ooit gebeten door een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:46

Ik ben in mijn gezicht gebeten door een heidewachtel, resultaat een hals los oor, 2 winkelhaken in mijn wang en een uitgescheurde mondhoek. Totaal ong 70 hechtingen, gelukkig had in een chirurg die erg goed kon hechten en zie je er bijna niets meer van. Was toen 7. Maar moet zeggen dat ik het nog steeds niet echt heb op loslopende heidewachtels. Weet ook wel dat het ras er niets aan kan doen maar toch, prettig is anders!

Babette

Re: ooit gebeten door een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:50

Ben ook 2 x als kind zijnde gebeten door een herder, 2 x door dezelfde herder zelfs.
Eerste keer zat ik bij mn mam achter op de fiets,was een jaar of 6 en mijn ma stond
met de eigenaresse te praten. Zo in mijn been uit het niets, en tweede keer fietste
ik zelf voorbij en liep hij los kwam achter me aan en had weer mn enkel te pakken. Was
toen een jaar of 8. Beide waren niet door alleen blauwe plekken, maar toch...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:55

1x gebeten door een klein wit ding.. een boomer oid.... een flink litteken onder mn neus nu... heb dus ook niets met boomers en westies en dat soort honden

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:58

Ik niet, maar ik heb het wel zien gebeuren bij een vriendin van mij, toen we in het asiel werkten.
Een Mechelse Herder was het, een pensionhond. Hond was bang en stond er om bekend dat hij uit angst weleens uithaalde. Het was niet ernstig, alleen 2 kleine gaatjes in de boven- en onderkant van haar hand. Zij is later gewoon doorgegaan met werken in het asiel. In de 3 jaar dat ik daar werkte is er 3x iemand gebeten. Mechelaar, dwergpoedel, rottweiler (dit was de gemeenste..)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:58

ik ben een maand of 2 geleden nog gebeten door een benner senner op het terrein waar mijn paard op de wei stond
viel ineens aan, totaal onverwacht
mooi gat in mijn onderarm en natuurlijk tetanus moeten halen

ben totaal niet bang van honden dus ook niet van hem, maar keek toch altijd wel even waar hij was voordat ik het terrein opstapte

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:59

Is dit vissen naar reactie's als ja pitbull's, staffords, herders enz enz zijn gevaarlijk, eng, bijten?
Zo komt t bij mij wel een beetje over, jammer.

Ik ben nog nooit echt gebeten, enkel met spel iets harder dan mag maar ook niet echt hard.
En al zou ik gebeten worden door een staff of herder, dan ben ik er nog niet bang voor.
Een hond bijt nooit zonder reden, alleen zien de meeste mensen de rede niet.
Overigens bijten kleine keffers vaker dan 'gevaarlijke rassen', enkel is het resultaat van een
kleintje niet zo bijzonder. Maar meestal zijn deze hondjes minder opgevoed dan flinke 'gevaarlijke' honden.
Daar kan ik me dan, met twee Duitse Doggen, heel erg aan ergeren, omdat ze ook mijn hond in de hielen bijten..
Laatst bijgewerkt door Loiz op 22-07-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:00

Als klein meisje toen ik aan het schommelen was ben ik in mijn knie gebeten door de bouvier van de buren..
Daarna wel een tijdje bang geweest voor bouviers, maar kennissen hadden een hele lieve bouvier en die heeft me wel over mijn angst heen geholpen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:02

Als klein kind een keer gebeten door de Dobermann van mn opa en oma, maar dat had ik zelf uitgelokt

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:03

Loiz schreef:
Is dit vissen naar reactie's als ja pitbull's, staffords, herders enz enz zijn gevaarlijk, eng, bijten?
Zo komt t bij mij wel een beetje over, jammer.

Die kant zal het uiteindelijk wel opgaan, helaas ;).

Maar ontopic, ik ben nog nooit gebeten gelukkig :).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:09

Marloes__ schreef:

En daar hebben jullie met dit soort posts het startschot voor gegeven ;)

Dat bepaalde honden sneller zullen bijten dan andere lijkt me logisch. Een volbloed zal ook sneller temperamentvol zijn dan een shetlander :) Niets mis mee, zolang zowel de hond als het paard maar de juiste baasjes treffen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:11

Naar mijn idee gaf TS daar al het startschot voor, omdat ze vroeg door welk ras ;)

Een staff of herder bijt niet sneller, ze hebben een sterkere energie en je moet weten hoe je daarmee omgaat.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:12

Heino schreef:
Marloes__ schreef:

En daar hebben jullie met dit soort posts het startschot voor gegeven ;)

Dat bepaalde honden sneller zullen bijten dan andere lijkt me logisch. Een volbloed zal ook sneller temperamentvol zijn dan een shetlander :) Niets mis mee, zolang zowel de hond als het paard maar de juiste baasjes treffen.

