Wat is het grappigste wat jou huisdier ooit heeft gedaan ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Re: Wat is het grappigste wat jou huisdier ooit heeft gedaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 01:46

Ben een keer met wandelen een heel erg tam (hangoor) konijn tegen gekomen. In eerste instatantie was mijn hond zeer geintresseerd liep er op af, maar ik hield haar zo een meter van te voren tegen ongeveer. Met de gedachte konijn loopt wel weg en dan kunnen we er langs. Konijn dacht daar anders over, hupst zo naar de hond toe en snuffeld aan haar neus. Hond heeft nog nooit zo dom gekeken en begon vervolgens blaffend (halve) rondjes om het konijn te rennen. Konijn bleef overgens suf zitten dus dat heeft ze nog best lang volgehouden, Pas na een paar minuten was ze weer kalm en dat was vooral omdat mijn moeder langs kwam.

Ook snapt onze hond stambeelden niet en daar staat ze soms ook rond te hupsen en te blaffen, er zijn een paar waar ze nu aan gewent is maar een "nieuw" stambeeld dat is altijd even wennen. Dus blaffen en hupsen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 02:06

haha typisch tis trouwens standbeeld :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:16

Ik had een pizza met stukjes kip [Chicken Special] op tafel staan,moest effe drinken pakken,kom terug en álle stukjes kip waren weg.De kat zat op tafel en had alle stukjes kip van de pizza opgegeten,er lag niet één stukje meer.Pizza was nu minder lekker.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:20

oh geweldig...vooral die 5 muisjes van mickey :D

wij hebben een klein vijvertje in de tuin, met daarboven een klematis. In de klematis zoemde iets heeeeel verlokkelijk, mijn kat (aan de rand van de vijver) kon het niet weerstaan: springt omhoog de klematis in, donderd loodrecht naar beneden de vijver in en vraag me niet hoe, maar stuiterd zo weer uit de vijver op het plekje waar 'ie zat...alles binnen 2 seconden. Gehuild van het lachen heb ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:31

gohya schreef:
Mijn [overleden nu] hond die steekt de weg over,komt een grote vrachtwagen aan en die stopt voor hem.De chauffeur toetert naar de hond,zo van loop eens door.
De hond staat voor de vrachtwagen,kijkt omhoog naar de cabine naar de chauffeur,tilt zijn poot op in pist 'tegen' de vrachtwagen aan.Loopt daarna weer heel rustig door naar de overkant.

:') _/-\o_

De hond van mijn beste vriend ( labrador teef ) piept als ze schrikt !! Dat is ook hilarisch..
Vorige keer zat had mevrouw stiekem een steen meegenomen en dat hadden we niet gezien.

Op een gegeven moment hadden we door dat ze dus op een steentje zat te kluiven en goot mijn vriend een leeg pkaje sigaretten tegen haar aan.
Nou ik had het moeten vinden ze schreeuwde het uit als of iemand hard op haar staart stond echt uit de puntje van haar teentjes :') _O-

Ook als ze een kat ergens tegenkomt en die maakt een sprintje richting haar ( maar blijft op 10 meter afstand ) gaat ze ook gillen..

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:34

oh als ik er aan denk moet ik weer lachen.....(ohh en het mag niet)
2 weken terug was er een vriendin bij mij. zij had ook haar hond mee (heel net opgevoedde jackrussel) we gingen even met de honden naar het park. Mijn hond (een overenthousiaste labradoodle van 11 maand) helemaal blij....want als we over het bruggetje gaan dan mag hij los op het speelveld. Alleen ik weet dat hij zo blij is dan dat hij niet meer luisterd als ik hem roep.
Daar had ik een discussie over met die vriendin (werkt bij een hondentrainingschool) zij zal mij even laten zien hoe ik mijn hond terug moest roepen.........
vriendin roept heel vrolijk en mijn hond had iets van huh wat ohhhhh leuk ja ik kom ik kom eraan IK KOM eraan (remt niet af) en vriendin maakt (als in een tekenfilm) een smak achterwaarts op de grond.
ik deed het zowat in mijn broek van het lachen.
HMMM het mocht niet en mijn vriendin heeft hem wel op zn kop gegeven (flink ook hij was helemaal van slag! |( )

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:41

Kennissen van ons waren op bezoek met hun pasgeboren spruit. Hartstikke leuk, maar dat kind was echt de hele tijd aan het janken. Na een uurtje hield hij eindelijk op en mijn papegaai zei keihard: "Hèhè!" Zo van: "pfff eindelijk stil!"

