Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wouterpaard schreef:Deze kan idd niet meer terug naar de natuur en ben blij dat ze uit deze bak water weg kan! Ik ben maandje terug naar dolfinarium achter de schermen geweest en gezien hoe deze op mensen reageert en hoe de mensen met haar omgaan. En ze gunnen haar (bijna) alles daarom zijn ze ook niet zo arrogant om Morgan hier te houden. Bij mijn weten en hoe ze over Morgan praten met liefde gaat het niet om geld!!
Ik ben benieuwd hoe ze veranderd want heb haar dus net gezien en zie haar in November in Tenerife.
Zoolgangster schreef:Hoe ik me Morgans toekomst voorstel: na jarenlang gesteggel krijgen mensen het uiteindelijk tòch voor elkaar om haar los te laten, helaas te laat, want na jarenlang rondzwemmen in gevangenschap is haar weerstand zover verminderd dat ze binnen enkele maanden sterft, net als Keiko, ("Free Willy"), die had ook veel te lang gevangen gezeten en was al ziek toen hij uitgezet werd. Handige zet, want dan kan ieder dolfinarium zeggen "Zie je wel, ze redden het niet meer in het wild" en geld blijven beuren van toeschouwers voor de volgende orka die de pech heeft in handen te vallen van mensen die geld verdienen met het in gevangenschap (letterlijk) houden van orka's.
Die orka had gewoon zo spoedig mogelijk weer losgelaten moeten worden, en dat de familie niet kan worden teruggevonden is onzin, die familie moet je niet onderschatten, die vindt haar wel. En anders sterft ze een natuurlijke dood, in vrijheid ipv jarenlang heel erg langzaam wegkwijnen in een altijd te klein bassin.
Cayenne schreef:Ik was al bang dat ze voor de rest van haar leven in het kleine gedeelte van het dolfinarium moest blijven zitten om centjes binnen te slepen voor Harderwijk.
Elanor schreef:Waarom gaan mensen niet gewoon met een boot de zee op als ze deze dieren willen zien? Oneindig veel mooier!
kimmie261 schreef:tis ook wel erg mooi omschreven dat ze naar een "adoptiefamilie"gaat,ze is gewoon voor vet geld verkocht...
blokje schreef:Heb toen ook direct gezegt dat ze door verkocht zal worden omdat Dolfenarium met sommige andere 'dierentuinen' nog wat goed te maken heeft.
Zoolgangster schreef:net als Keiko, ("Free Willy"), die had ook veel te lang gevangen gezeten en was al ziek toen hij uitgezet werd.
kimmie261 schreef:dan houdt het snel op met dit soort dieren te houden in veel te kleine bassins die vol zitten met chloor waar ze steke blind van worden
Zoolgangster schreef:Hoe ik me Morgans toekomst voorstel: na jarenlang gesteggel krijgen mensen het uiteindelijk tòch voor elkaar om haar los te laten, helaas te laat, want na jarenlang rondzwemmen in gevangenschap is haar weerstand zover verminderd dat ze binnen enkele maanden sterft, net als Keiko, ("Free Willy"), die had ook veel te lang gevangen gezeten en was al ziek toen hij uitgezet werd. Handige zet, want dan kan ieder dolfinarium zeggen "Zie je wel, ze redden het niet meer in het wild" en geld blijven beuren van toeschouwers voor de volgende orka die de pech heeft in handen te vallen van mensen die geld verdienen met het in gevangenschap (letterlijk) houden van orka's.
Die orka had gewoon zo spoedig mogelijk weer losgelaten moeten worden, en dat de familie niet kan worden teruggevonden is onzin, die familie moet je niet onderschatten, die vindt haar wel. En anders sterft ze een natuurlijke dood, in vrijheid ipv jarenlang heel erg langzaam wegkwijnen in een altijd te klein bassin.
mootjah schreef:dit soort filmpjes doen gewoon pijn om te zien! ze had gewoon na 2 maanden teruggeplaatst moeten worden.. ze komt tenslotte uit het wild dus waarom zou dat niet kunnen?
http://www.youtube.com/watch?v=4Am6pZAa ... re=related
wouterpaard schreef:En daarom houden we gezellig paarden ipv orkas![]()
Logisch dat ze er geld voor vragen voor de gemaakte kosten, paarden worden ook neit gratis weggegeven voor een beter tehuis.
Nikki__ schreef:Het arme ding hadden ze gewoon moeten laten inslapen. We zijn nu al een jaar verder denk ik? Ze zit nog steeds in die badkuip, en verhuist naar een grotere badkuip.. Joepie![]()
Wanneer leren ze nou eens in het belang van het dier te denken, in plaats van het belang van hun portomonee
Zoolgangster schreef:@Annemieke, je vroeg een bron, ik heb het uit meerdere bronnen van jaren terug, hier is er eentje die ik zo snel kon vinden, maar er zijn er nog meer. http://www.ruggenberg.nl/artikelen/willy1.html
Overigens, er zijn in de maanden na Morgans vangst 4 orka's in de buurt gesignaleerd, en "Harderwijk" haastte zich met het ontkennen van dat "gerucht". URL ben ik even kwijt.
Semra schreef:Hier zijn veel meningen over en ik heb ook zo de mijne. Die houd ik maar voor me.
Ik wil hier alleen 1 vraag stellen.
Jullie vergelijken deze situatie met het houden van paarden. Dit kwam bij mij ook op. Door anderen wordt gezegd dat je een gedomesticeerd dier niet met een wild dier mag vergelijken. Maar zijn paarden (of honden enz) gedomesticeerd ontstaan dan? Waren die niet ook ooit wild?