Loslopende aggressieve honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Loslopende aggressieve honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:35

Ik heb 2 hondjes, 1 maltezer/york kruising, en 1 teckel kruising.

Ik heb met ze alle 2 puppy cursus gedaan maar to andere honden zijn ze gewoon niet te vertrouwen!
Ze zijn nu beiden 6 jaar, de york zou als ze de kans kreeg alles wat kleiner is dan haar stuk bijten, konijn, vogel, pup, poesje.....( Ik heb het niet getest, toen ze eens achter de cavia aan ging van de buur toen kreeg ik teveel, heb haar net op tijd weg geschopt.)
Sinds die tijd is het een drama, vuil blaffen en grommen naar alles wat dus kleiner is( en ook naar andere teefjes)
De teckel kan ik bij alles zetten , is een zeer onderdanige hond, maar als hier bezoek komt IN huis, en tis een reu dan wil hij beschermen en vecht hij als een herder om uit mijn houdgreep te komen.

Nu is het zo, als een vriendin komt met baby van 1 jaar, de york ook gromt, nou ik vertrouw mijn honden dan ook niet, ik heb ze altijd vast, en als bezoek komt met hond/kind dan sluit ik ze ff op in een aparte kamer.
( zekere voor onzekere, durf het zelf niet aan om te kijken wat ze doen)

Ik ga ook alleen naar buiten met ze op de tijden dat bv de buren niet buiten zijn, die van mij zijn netjes vast, maar andere mensen hebben hun hond los, en die van mij gaan dan gillen aan de lijn, zo een loslopende komt dan erop af en dan......poeh zweten, dus sindsdien nachtelijke lange wandelingen, als het hard regent, heeeeel vroeg erop uit.

Nee ook snachts laat ik ze niet los in het bos wat hier grenst, ook de hondenuitlaat plaats is taboe.
( rennen doen ze maar in mijn grote hondvriendelijke tuin)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:01

muissie5 schreef:
Nu is het zo, als een vriendin komt met baby van 1 jaar, de york ook gromt, nou ik vertrouw mijn honden dan ook niet, ik heb ze altijd vast, en als bezoek komt met hond/kind dan sluit ik ze ff op in een aparte kamer.
( zekere voor onzekere, durf het zelf niet aan om te kijken wat ze doen)

Ik ga ook alleen naar buiten met ze op de tijden dat bv de buren niet buiten zijn, die van mij zijn netjes vast, maar andere mensen hebben hun hond los, en die van mij gaan dan gillen aan de lijn, zo een loslopende komt dan erop af en dan......poeh zweten, dus sindsdien nachtelijke lange wandelingen, als het hard regent, heeeeel vroeg erop uit.

En dat is juist fout. Je honden weghouden voor waar ze juist aan moeten wennen. Zo maak je het gedrag alleen maar erger.
Gromt de hond, geef je hem/haar een grote mond en stuurt hem/haar bijvoorbeeld naar de mand. De hond mag er pas weer uit als hij zich kan gedragen.
Zo laat jij zien dat je de dominantste (alfa) bent.

En dat is wat helaas veel hondeneigenaren niet weten en daardoor onbewust het ongewenste gedrag verergeren.