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:43

Wat een geweldig topic is dit! _O-

Onze vorige siamees had van die heerlijke acties. Zo heeft ze 1 x in haar leven een muis gevangen, het was hartje winter en toevallig stond de achterdeur open (ons mam is erg gesteld op frisse lucht in huis ;) ) De poes komt van buiten naar binnen gerend en terwijl ze langs komt horen we een klepperend geluid, dus vol verbazing achter de kat aan... In de keuken springt ze in haar hangmatje welke aan de verwarming hangt en laat zo trots als een pauw haar prooi zien. Een MUIS! Diepbevroren in een muizenval....... Knap hoor poes :j Struikelde je er over tijdens het buitenspelen?

Zelfde kat, zat op de vensterbank. Ik kom de kamer binnen en roep "hey, touchepoes!" ze draait haar koppie en kijkt me aan en tot mijn schrik heeft ze 2 mega dikke, opgeblazen wangen, ik schrok me rot! Dus "cartouche, wat heb je :oo " En zoals het een echte siamees betaamt geeft ze antwoord Mia....... want op het moment dat ze d'r mond open deed om te mauwen vloog er een nog levende vlieg uit d'r bekkie _O- Ik snapte de bolle wangen meteen, bedoel, een vlieg die in je mond rondvliegt heeft toch wel wat ruimte nodig :+

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:42

In de tuin hebben wij een soort houten ding wat in de hoogte horizontaal loopt, en na zo'n 2,5m weer verticaal op de grond staat.
Daaraan hangen allerlei vogel hapjes enzo, en dan zitten er natuurlijk ook af en toe wat vogeltjes.

1 van mijn katten gaat als ie een vogeltje ziet, rent ie naar de achterdeur toe, en gaat aan de deur hangen dat ie naar buiten wil, dus deur open, deur dicht, ga je op de bank zitten en kijken waarom de kat zo'n haast had, zit ie luidkeels naar de vogels te miauwen, net alsof ie wil zeggen 'Ik wil hapje vogeeeeel...knuffel?' :+

Oja, helaas kan ze zelf deuren openmaken(er aan gaan hangen en dan hopen dat ie opengaat, en vervolgens je tussen de deuropening wurmen :+)
Dus 's ochtends rond 5 uur komt ie ff janken om eten, echt zo'n zeurende mauw heeft ze, dus nadat je der een paar x beneden hebt gezet en ze telkens weer naar boven komt, geef je der maar eten lust ze het niet(ze staat je dan echt aan te gapen van 'wat moet ik er mee, je eet het zelf maar op' later komt ie weer zeuren dat ie naar buiten wilt :+

Oja, dezelfde kat kwam een x over de schutting de tuin in, dus mijn andere kat gaat achter een bloempot zitten, op het moment dat tijg(kat die over schutting kwam) net niet langskwam, spring plov tevoorschijn, tijg schrok zich dood en sprong in de lucht, helaas landde ze op een wat minder leuke plek; in een emmer met regenwater :')

Nog 1, vanmorgen zat ik zo op de bank te laptoppen, komt mn kat aangecrosst om vervolgens op de armleuning te springen, maar daar zat ik met mn rug tegen aan, dus springt ie zo ongeveer recht in mn gezicht. haha, poezel schrok zich rot en zat in een hoekje zielig te zijn :')

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:17

Mijn bouvier had net zijn gekke 5 minuten en hij sprong over een hekje maakte heel stoer een bocht.... en vergat te springen over t hekje. Hij ging zo op zn snoetje. Hij was wel even beduusd. Ik pieste bijna in mn broek van t lachen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:26

