3 honden, hoe doen jullie dat toch?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: 3 honden, hoe doen jullie dat toch?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:42

Ik heb 2 spaanse windhonden en een schotse collie.

Op vakantie: de collie gaat mee. Als hij niet meegaat gaat hij op vakantie naar mijn schoonmoeder
waar hij hele dagen mee op stap mag.
De windhonden gaan ALTIJD op vakantie bij een spaanse windhondenopvang waarvan de mensen hele dagen thuis zijn.

Uitlaten: eerst de 2 windhonden samen uitlaten, daarna de collie mee.

Mijn windhonden zijn teven en mijn collie is een reu. Hij houdt ervan om 'eigen' tijd te hebben, hij deeld niet graag aandacht, dus hem doe je wel een plezier door hem alleen mee te nemen op wandeling of vakantie.

Ik heb mijn honden met elkaar laten matchen bij de adopties, ik heb dus de perfecte roedel en dat maakt het gemakkelijk!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:45

liep altijd met vier grote honden (sint bernards) zonder problemen. 1 duidleijke regels was NIET trekken en de 2de als ze los liepen dan altijd in de berm aan de kant waar ik ook liep en daar mochten ze niet uit.

OP een gegeven moment allemaal overleden en heb nu 2 honden (rottie x lab en boxer) en moet eerlijk bekennen dat ik geen 3de hond aan zou kunnen nu. Met mijn vroegere club nam ik gerust nog extra honden mee en kon ik iedereen en alles passeren zonder getrek of wat doan ook. En nu valt mijn lab uit en de boxer klapt op de lab dus heb mijn handen vol. Echter bijv. in het bos of aan de dijk kunnen er makkelijk nog 30 bij want ze negeren andere honden, of spelen met ze of als ze weg gesnauwt worden lopen ze door.
Los zijn ze dus stukken makkelijker echter omdat ze nog jong en speels zijn en neit goed genoeg onder appel staan kunnen ze niet overal los.

Overigens, ben enorm tevreden met mijn honden en heb regelamtig een 3de hodn (puppy pleeg gezin van een asiel voor pups die alleen binnen komen en/of pups met problemen) en dat gaat zonder problemen. Ben dan ook heel duidelijk. Trekken is verboden! Omdat mijn honden toch wel durven te trekkken loopt mijn x lab altijd met gentle leader aan als ik een 3de hond heb om problemen te voorkomen. Als hij een gentle leader aan heeft blijft hij rustig bij me lopen, geeft de boxer geen stress zodat die ook niet op hem klapt als er stress is en loopt het stukken makkelijker.

Wij trainen veel op al het gedrag wat weg moet en we hebben vooruitgang maar het gaat niet snel. Die boxer mocht het 3.5 jaar lang doen bij vorige eigenaar en dat buig je niet zomaar om.

Mijn vakanties zijn helemaal voor de honden dus ze gaan lekker mee en we gaan buitenaf op vakantie met veel grond om het huis en veel en lange wandelingen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:49

Heel simpel eigelijk, gewoon alle drie aan hun eigen riem. Een paar weken geleden had ik 2 duitse doggen te logeren erbij, en dan loop je dus met 5 :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:19

Wij gaan alleen met 3 tegelijk als we met zijn tweeen het bos in gaan. De twee jongsten zijn op dit moment 8 maand, dus lekker in de pubertijd en daar heb ik alleen wel even mijn handen aan vol. :D
Eentje loopt dan met de herder (deze blijft altijd aan de lijn) en de ander zorgt dat de kleintjes niet te ver weg lopen (die lopen dan wel los).

