Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kabwan schreef:Een schaap word niet in 2 weken dikker, dus dan kunnen ze wel gras hebben dat hoef je nog niet zo te zien. En natuurlijk wat voor een gras is het, alleen maar halmpjes en pluimen, dat eten ze niet. En het lijkt me dat alle schapen nu geschoren zijn en dat dus op deze geen wol meer zit omdat het al ijsheilige is geweest. Het is dat ik me schapen nu bij voer, voor de extra vorming van de eicellen voor de dekking maar anders loop ik er ook alleen langs en ga niet elke dag, elk schaap controleren. Dat betekend niet dat ik een slechte schapenboer ben. Dat zie je aan dat er geen sterfte is dit jaar en met 1 lam in het afgelopen jaar. Ik mag me gelukkig prijzen dat mijn schapen het zo goed doen, vaak krijg je alleen maar meer stress in een kudde als je steeds door de schapen loopt alsof je er 1 gaat bespringen.
Nog is het slecht dat een schaap bijvoorbeeld kreupel loopt, maar dat doet een paard toch ook soms. En ook daar is een dierenarts of een hoefsmid bij geweest. Waarom bij dit schaap niet, mag het geen tijd hebben om te herstellen?
En niet zomaar het land oplopen. Als je dat bij mij doet, zou ik gelijk er heen gaan en je weg sturen en anders de politie bellen. Weet jij of je een rare ziekte meeneemt onder je schoenen? En natuurlijk bedoel je het goed, maar niet zomaar het weiland van een ander in gaan.
En als jij je paard niet ziek wilt hebben, ga dan überhaupt niet in die wei, als je niet weet wat ze mankeren.

pmarena schreef:Als je zegt dat het zo erg is dan geloof ik je wel , maar aan de andere kant vind je het blijkbaar ook weer niet de moeite waard om in die 3 weken tijd een keer foto's te maken...?
Wil je er nu wel of niet wat aan doen denk ik dan
Of heb je inmiddels wel foto's gemaakt / nogmaals contact opgenomen met de LID en dat alleen niet hier vermeld ?
geerke schreef:heb je vertelt dat er een dood ligt?
Dat is gevaar voor de volksgezondheid...(overdreven natuurlijk)maar dan heb je kans dat ze wat harder lopen![]()
Dramatiseer het maar....'er ligt er al een dood,dat moet toch afgevoerd worden?'
Dat vinden ze belangrijker dan uitgemergelde schapen.
geerke schreef:heb je vertelt dat er een dood ligt?
Dat is gevaar voor de volksgezondheid...(overdreven natuurlijk)maar dan heb je kans dat ze wat harder lopen![]()
Dramatiseer het maar....'er ligt er al een dood,dat moet toch afgevoerd worden?'
Dat vinden ze belangrijker dan uitgemergelde schapen.
kan idd een slachtwei zijn? zijn het ooien of rammen?