guppen in bak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:35

BKS schreef:
Er ligt een laag grind op de bodem ( natuurlijke filtering jawel :D) En die laat ik bij het verschonen zoveel mogelijk ongemoeid.

laag grind heeft helemaal niets met natuurlijke filtering te maken. het is denk ik meer voor jouw ogen dat je het vuil niet ziet. tussen grind zakt juist veel vuil en dit gaat vervolgens rotten. je vergiftigd op deze manier dus langzaam je vissen. vandaar dat je met water verschonen ook altijd met de slang de bodem af moet hevelen omdat een filter daar niet bij komt en er op de bodem het meeste vuil terecht komt.

en nee, als je vissen er goed uitzien en vrolijk lijken, betekend niet dat ze goed houd en dat het op deze manier van vissen houden, goed te praten is. ik ken ook een paard wat nooit zelden tot nooit buiten kwam. beestje zag er wel verder goed uit. dus omdat hij er vrolijk uitziet, zou het niet verkeerd zijn om hem dan maar binnen te houden??

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:40

_/-\o_ :evaw: :evaw:

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:10

als je toch zo eigenwijs bent en alles beter weet, waarom maak je dan een topic aan?? ik bedoel, je trekt je er toch niets van aan dus je kan je hier dan net zo goed afmelden. ach, als ze dood zijn ga je toch weer gewoon nieuwe halen toch??

en vooral je laatste reaktie komt echt heel volwassen over (not). ik dacht aan een topic van een puber maar ik zie dat je kinderen hebt.
maar veel plezier met je guppen. ik hoop dat je deze manier van omgaan met dieren, niet aan je kinderen door geeft. ;)

Samiyah

Re: guppen in bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:27

BKS is niet de TS..

Maar vind het ook erg jammer dat er mensen zijn die zo onverschillig denken over vissen... het zijn net zo goed dieren, die een goed leven verdienen. En dat krijgen ze niet in een vaas.

Ik heb vroeger ook guppies in een te kleine bak gehad, tot iemand met verstand van vissen tegen me zei dat ze echt een aquarium met filter en verwarming nodig hadden. Heb gelijk gezorgd dat ze in een aquarium met alles erop en eraan kwamen te zitten. Je wil toch het beste voor je dieren? :?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:46

Sophie_midas schreef:
Je wil toch het beste voor je dieren? :?

Schijnbaar is dat niet zo belangrijk wanneer dieren 2 euro kosten in plaats van 2000 en geen stembanden hebben.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:00

Ik ben niet de TS, die vroeg of het noodzakelijk was om guppen in een aquarium te houden of niet en wat de ervaringen hiermee zijn. In dit licht heb ik mijn mening gegeven.
Bijzonder om vervolgens te lezen dat ik niet goed voor mijn beesten zorg en ook in dit opzicht vast mijn kinderen niet goed aan het opvoeden ben, ja vast! Gelukkig weet ik beter........ en de rest van de mensen in mijn omgeving ook.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:09

Ik heb zelf ook ervaren dat guppen in verwarmd water veel actiever zijn en zich sneller voortplanten. De guppen die ik eerst in koud water (en te kleine bak) had zwommen niet veel, hingen steeds lucht te happen en gingen snel dood. Je kúnt ze wel in koud water zonder filter houden, maar verwarmd water is beter voor ze en zelfs met een goedkoop filterpompje hoef je het aquarium bijna nooit schoon te maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:46

fenna1995 schreef:
Ik heb zelf ook ervaren dat guppen in verwarmd water veel actiever zijn en zich sneller voortplanten. De guppen die ik eerst in koud water (en te kleine bak) had zwommen niet veel, hingen steeds lucht te happen en gingen snel dood. Je kúnt ze wel in koud water zonder filter houden, maar verwarmd water is beter voor ze en zelfs met een goedkoop filterpompje hoef je het aquarium bijna nooit schoon te maken.

Op dezelfde manier als dat je je paard ook 24/7 op 3x3 kunt laten staan, maar dat het beter voor ze is als je dat niet doet...

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:59

BKS schreef:
En wie zegt dat ik iedere keer de hele vaas uitschrob? Er ligt een laag grind op de bodem ( natuurlijke filtering jawel :D) En die laat ik bij het verschonen zoveel mogelijk ongemoeid. Verder ga ik hier nu ook niet meer over discusieren hoor, mijn oog verteld dat deze visjes het prima doen en dat is voor mij genoeg.

Leuke topic!
Knap dat je waterwaardes zien kan!
En een gat in de markt; steentjes op de bodem voor natuurlijke filtering.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:34

Johanna59 schreef:
\En een gat in de markt; steentjes op de bodem voor natuurlijke filtering.

:)) ik denk dat ik filterzand op de bodem ga leggen. dan heb ik m'n filter niet meer nodig :+