Doe niet zo naïef, daar heeft bokt helemaal geen startschot voor nodig... :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:12

Onze hond heeft wel eens een vrouw gebeten.
Haar arm zat in het gips. Oops, zeg je dan.
Onze hond was een jachthond. :Y)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:13

Yep, door een (onbekende) Duitse herder. Was met een vriendin mee naar stal, en die hond hoorde eigenlijk overdag opgesloten te zitten in de schuur. Het was een waakhond, en een goede ook want hij was vals naar vreemden. Anyway, die was ontsnapt en toen ik wat ging halen voor mn vriendin kwam ik hem tegen. Hij kwam me met een hoop kabaal tegemoet gerend, maar ja, nuchter als ik ben denk ik: als ie niet te vertrouwen is, laat je hem niet los. Tot ie dichtbij genoeg was om z'n ogen goed te kunnen zien, toen had ik zoiets van.. Oei.. Dit is niet normaal.
Ben ik rustig naar het hek gelopen, maar hij heeft me een paar keer flink te pakken genomen in mn bovenbenen. Het was rood, blauw, paars en het bloedde wat. Heb er nog littekens van. Ben nu wel wat voorzichtiger met herders, maar een hekel? Nee, dat niet. Deze was gewoon verkeerd opgevoedt. Hij is overigens ook niet ingeslapen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:14

Ik ben ooit gebeten in mijn gezicht door een Border Collie. Hond is van een vriendin en als de klok bijvoorbeeld 9 uur sloeg (9 slagen met geluid) dan kon die wel es raar op springen of gek doen. Weet ook niet waarom, hij deed het niet altijd. Maar nu zat ik op de grond naast de hond en toen de klok dus zoveel uur sloeg beet hij mij opeens. Vriendin was snel en had hem eraf getrokken en behoorlijk op zijn flikker gegeven. Heb een klein litteken onder mijn oog. De hond was altijd heel gehoorzaam en goed met mensen. Was wel behoorlijk geschrokken en ik ben niet meer met mijn gezicht dicht bij zijn kop geweest maar ik heb er verder niets mee gedaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:16

Ik wel eens door een jack russel die achter me aan kwam op de fiets.. paar gaatjes in mijn kuit

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:17

Ik ben 1 keer gebeten door één van onze eigen westies. Ze hadden ruzie en ik stak mijn arm er tussen dus eigen schuld dikke bult. Hij had me goed vast gehad in mijn arm en liet ook niet direct los, ik kon 'm zo optillen aan mijn arm... Maar gelukkig was mijn oom (arts) er die de schade direct beoordeelde en me kon verbinden en de wond schoon kon maken :)
Ik ben niet bang geworden voor onze hond, ik ben zelfs soms nog steeds zo dom om ze uit elkaar te trekken als ze weer eens ruzie hebben :o
Laatst bijgewerkt door feliciaa op 22-07-11 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:18

Oh en mijn eigen hond (schotse collie) heeft ook wel eens een jogger in zijn bovenbeen gebeten.. geen flauw idee of het per ongeluk ging, hij had het tot die tijd nooit gedaan en nu ook nooit meer gedaan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:20

Ik maak op mijn werk als DA assistente veel honden mee. Ook probleem honden en laten dat nou niet de herders, staffies en aanverwanten zijn.
maar de onopgevoede goldies, berner senners en andere kleine fiffies.

Even voor als het topic een wending maakt naar rassen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:25

Ook ik ben gebeten door mijn eigen hond, kon naar het ziekenhuis voor hechtingen had een scheur in de zijkant van mijn neus die loopt door tot mijn bovenlip, heb dus goede zichtbare littekens in mijn gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:27

Ik ben ook meerdere keren gebeten.

De eerste keer was door een herder.
Dat was een erfhond, die ik goed kende. Maar de hond werd doof en blind, schrok van me en viel aan.

De tweede keer was weer door een herder.
Ik liep gewoon op het voetpad, de herder met het baasje ook. En toen ze me net voorbij waren, draait de herder zich om en grijpt me in m'n been. De eigenaar ONTKENDE dat dit gebeurde, terwijl hij de hond zelf vast had en mijn broek gescheurd was en het bloed uit m'n been kwam lopen. :+ }:0

En tot slot door een jonge boerboel.

Mijn ervaring is dat het niet het ras is dat bijt, maar dat een bepaald type eigenaar een bepaald type hond kiest.
En dat het dáárom vaak een verzameling van een bepaald aantal rassen is dat vaak bij bijtincidenten betrokken raakt.
9 v/d 10 keer is het namelijk (indirect) de schuld van de eigenaar (of andere betrokken mensen), dat een hond toehapt.

