Iemand ervaring met asielkitten in huis halen terwijl er....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 09:43

Hij is al te oud om bij mijn kat te zetten. Hij is al bijna een jaar. Plus dat mijn vriend écht geen kater in huis wil.....

Caira

Re: Iemand ervaring met asielkitten in huis halen terwijl er....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:46

Maya had toch ook 2 kittens? En ze moest richting groningen deze week...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:51

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 13:16

Ik heb haar ge-pbt :D Apeldoorn ligt niet helemaal op de route, maar misschien wil ze wel langs komen :P Bedankt voor de tip!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:30

hier ook ervaring met 'asiel'kittens. Mijn jackje had een nestje jonge katjes van een wilde moederpoes gevonden en 2 kittens beschadigd. lang verhaal kort, de moeder is met een vangkooi gevangen en het geheel is bij een vriendin geplaatst om op te groeien; zoals hier eerder omschreven dus een pleeggezin voor kittens van het asiel. alles leek leuk en aardig te gaan, kittentjes werden groot, werden er 2 ziek na de eerste enting, waardoor de 2e iets is uitgesteld. ik weet eerlijk gezegd niet meer precies of het voor of na de 2e enting werd, maar rond de tijd dat ze geplaatst konden worden werden er opeens wederom 2 ziek. waren toen al 2 kittens weg. Ze bleken waarschijnlijk vanaf geboorte al iets vrij ernstigs te hebben waar volgens verhalen 90% aan dood ging, daarom heeft het asiel besloten om alle overgebleven kittens maar vast in te laten slapen, 2 hiervan waren nog helemaal niet ziek. 1 van de geplaatste kittens is ook ziek geworden, infuusje erin, antibiotica erin, prima opgeknapt.
Asielkittens kunnen net als particuliere kittens helaas dus ook wat onder de leden hebben, naar mijn idee gewoon een risico wat je loopt.
Hoewel ik over de mevrouw van de kattenopvang nog steeds enthousiast ben, is mijn ervaring in het hele verhaal met het asiel zelf helaas niet positief, en dat is mede omdat ze er ook voor gekozen hebben om de kittens die niet ziek waren gewoon in te laten slapen, terwijl ook de opvangmevrouw aangaf de kittens een kans te willen geven, desnoods als haar eigen kittens.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 13:34

Ik heb nu contact met de bokker van de advertentie hierboven. Als ik vanmiddag thuis kom ga ik eventjes foto's bekijken, en dan moet ik een beslissing nemen of ik wel of niet een van de twee neem. Waarschijnlijk wordt het dus een particulier katje.

@Jade: wat een verhaal! Dat ze die andere kittens dan ook maar gewoon ingeslapen hebben terwijl er iemand is die ze op wou vangen! Daar kan ik dus echt niet tegen :n

Besef is er wel dat er altijd iets in de kitten kan zitten qua ziekten, of het nou van het asiel komt, of particulier... Vanaf mijn babytijd hebben mijn ouders altijd katten gehad, ook nestjes, die allemaal gezond waren (ook zonder entingen, ontwormingen e.d.), dus moet mijn overbezorgdheid over mijn andere kat maar even aan de kant zetten en er maar vanuit gaan dat het gewoon goed komt. Sinds ik haar zusje in heb moeten laten slapen ben ik bang voor allerlei ziektes en heb al een keer met een supergezonde kat bij de dierenarts gestaan omdat ik dacht dat ik wat zag :')

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:43

@TS leuk die katjes van Maya, heb je al een voorkeur. Wat goed trouwens van Maya dat ze pas met 12 weken geplaatst worden, dan hebben ze in ieder geval al een goede en complete opvoeding van moeders gehad en zouden ze lekker sociaal moeten zijn. Menig kitten wordt al met 6/7 weken geplaatst, m.i. veel te vroeg!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:47

begrijpelijk hoor :D ik sta ook altijd met arendsogen mijn hond te ontleden :D
ik hoorde pas achteraf dat ze waren ingeslapen, heb altijd iets gehad van was ik er maar bij geweest, dan had ik ze misschien mee kunnen nemen, maarja.. ik weet dat asiels heel goed werk doen, maar de gang van zaken rond dit hele verhaal heeft bij mij zo'n nare smaak achtergelaten dat als ik het geld en de ruimte heb, ik een gewond dier wat ik tegenkom altijd zelf op zal knappen :o

leuke kittens iig, hoop voor je dat het wat wordt :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:33

