niets om dat helemaal met gaas af te zetten van boven tot onder. Er moet dan ook een dak op, want Kruiffie kan klimmen als een malle. Die andere oplossing, met dat halsbandje vind ik al veel beter. Een draadje ondergrond, halsbandje om en kan die er ook niet meer uit en je ziet er niets aan. Is een wel te doen eenmalige uitgave en probleem opgelost. Dus ik denk dat we dat eens gaan proberen.

De DA zei met 9 maanden castreren zodat die gewoon lekker kan uitgroeien. Kan wel eerder, maar de DA adviseerde te wachten tot die ouder was.

mrjlnx

Re: TerrotKat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:50

Whaha ik herken t wel een beetje, alleen jaagt onze poek op menseneten. Ze komt nog niet buiten, is nu ongeveer ook 4 maand. Maar durf zo'n klein beestje nog niet naar buiten te laten. Laat haar zo snel mogelijk helpen zodra het mag, en dan mag mevrouw naar buiten. Ben benieuwd waar ze allemaal mee aan komt zetten. Nu jaagt ze vooral op brood en dan is het al een kleine tiran. Mag gerust bij haar eten zitten, en de andere kat ook, maar niet aan haar prooi haha.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:42

Bij ons op het asiel worden kittens al vanaf 8wkn geholpen (al jaren) en dat staat de groei of ontwikkeling niet in de weg hoor ! 9mnd is erg overdreven.
en je kater loopt weldegelijk risico omdat ongeholpen katers eerder vechten met andere katers en daardoor de kans lopen FIV (kattenaids) op te lopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:33

en dat afgazen hoeft je vaders hobby niet te belemmeren, als je maar vanaf de tuin vd buren begint met afgazen en je hoeft geen dak maar dat kan ook met gaas of een net. Het is maar net wat je belangrijker vindt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:39

Waarom zou je de boel helemaal af gaan gazen en als een gevangene in je eigen tuin gaan zitten, als er ook andere mogelijkheden zijn zoals het petfence systeem?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:44

ben ook eigenlijk wel benieuwd naar gebruikers van het systeem; ik heb voor de hond een antiblafbandje van petsafe, als ze die vaak om heeft krijgt ze wel krasjes in haar hals als hij strak genoeg zit dat hij ook daadwerkelijk werkt (momenteel zit hij losser waardoor hij niet werkt, maar de hond weet wat het bandje betekent, daarmee is het doel ook bereikt). vraag me dus af of dat bij de kat niet ook zo is :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:05

Een koebel omhangen? :+

Nee, serieus, een belletje kan wel degelijk helpen echter er zit wel verschil in formaat en klank van het belletje. Zelf had ik een extreme jager (mijn huidige kat jaagt ook maar houdt het bij muizen), die alles kwam brengen, allerlei vogels, muizen, mollen, vlinders, kikkers etc, helaas leefde het ook altijd nog en liet hij het los in huis dus ik had ook wel een groot eigenbelang bij het stoppen danwel verminderen van zijn jachtgedrag. Ik heb verschillende halsbandjes met verschillende belletjes geprobeerd en de een had meer succes dan de ander. Sowieso geen gekleurde/geverfde belletjes nemen, die dempen het geluid, persoonlijk vond ik de koperkleurige wat grotere belletjes het beste helpen. Ook heb ik gewoon meerdere belletjes aan zijn halsband gehangen wat ook enorm hielp :P, niet op dezelfde plaats maar tegenovergestelde kanten.

Een andere optie is een paar dagen lang achter je kat aansjouwen met een plantenspuit danwel een emmer water en buren inlichten dat ze gerust een emmer water over hem mogen gooien als hij een charge maakt op hun katten/honden of hem zien jagen.