Saskia schreef:Vaak grijpen wij mensen te snel in. Als de andere hond het echt vervelend vind zal deze zelf wel ingrijpen. Tussem volwassen honden iig. Echter icm een pup ben ik hier minder zeker van.
Een goede gedragstherapeut lijkt me verstandig. Half/half ingrijpen werkt namelijk ook averechts. Een 'schop onder z'n hol' werkt nl. ook alleen maar als je er zelf achter staat. Een halfslachtige schop haalt niets uit en maakt de balans nog schever.
Ben ik het niet mee eens. Mijn jonge hond is erg onderdanig dat resulteert met enige regelmaat in zo'n situatie. Noway dat ik mijn hond laat verpesten door de instelling van andere mensen. Als er op mijn hond gereden word ga ik er tussen, dat wil ik gewoon niet hebben. Spelen is leuk gedomineerd worden door de zoveelste onopgevoede hond is iets heel anders. Niet ingrijpen krijg je uiteindelijk problemen mee, dat gaat een paar keer goed tot dat de hond de verkeerde tegen komt en dan is het vechten. Ik begrijp niet dat mensen het zover laten komen....
En dat schoppen echt waar ik begrijp dat niet, waarom je hond niet gewoon fatsoenlijk opvoeden daar heeft iedereen toch alleen maar voordeel bij? Baasje nog het meeste... Als ik op die manier de baas moest zijn over mijn hond zou de lol er rap af zijn voor mij
e reu kan zich niet meer voortplanten. Hiermee verdwijnt ook het vervelende gedrag richting een eventueel loopse teefje in huis en andere loopse teven in de buurt