Ik ben helemaal in <3 op het lapjeskatje. Ben helemaal gek op lapjes, en mijn oudere kat is er ook een :D Ik hooooop dat ik haar nieuwe baasje mag worden. Iedereen even meeduimen? :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:59

oehhhhh ik vind niets leukers dan matchmaking!!! super meis

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 08:55

Morgen komt Maya het poezeltje brengen *\o/*

En Caira je hebt ons zeker weten gematcht :D Als jij dat topic hier niet neergezet had dan had ik het waarschijnlijk niet eens gezien! _/-\o_

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:06

Angeliekje schreef:
Morgen komt Maya het poezeltje brengen *\o/*

En Caira je hebt ons zeker weten gematcht :D Als jij dat topic hier niet neergezet had dan had ik het waarschijnlijk niet eens gezien! _/-\o_

En? Het wordt waarschijnlijk het lapje? Al een naam verzonnen?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:47

Het is inderdaad het lapje :D Ben gek op lapjes en mijn andere kat is ook een lapje, dus leuke combinatie :P

Naam ben ik nog niet helemaal over uit... Ik heb iets met de letter C in de naam. Mijn oudere kat heet Cleo, haar overleden zusje heette Chloe, maar wat het nu gaat worden voor de kleine weet ik nog niet helemaal. Ik zat wel zelf met de naam Cali in mijn hoofd. Als iemand verder nog een suggestie heeft :j

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:08

Als ik ergens niet goed in ben, zijn het namen, maar toch een poging, Cali vind ik persoonlijk een beetje scheikundig klinken..... maar ja wie ben ik..

Caira natuurlijk (mooie vernoeming!
Chiara
Cissy
Cato
Chelsey
Cheba
Cilly
Cathy
Coco
Chanel

Leuk hoor, nog één nachtje slapen!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 12:37

Cali zat om de een of andere reden in mijn hoofd, maar was toch nog wel aan het zoeken naar andere namen.

Cilly klinkt wel schattig :j Kwam ook nog ergens Caia tegen, dat is ook wel een leuke naam! Ik blijf gewoon nog even doorzoeken :D

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:29

cheyenne is ook een mooie naam.
of cinta ( betekend liefde)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:01

Caira :P

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:06

wij hebben mijn 2 poezen van een paar maanden bij een oude kat van 20 jaar gezet (jaja opa) dat was na een tijdje haat en nijd helemaal goed gekomen. Gewoon een kwestie denk ik van aanpassen aan elkaar.

Kittens met ziektes...Ik heb zelf net kittens gekregen maar als ze in goede handen zijn worden ze ontwormd, geent en nagekeken voor ze naar een ander huisje gaan. dus neem aan ook op rare ziektes.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 15:43

Naam blijft denk ik Cali :D Vriend zei al Calimero :')

Tweede dag dat ze in huis is, maar oudere kat is het er nog steeds niet mee eens. Kleine heeft al een paar tikken over haar kop gehad, en oudere kat zit te brommen en te blazen naar die kleine. De kleine heeft op haar beurt weer een angst voor de hond :') Is een grote hond met een heel klein hartje. Hond doet erge moeite om vriendjes te worden en houdt haar kop laag en blijft heel lief staan. Geduld geduld geduld.....hopelijk accepteren ze elkaar wel snel!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:49

en hoe gaat het? Begint Cali een beetje te wennen?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 10:57

Cali voelt zich al helemaal thuis :D Ze heeft de vitrage al ontdekt en is overal op onderzoek uit geweest :'), en is een echte kitten qua energie :P Vanochtend heeft ze me ook al heel lief wakker gespint <3 Met mijn andere kat gaat het nog niet zo heel erg goed samen, maar daar moeten we nog even geduld mee hebben. Cali zoekt elke keer heel bijdehand de andere kat op terwijl die er niets van moet weten (en ik zelfs het idee heeft dat ze bang is!). Die kleine geeft toch nog niet op! Vanmiddag even naar de dierenarts met de hond en Cali. Cali zat al vaak te krabben aan haar oortjes en na nader onderzoek blijkt ze oormijt te hebben, dus even aanpakken gelijk. Ik zal straks even fotootjes plaatsen :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:00

Afbeelding

Afbeelding

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:04

Lieve kitten. <3

Wij hebben overigens een paar jaar geleden een volwassen kat bij onze rode kater gezet. We hadden niet verwacht dat het goed zou gaan, maar het zijn elkaars beste maatjes geworden. Eigenlijk vrijwel meteen, meestal merk je toch dat ze de "kat uit de boom" moeten kijken.

Onze rode kater had nog nooit zijn huis met een andere kat gedeeld.