Werkt perfect... ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:25

Wij gaan ook gewoon met 3 tegelijk.
Maakt niet uit wie ze uitlaat, maar ze gaan altijd tegelijk mee.
Ikzelf heb er iets meer moeite mee omdat ik erg kleine handjes heb dus zit geregeld te rommelen met de riemen.
Maar dat is maar een kleinigheidje. Ze gaan ook gewoon met z'n drietjes mee naar het bos waar ze dan los mogen en net voor we terug zijn gaan ze vast (of de parkeerplaats moet dermate ver van de weg liggen dat ze los naar de auto kunnen)

Dit doen we zowel thuis als op vakantie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:27

tokedri schreef:
Ik heb 4 ierse wolfshonden, bij elkaar goed voor 240 kilo, en ik laat ze gewoon tegelijk uit. Ook naast de fiets. Geen enkel probleem

dan gaat fietsen bijna vanzelf :D

Ik ga trouwens nooit op vakantie,dat hoeft ook niet als je op een berg zit in zuid-west frankrijk ;)
Mijn 6 honden lopen in een tuin van ongeveer 1 hectare.Afgerasterd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:32

Of je er nu met 1 of 4 loopt, het is gewoon een kwestie van opvoeden. Of ze moeten elkaar echt niet uit kunnen staan, maar dat zal zelden zo zijn.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:36

Bij mijn vriend zitten er tussen de 5 a 8 honden thuis. Hangt van de honden af die geplaatst moeten worden. (sos-strays).

De honden gaan per 2 mee naar buiten die goed bij elkaar passen en dit om de 2 dagen.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:40

Wij hebben er ook 3...het is toevallig zo gelopen en ik zou er geen een kwijt willen.
Toch vind ik het niet handig en dan vooral als je op vakantie gaat. Wij nemen ze altijd mee maar heel vaak mag je maximaal 2 honden meenemen.
Uitlaten is op zich wel te doen maar toch loopt met 1 of 2 honden lekkerder...maar goed wij hebben er ook 1 druktemakertje bij.
1 of 2 honden is gewoon veel makkelijker...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:43

djoeka, dat hoor je heel vaak.
Maar als je even zoekt mogen er vrijwel altijd 3 honden mee :j
Wij hebben nog maar 1x meegemaakt dat 3 honden niet mocht.
En alle drie hebben ze al heel wat locaties meegemaakt, van super simpel tot super luxe.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:45

Ja het is tot nu toe ook altijd wel gelukt en we hebben er ook wel eens 3 meegenomen waar er maar 2 toegestaan waren..... :o
Een asiel zie ik zelf niet zitten, 2 van onze honden zouden het misschien wel trekken maar eentje zeer zeker niet.
Mocht er eentje wegvallen dan hou ik het echt bij 2 ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:47

Wij hebben 8 honden (3kleine 5grote)
Bij ons lopen ze ALS wij buiten zijn ook Los op t Erf.
De oudste is altijd Los. De kleine zitten in huis en de rest heeft buiten allemaal een hok.
Op wedstrijd gaat er meestal 1 mee, de jongste die moet namelijk alleen leren en aan riem etc.
Soms gaat pap savonds rondje fietsen om de Belsen Hier met de 5 Los. Luisteren goed.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:49

Met een eigen erf is het alweer anders natuurlijk....wij wonen in een gewoon simpel huis....

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:42

Ik loop wel eens met 5 :)
Zorgen dat de honden goed kunnen lopen, en de honden die willen trekken als er andere honden komen van tevoren kort pakken, en zorgen dat je door kan lopen. Dan gaat het over het algemeen wel goed, haha!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:47

Ik heb 3 reuen, die ik ook alle 3 tegelijk uitlaat. Meestal lopen er 1 of 2 los.
De oude baas moet vanwege zijn slechte gehoor aan de lijn blijven.
Als we op vakantie gaan, blijven ze thuis en zorgen de buren voor hun.
Voorheen gingen ze naar mijn vader, maar onze oude man is het liefste in zijn eigen omgeving.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:50

Wij hebben drie franse bulldoggen.

Mijn man laat ze 's ochtends en s 'middags uit en 's avonds doen we het samen. Ik neem vaker één hond mee naar de paarden of de stad in of zo, meestal de reu. Ik vind drie honden los erg onoverzichtelijk maar mijn man doet het wel.