Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RoosIris schreef:zij hebben het er echter over dat je preventief moet enten, maar hier zijn niet alle da's het mee eens i.v.m. mogelijke resistentie. En het is niet dodelijk voor gezonde honden.
Ik ent zelf niet tegen kennelhoest. het is een griepje waaraan de meeste honden niks over houden.
chocobroodje schreef:RoosIris schreef:zij hebben het er echter over dat je preventief moet enten, maar hier zijn niet alle da's het mee eens i.v.m. mogelijke resistentie. En het is niet dodelijk voor gezonde honden.
Ik ent zelf niet tegen kennelhoest. het is een griepje waaraan de meeste honden niks over houden.
Hij kreeg dat gewoon bij de puppy enting, denk dat ze dan ook veel gevoeliger ervoor zijn dan wanneer ze het op latere leeftijd krijgen. Ik ga hem eens wat honing geven, want denk dat z'n strotje nu ook rauw gaat worden van het schrapen.
Hij vroeg wel of ik het wou hoor, hij zet hem er niet zomaar in 
) En hij lijkt ook wat warmer te worden, dalijk maar eens even koorts opmeten.

chocobroodje schreef:Bij een puppy cursus is de enting verplicht trouwensHij vroeg wel of ik het wou hoor, hij zet hem er niet zomaar in
Ik begin ook wel een beetje naar kennelhoest te neigen nu, hij ligt al een tijdje op de wc (koelste plek in huis) En hij lijkt ook wat warmer te worden, dalijk maar eens even koorts opmeten.
Het schoteltje yoghurt met honing ging er iig nog goed in
mocht gewoon met mijn hond komen terwijl hij in aanraking was geweest met kennelhoest(mijn hond had in asiel de enting gekregen)
lampenkap schreef:Zo duur RoosIris? Dat is wel even een flink prijsverschil met mijn kleine 100 euro. En dat was voor 3 consulten, 3x de entingen, 3x ontwormen, 1x ooronsteking, 1x groot oogonderzoek, 3x normale check up, en 1x ontvlooiing! Wat een verschil zeg!
lampenkap schreef:Hier zit op elke hoek bijna wel een DA nee hoor grapje maar alleen hier in de stad zijn er al 11 dierenartspraktijken en in de nabijgelegen steden nog veel meer.
mijn dichtstbijzijnde zit op 10 km, de volgende nog weer 15 km verder.
RoosIris schreef:chocobroodje schreef:Bij een puppy cursus is de enting verplicht trouwensHij vroeg wel of ik het wou hoor, hij zet hem er niet zomaar in
Ik begin ook wel een beetje naar kennelhoest te neigen nu, hij ligt al een tijdje op de wc (koelste plek in huis) En hij lijkt ook wat warmer te worden, dalijk maar eens even koorts opmeten.
Het schoteltje yoghurt met honing ging er iig nog goed in
Ja? bij mijn cursus niet....bouwen ze weerstand op zei zemocht gewoon met mijn hond komen terwijl hij in aanraking was geweest met kennelhoest(mijn hond had in asiel de enting gekregen)
ik was al dik 80 kwijt voor cocktail en rabies![]()
Kennelhoest zat dacht ik rond de 35 euro....vind ik duur voor een onnodige enting
Denk dat ze in het midden des lands wat meer concurreren met elkaar. Hier werken ze allemaal samen, net zoals wij mensen de HAP hebben, hebben de DA's een MASTER gevormd met wisselende weekend diensten. Ik weet dat mijn vaste DA geen weekend dienst heeft helaas
Ik ga het liefst maandag bij mijn eigen DA, maar even kijken hoe het gaat.... Maar mocht het eerder nodig zijn dan gaan we natuurlijk gewoon 
lampenkap schreef:koorts kan idd komen! oghurt en honing is een verlichting maar geen oplossing! Kennelhoest gaat alleen over dmv mdeicijnen en niet door huis, tuin en keuken middelen! Vergeet dat aub niet want honden kunnen er zelfs aan sterven zonder de juiste medische zorg!
Focussed schreef:Even een oorzaak uit een heel andere hoek: Onze hond had een lekkende hartklep en daardoor vocht achter de longen. Dit kon leiden tot een benauwd gevoel, om dit te verlichten deed ze "schrapen/kokhalzen". Dit is ook voorbij gegaan nadat we vochtafdrijvers en medicatie voor het hart zijn gaan geven.
Mocht je er dus niet uitkomen wat het is en het houdt lang aan, zou dit nog een mogelijke verklaring kunnen zijn.