Help, kat met zwarte ogen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Help, kat met zwarte ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:50

Ik ben benieuwd wat de uitslag is... maar het ziet er idd uit als enorm verwijdde pupillen.. hopelijk is het niets ernstigs!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:57

Wat het is weet ik niet, maar door de wijde pupillen krijgt de kat teveel licht op zijn netvlies, daardoor kan hij angstig worden en het verklaart waarom hij onder het bed gaat liggen: daar is het donker. In de nacht is er geen licht dus dan wil hij wel op bed liggen.

Succes bij de DA!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:06

Wij hadden net zo'n soort poesje (ook kwa aftekening) die had in haar slaap een beroerte of een hersenbloeding gehad, we weten niet precies wat en bij haar was 1 pupil heel groot en ook anders van vorm geworden en dat bleef zo. Ze was eerst heel erg ontdaan want ze zag ook niet veel, dat werd later weer wat beter. Dit was een oudere poes en ze heeft nog 3/4 jaar geleefd hiermee, soms zag je dat ze in haar slaap weer heel ver weg was en moeilijk terug kwam. Ze kon zich ondanks dat mbv van haar neus heel goed redden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:07

Weet je al meer TS?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:09

Ben benieuwd wt het is / was..

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:19

ik kijk ook al met regelmaat op dit topic ben echt heel erg benieuwd wat dit arme katje heeft

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:45

CM_ schreef:
Dit kan ook op ik meen FIV duiden, dan worden de ogen ook aangetast.
Het is in elk geval niet goed...

denk dat je FIP bedoelt ? dan kunnen ze "vlekjes" in de ogen krijgen, lijken op bloedinkjes.

Enige reden dat ik dit zeg is omdat als mensen (of de eigenaren) op FIV gaan googlen, ze bij kattenaids (in mensentermen: sero positief...aids komt pa in een veel later stadium) uitkomen, wat vaak een onterecht vroeg doodvonnis betekent voor de kat, de meeste DA's staan ook al gelijk klaar met een spuit.....reden waarom ik ze juist opvang.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:48

Hoe is het nu gegaan bij de DA?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:49

ben benieuwd wat het is!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:32

Wat was het nu dan?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:40

Ik ben ook indd benieuwd.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:46

Hoii Sorry voor de late reactie.
Ze is gisteren naar de DA geweest. Geen medische reden kunnen vinden. Er gaat nu ook nog even eenbloed testje rond. Maar hij zegt dat het hoogst waarschijnlijk shock is. (eventuele aanrijding etc.) Aangezien hij ook angstig is, niet blind maar super angstig, krabben en woede aanvallen.
Soms kleurt 1 oog weer normaal, dan weer helemaal zwart. Echt heel raar. Ik heb de kat zelf gezien vandaag op webcam maar hij is gewoon doodsbenauwd terwijl het echt zoon dikke luie kater is.
Ik houd jullie op de hoogte.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:50

Oh een shock natuurlijk dat kan ook.
Och het arme diertje.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:51

eventuele aanrijding zou zeer zeker neurologish kunnen zijn en wie weet wat voor koppijn kat dan heeft.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:56

Heeft het beestje verder ook nog iets tegen de evt shock gehad?
Als er nu geen geld is voor da (al mocht dit in termijnen had ik begrepen?) dan kan ik me voorstellen dat ie ook niet doorgelicht wordt met foto's? Maar dan is het wellicht verstandig om tóch te kijken of pijnstillers verandering brengen.. ? (ik ben geen da, het is een idee wat voor gelegd moet worden).

Anders is het iig een idee om de angst op een homeopathische wijze aan te pakken..?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:05

Hopelijk knapt hij in ieder geval weer snel op van zijn schrik/shock of wat dan ook.
Zodat ie weer lekker vertrouwd door huis kan banjeren.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:05

ja dat is waar als ze in shock raken verwijde de pupillen ook helemaal,,, hoop dat t goed komt ...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:07

Och wat een sneu gezicht. Ik hoop dat het meevalt en dat het goed komt. Dit ziet er toch wel zielig uit!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 00:15

Creatas schreef:
Heeft het beestje verder ook nog iets tegen de evt shock gehad?
Als er nu geen geld is voor da (al mocht dit in termijnen had ik begrepen?) dan kan ik me voorstellen dat ie ook niet doorgelicht wordt met foto's? Maar dan is het wellicht verstandig om tóch te kijken of pijnstillers verandering brengen.. ? (ik ben geen da, het is een idee wat voor gelegd moet worden).

Anders is het iig een idee om de angst op een homeopathische wijze aan te pakken..?

Hij heeft van die druppeltjes door zn eten, hij krijgt dan wat vlees met die druppels die moeten dan helpen. Ik spreek haar morgen weer en dan vraag ik evne hoe het heeft aangeslagen. Jah had ze van tevoren al gezegd tegen hun dat ze geen geld heeft voor verdere acties alleen als het zeer noodzakelijk zou zijn zou ze een lening aanvragen bij familie. maar ze zouden dit eerst proberen aangezien dit het hoogsts waarschijnlijke is.

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:18

dierenarts kan ook in termijnen betaald worden als het echt nodig is, vaak doen ze daar niet zo moeilijk over.
shock kan maar meestal hebben ze dan veel meer klachten dan alleen de pupillen en angst en bij ons duwde ze er meteen een infuus in en medicatie om de shock op te heffen. als de kat nu nog leeft is het geen shock.
ik denk eerder aan een neurologisch letsel als een tia ( kleine bloeding) dan vertonen ze hevige angst en grote pupillen

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:10

och wat zieleg, ik hoop dat er snel bekent wort wat er met de poes aan de handt is, dit is toch wel heel erg sneu.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:11

A gossie.. Nou idd, dalijk ga tie alsnog gestrekt..