Dat niemand meer durft te zeggen dat honden dom zijn.... :+
Wij hebben 2 honden. Zo nu en dan gaan ze samen hun 'liedje zingen' (als een wolf dus) Het is zo goed als altijd Taro die begint. Maar wanneer Taro begint, kan hij NIET stoppen. Hij moet echt z'n riedeltje afmaken. Kazuo is daar dus ook achter...
Wanneer ze samen een koekje krijgen, eet Kazuo deze direct op, maar Taro wacht 9 van de 10 keer tot Kazuo bij die van hem komt kijken en neemt het koekje dan snel in z'n mond.
nu heeft Kazuo het volgende uitgevonden :D Als zijn koekje op is, gaat hij naar Taro. Begint bij een zacht 'gepiep', net zolang totdat Taro gaat 'zingen'. Dan 'zingt' Kazuo even mee, grijpt het koekje en gaat ermee vandoor...... (en als je dan die beduusde kop van Taro ziet.... _O-

Of die keer dat ze naast elkaar op de bank lagen en Taro een speeltje tussen zijn voorpoten had.... Ze hebben een hele bak vol met speeltjes, maar moeten uiteraard hebben wat de ander heeft...
Probeerd hij het eerst af te pakken.
Dan gaat hij heel overdreven de andere kant op kijken zo van 'O, ik hoef dat ding niet hoor'....
Dan ineens draait hij zijn kop weer om, geeft Taro toch een lik in zijn oor..... Taro schrikt, speeltje valt op de grond, Kazuo pakt het en rent ermee weg......
(echt, als je dat gezien hebt en vooral ook de geluiden die daarbij komen....... :D )

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:36

Onze (inmiddels ingeslapen) hond die bij mijn oma even volle gas naar buiten wou rennen, door de grote open schuiframen dus. Hij zag even niet dat er wel vliegenramen (volgens mij noemen jullie dat horren?) instonden. Hij nam een sprong en vloog zo weer terug :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:46

Een paar weken geleden bleef m'n poedel snachts blaffen, iets wat hij niet zomaar doet. Ik dacht eerst nog geen aandacht dan stopt hij wel maar het klonk echt mega angstig. Ik toch maar kijken voor het zelfde geldt word er ingebroken. Dus ik loop de woonkamer in en zie niks, ik loop verder en hij word helemaal panisch. Wat was er nou..m'n moeder had zo'n sculpture puzzel gemaakt en dat was een hoofd(3d puzzel) dus hij dacht waarschijnlijk dat er daar echt een onbekende stond! Ik gaf 'm eigenlijk geen ongelijk :P

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:49

hihi, zo ging mijn westie bij de dierenarts naar posters en van die plastic figuren waar je alle spieren op kan zien etc blaffen, had hij nog nog niet meegemaakt :')

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:50

Ow genoeg leuke dingen die onze huisdieren hebben gedaan:

Het was kerst en we zaten lekker toastjes te eten. Ik krijg de slappe lach en doe mijn hand met het toastje met brie half naar achter..Wil ik weer een hap nemen is mn brie weg... ja de hond zat achter me.. en zat heerlijk zn bek af te likken.

Wij hebben een zeer slimme kat. Kan zelf alle deuren open maken(ook handig dat onze jonge hond dit heeft over genomen)Dat is opzich al heel grappig(ook heel irri als het hartje winter is en op de bank zit en ineens denk wat is het hier koud) Maar hij kan dus ook zelf zn bakje snoepjes uit de kast pakken en daar gaat hij dan zo lang mee gooien dat het open is.
Ook grijpt deze kat(als hij op tafel zit(ja, heel slecht), als hij weer eens vindt dat hij eten moet, mn moeder bij dr mouw. Hij heeft nu iets nieuws. Als het hem echt niet snel genoeg gaat springt hij van de tafel op je schouder..