Dus om m'n kansen in te schatten als ik een hond ontmoet, kijk ik niet naar het ras of type van de hond, maar naar de eigenaar die erbij loopt :P

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:34

Mijn broer is als kind zijnde door een Mechelse herder in zijn buik gebeten, terwijl hij heel nonchalant tegen de tractor aangeleund stond en we er met zijn allen bij stonden; hond liep tussen ons door en haalt opeens naar mijn broertje uit die helemaal niks deed. Beest was door mijn nicht uit opvang gehaald, maar die hond is nooit te vertrouwen geweest. Uiteindelijk ook laten inslapen.

Mijn man is door een New Foundlander in arm gebeten terwijl hij met eigenaar stond te praten. Beest stond achter hek te blaffen en mijn man dacht: ik haal hem even aan (want hij was al vaker op het erf geweest en dan aaide hij hem ook en was er niks aan de hand).
Dus tja, toch eigenlijk eigen schuld, was niet zo'n slimme zet.

Ik ben 1 keer gebeten door kruising Engelse Foxterrier/boerenfox die bij ons logeerde en een jaloesieaanval kreeg en mijn hond (een grote gefaaaarlijke Bull-Terrier :+ ) aanviel. Die verstopte zich tussen mijn benen (gooide me dus bijna overhoop :+ ) en kneep zijn spleetoogjes dicht...ikbenerniet ikbenerniet :+ . Toen heb ik dus de foxterrier in zijn nekvel gegrepen (moest wel heeeel snel zijn, want dat beest ging flits-flits van links naar rechts). Dat nekvel was nogal elastisch :P en de hond zag dus kans zijn kop om te draaien, terwijl hij in de lucht bungelde en mij flink in mijn hand te bijten....en toen kreeg hij meteen vliegles :+ :D . Hij was zo door het lint heen, dat hij me zelfs in de benen wilde bijten toen ik kwaad schreewend achter hem aanging....en opeens....ging het knopje weer om...en bedacht hij dat het niet zo slim was als de baas boos op hem was. Ben toen wel een tetanusspuit kunnen gaan halen.
Ik heb geen hekel aan dit hondje door dit voorval. Hij is zelfs weer bij me komen logeren afgelopen week. En inmiddels weet hij wat zijn plek is en is hij ook al weer wat jaartjes ouder en rustiger geworden...maar het was een echte drifkikker vroeger.

De enige honden waar ik voor uitkijk is grote honden die je al argwanend opnemen...en nu hebben de types bewakingshonden dat al weer wat sneller dan een Golden retriever....terwijl daar per saldo de meeste bijtongelukken mee gebeuren. Maar ook daarvan denk ik, wegens de grote aaibaarheidsfactor denken mensen dat ze zo'n hond altijd maar meteen om de nek kunnen vallen.
Dat heeft trouwens 1 keer een wildvreemde vrouw bij mijn Bull-terrier gedaan op een terrasje. Hond wist niet wat aan haar was, maar ging heel enthousiast dan maar terug knuffelen
:D

Onze overburen hebben bouviers gehad, waarvan er altijd 1 reu kwam buurten als onze teef loops was. Als ik die dan terug wilde brengen, dan begon hij naar me te grommen, dus die vertrouwde ik voor geen meter.

Maar goed...bang voor honden ben ik over het algemeen niet.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:39

Wilawander schreef:
Ik maak op mijn werk als DA assistente veel honden mee. Ook probleem honden en laten dat nou niet de herders, staffies en aanverwanten zijn.
maar de onopgevoede goldies, berner senners en andere kleine fiffies.

Even voor als het topic een wending maakt naar rassen.

In het asiel is dit mij ook opgevallen. De honden met 'probleemgedrag' zijn vaak niet de rassen die men verwacht. Die happende Mechelaar in het asiel deed het uit angst (fout van degene die gebeten werd). Onopgevoed is inderdaad het juiste woord. De rassen die niet het ''agressie stempel'' hebben worden ook vaak minder goed opgevoed, want bijten zal hij toch niet doen. O.a. berner senners, poedels, jack russels, labradors.. bleken vaak de probleem veroorzakers. Pitbulls, staffords, rottweilers.. we hebben er echt schatjes van gehad. Natuurlijk ook weleens een onopgevoed (soms ook in beslag genomen) geval, maar daarmee zijn deze rassen dus echt GEEN uitzondering.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:41

Ik ben eens aangevallen door een hond, een geluk dat ik onder de aanval op mijn buik lag anders was ik er niet meer. Ik herinner me er niet veel van, 6 jaar, maar ik ben ook niet bang voor honden.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:42

Ja door een mechelaar.
Dier was niet normaal, hele dag blaffen naar alles wat voorbij kwam, van mensen tot aan blaadjes.
Tot ik haar naar de mand wou sturen, ze niet ging en ik haar bij de halsband pakte.
Toen greep ze vol in mijn hand...

Hield al niet van mechelaars maar nu is dat niet beter geworden hahaha