En wat ook heel stout maar grappig was. Onze nieuwe hond is een erf hond. Hij komt ook nooit binnen. Nu had hij goed bij de kat gekeken hoe hij zelf de deur open moest maken. Zo heeft hij een keer de hele ontbijt tafel leeg gegeten.. Het halve interieur mee naar buiten genomen en een keer wou ik tv gaan kijken.. afstands bediening weg.. Uur lopen zoeken.. Ja hoor, Joris had hem mee naar buiten genomen.

Ook wel stout maar wel grappig.. Joris had de gewoonte(we hebben een pension stal) om de schoenen van klanten, of onze schoenen de veters precies tot het eerste gaatje af te eten.. Ow wat hebben de mensen op hem lopen klagen..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:07

Leuke dingen !
Het grappigste wat een van mijn katten ooit heeft gedaan is aan de waslijn gaan hangen, met 2 voorpootjes en met z'n lijfje uitgestrekt. Ik denk dat hij z'n gymnastiekoefeningen wilde gaan doen ofzo :D
Ik wist niet wat ik zag, dat was raar !!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:02

moonsparkle schreef:
Een paar weken geleden bleef m'n poedel snachts blaffen, iets wat hij niet zomaar doet. Ik dacht eerst nog geen aandacht dan stopt hij wel maar het klonk echt mega angstig. Ik toch maar kijken voor het zelfde geldt word er ingebroken. Dus ik loop de woonkamer in en zie niks, ik loop verder en hij word helemaal panisch. Wat was er nou..m'n moeder had zo'n sculpture puzzel gemaakt en dat was een hoofd(3d puzzel) dus hij dacht waarschijnlijk dat er daar echt een onbekende stond! Ik gaf 'm eigenlijk geen ongelijk :P

:')

Ik kwam een keer terug van de wandeling, maar ik was mijn sleutels vergeten. Dus belde ik aan en toen blafte mijn hond keihard. :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:33

Jaren geleden, toen Kyra nog leefde, liepen we op de Maasboulevard in Schiedam en we waren aan het spelen... ik gooide stokken weg en Kyra ging erachteraan... tot ze op een gegeven moment niet goed uitkeek en tegen een prullenbak opknalde (zo'n metalen, op een standaard, lelijk groen ding)... ze keek even een seconde heel beduusd en begon toen die prullenbak verrot te schelden (blaffen) en bijna aan te vallen... :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:48

raizarobin schreef:
Het was kerst en we zaten lekker toastjes te eten. Ik krijg de slappe lach en doe mijn hand met het toastje met brie half naar achter..Wil ik weer een hap nemen is mn brie weg... ja de hond zat achter me.. en zat heerlijk zn bek af te likken.

Dat doet me denken aan de (inmiddels overleden) ruwhaar teckel van m'n ouders... :Y)
Met Oud en Nieuw waren we bij m'n ouders. Natuurlijk stonden er ook allerlei hapjes op tafel, onder andere een schaal met kaasblokjes.
Toen het vuurwerk werd afgestoken ging iedereen naar buiten en m'n oma en ik stonden binnen voor het raam te kijken. Toen het afgelopen was draaide ik me weer om en zag dat de kaasblokjes van tafel waren verdwenen...
De 2 teckels zaten allebei heel onschuldig te wezen O:) maar wie van de twee had het gedaan? >;)
Helaas voor Jorre lag er een klodder mosterd naast de kaas en kon ik aan zijn met mosterd besmeurde snor zien dat hij onze kaas-snatcher was! :D

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:58

Ik had nog een leuke met mijn twee oude katten. Moshi, t vrouwtje, wilde altijd graag op de kast in de slaapkamer en ik tilde haar dus daarop. Deze kast is ongeveer 2.30 hoog. En als ze er al wilde, springt ze op het bed er naast. Afstand tussen de kast en bed is ongeveer een meter.

Toen we dus Takkie, t mannetje, kregen als klein kitten, zat hij onwijs jaloers op de grond te kijken naar boven op de kast waar Moshi zat. Dus ik dacht: dat is ook zielig, zet hem er wel even bij op de kast.
Dus ik doe dat en Moshi had daar dus helemaal geen zin in en sprong sierlijk op het bed. Nou, dacht Takkie, dat kan ik dus ook! Dus die springt zonder pardon van de kast richting het bed, maar halverwege begon de zwaartekracht zijn werking te doen en hij stort zo naar beneden op de grond tussen de kast en het bed in dus :+ . Gelukkig was alles in orde, alleen dat hij erg beduusd zat te kijken. Maar het was echt zo'n tekenfilm, heb zo gelachen. :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:48

Mijn jonge kat is heel zielig, hij heeft helemaal geen speelgoed. Pas kwam hij over de schutting met een roze muisje met wieltjes en een blauw mutsje op. Heb even rondgevraagd en hij bleek van een kat 4 huizen verder op te zijn. Hij was ook nog net nieuw:P Heb hem maar net zo'n muisje gekocht. Helaas hebben de buurkatten nog steed leukere speeltjes want hij neemt nog elke week een speeltje van een ander mee naar huis. ( Hij heeft zelf overigens meer dan genoeg muizen en speeltjes )

Mijn zusje kreeg een tijd terug een nieuw aquarium. Die stond met een kleine laag water in de keuken op tafel. Even later hoor ik een hoop geplons. Toen stond de kat in het aquarium de plonzen en toen hij eruit wou viel de klep dicht. Toen stond hij echt in een laag van ingeveer 30 cm.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:05

Wij hebben in de tuin kippen en die lopen regelmatig los. Gaat prima met de katten en de hond, tenminste als je het ons, de hond en de kippen vraagt, 1 van de katten denkt er sinds een jaar absoluut heel anders over... Hij had namelijk, zoals een goede kat betaamt, een muis gevangen. Deze was ondertussen al dood en hij was er in de tuin lekker mee aan het spelen. Ineens hoort hij iets en kijkt waar het geluid vandaan komt... Precies op dat moment neemt 1 van de kippen een megaspurt richting kat en pikt zo de muis mee en er zo hard als hij kon mee weg! Geloof me, je hebt een kat nog nóóit zó verbaast zien kijken, geniaal gewoon! _O-

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:15

toen onze duitse herder een week of 12 oud was woonden we in een appartement met een klein balkon.
ik moest die dag werken en een goede vriendin kwam bij mij thuis op de pup passen. smiddags krijg ik telefoon op mijn werk,onze oppas stond buitengesloten op het balkon!ik werk een 3kwartier rijden van huis af en na 1,5 uur op het balkon gestaan te hebben kon ik haar binnen laten.

wat was er nu gebeurd,ze wilde even het balkon op en mn pup wilde ook naar buiten dus krabte tegen de deur aan en heeft zo de haak erop gezet waardoor ze buitengesloten was!

ik heb me rotgelachen en gelukkig vond ze hem nog steeds lief,maar wat een beest :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:45

Wij hebben 1 kater en 1 hamster.
Toen de hamster een keer wakker was wou de kater 'jagen :+ ' En wou dus via het bureau naar het hok springen.
Sprong te laag een daar lag hij.
Verontwaardigde 'mauw' kwam eruit en de hamster leek hem wel uit te lachen :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:18

Onze hond kan er wat van. We waren een keer met hem gaan zwemmen, ze hebben hier allemaal van die poeltjes gegraven, je moet dan wel eerst door een koeienwei om daar bij te komen. Dus hond gezwommen. Ik zeg nog tegen me ma houdt hem maar in de gaten want subiet gaat hij in de koeienstront rollen. En nog geen 2 tellen later duwt die z'n kop in de koeienstront. Heel zijn kop zat onder de viezerik! Toen moest hij weer terug naar het water en even z'n koppie gewassen. Hij zag aan 1 kant groen van de stront.

En nog een keer toen het heel veel geregend had. Liep hij vlak langs de sloot die helemaal tot het randje toe vol stond. Dus hij loopt gewoon heel normaal en in eens plons loopt die per ongeluk het water in. Hij schrok zich wezenloos. Maar was een heel grappig hoe verbaasd hij was dat het water zo diep was.