Jonge hond blijft "keel schrapen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:11

Entingen zeggen niet veel hoor. Mijn ene hond en mijn inmiddels overleden hond zijn er ook tegen geent met ende neus en de injectie en hebben ook beide kennelhoest gehad. Het klinkt dan echt of er iets vastzit! Als ikjou was zou ik toch zsm naar de dierenarts gaan want het is niet alleen erg naar voor de hond maar ook nog eens verschrikkelijk besmettelijk!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 15:15

RoosIris schreef:
zij hebben het er echter over dat je preventief moet enten, maar hier zijn niet alle da's het mee eens i.v.m. mogelijke resistentie. En het is niet dodelijk voor gezonde honden.

Ik ent zelf niet tegen kennelhoest. het is een griepje waaraan de meeste honden niks over houden.

Hij kreeg dat gewoon bij de puppy enting, denk dat ze dan ook veel gevoeliger ervoor zijn dan wanneer ze het op latere leeftijd krijgen. Ik ga hem eens wat honing geven, want denk dat z'n strotje nu ook rauw gaat worden van het schrapen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:17

chocobroodje schreef:
RoosIris schreef:
zij hebben het er echter over dat je preventief moet enten, maar hier zijn niet alle da's het mee eens i.v.m. mogelijke resistentie. En het is niet dodelijk voor gezonde honden.

Ik ent zelf niet tegen kennelhoest. het is een griepje waaraan de meeste honden niks over houden.

Hij kreeg dat gewoon bij de puppy enting, denk dat ze dan ook veel gevoeliger ervoor zijn dan wanneer ze het op latere leeftijd krijgen. Ik ga hem eens wat honing geven, want denk dat z'n strotje nu ook rauw gaat worden van het schrapen.

Ja?? Wat vaag....hier doen ze dat niet hoor...

Kennelhoest enting is duur grapje en biedt geen enkele garantie.

One_Love

Re: Jonge hond blijft "keel schrapen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:19

Enting duur? Ik heb nu een puppy en alle 3 de entingen ( dus inclusief beide kennelhoest entingen) kwamen uit op een kleine 100 euro. Maar dat was wel inclusief: Ontworming, uitgebreid oogonderzoek, druppels tegen oorontsteking en vlooienmiddel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:21

Ik vindt het ook niet duur hoor. Heb hier alle honden zowel met neus als per injectie geent. Ze zijn nog nooit ernstig ziek geweest alleen een lichte vorm.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 15:22

Bij een puppy cursus is de enting verplicht trouwens :j Hij vroeg wel of ik het wou hoor, hij zet hem er niet zomaar in ;)
Ik begin ook wel een beetje naar kennelhoest te neigen nu, hij ligt al een tijdje op de wc (koelste plek in huis ;)) En hij lijkt ook wat warmer te worden, dalijk maar eens even koorts opmeten.
Het schoteltje yoghurt met honing ging er iig nog goed in :Y)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:31

Ik hoop dat het niets ernstigs is met Puk :(:) Sterkte :(:)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:32

koorts kan idd komen! oghurt en honing is een verlichting maar geen oplossing! Kennelhoest gaat alleen over dmv mdeicijnen en niet door huis, tuin en keuken middelen! Vergeet dat aub niet want honden kunnen er zelfs aan sterven zonder de juiste medische zorg!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:34

Vervekend zeg, hopelijk niets ernstigs.
Mischien even langs de da gaan?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:40

chocobroodje schreef:
Bij een puppy cursus is de enting verplicht trouwens :j Hij vroeg wel of ik het wou hoor, hij zet hem er niet zomaar in ;)
Ik begin ook wel een beetje naar kennelhoest te neigen nu, hij ligt al een tijdje op de wc (koelste plek in huis ;)) En hij lijkt ook wat warmer te worden, dalijk maar eens even koorts opmeten.

Ja? bij mijn cursus niet....bouwen ze weerstand op zei ze :) mocht gewoon met mijn hond komen terwijl hij in aanraking was geweest met kennelhoest(mijn hond had in asiel de enting gekregen)

ik was al dik 80 kwijt voor cocktail en rabies :Y)
Kennelhoest zat dacht ik rond de 35 euro....vind ik duur voor een onnodige enting :+

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:43

Zo duur RoosIris? Dat is wel even een flink prijsverschil met mijn kleine 100 euro. En dat was voor 3 consulten, 3x de entingen, 3x ontwormen, 1x ooronsteking, 1x groot oogonderzoek, 3x normale check up, en 1x ontvlooiing! Wat een verschil zeg!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:48

lampenkap schreef:
Zo duur RoosIris? Dat is wel even een flink prijsverschil met mijn kleine 100 euro. En dat was voor 3 consulten, 3x de entingen, 3x ontwormen, 1x ooronsteking, 1x groot oogonderzoek, 3x normale check up, en 1x ontvlooiing! Wat een verschil zeg!

SERIEUS? Ik moet echt verhuizen.....

Ik wist dat ze duur waren...pff. Zit wel gedeeld consult bij in trouwens zie ik net.

Tja platteland he....weinig keus van dierenartsen.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:53

Heb 2e pagina niet gelezen. Trekt hij aan de leiband? Zou kunnen dat keel gewoon geïrriteerd is. Mijn trekt ook en na wandeling deed ze hetzelfde als jouw hond, heb nu tuigje ipv zo een ding rond de nek. (Ben er trouwens mee bezig om het af te leren maar gaat moeilijk, eens we buiten zijn heeft ze alleen maar aandacht voor 'buiten' :p

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:54

Hier zit op elke hoek bijna wel een DA nee hoor grapje maar alleen hier in de stad zijn er al 11 dierenartspraktijken en in de nabijgelegen steden nog veel meer.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:55

lampenkap schreef:
Hier zit op elke hoek bijna wel een DA nee hoor grapje maar alleen hier in de stad zijn er al 11 dierenartspraktijken en in de nabijgelegen steden nog veel meer.

Tja dan krijg je concurrentie strijd :) mijn dichtstbijzijnde zit op 10 km, de volgende nog weer 15 km verder.
In de stad(35 km) zitten wel meer, maar niet zo veel als bij jou!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:57

Hier word ook niet geent voor kennelhoest, ondanks de enting kunnen ze het alsnog krijgen.

Met een wandeling een tijd geleden, stuk of 20 honden, de honden die ertegen geent waren kregen het, die van mij had nergens last van.

Verder vind ik het niet klinken als kokhalzen, eerder een soort kuchje idd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 15:58

RoosIris schreef:
chocobroodje schreef:

Ja? bij mijn cursus niet....bouwen ze weerstand op zei ze :) mocht gewoon met mijn hond komen terwijl hij in aanraking was geweest met kennelhoest(mijn hond had in asiel de enting gekregen)

ik was al dik 80 kwijt voor cocktail en rabies :Y)
Kennelhoest zat dacht ik rond de 35 euro....vind ik duur voor een onnodige enting :+

Ik ook hoor ;) Denk dat ze in het midden des lands wat meer concurreren met elkaar. Hier werken ze allemaal samen, net zoals wij mensen de HAP hebben, hebben de DA's een MASTER gevormd met wisselende weekend diensten. Ik weet dat mijn vaste DA geen weekend dienst heeft helaas ;( Ik ga het liefst maandag bij mijn eigen DA, maar even kijken hoe het gaat.... Maar mocht het eerder nodig zijn dan gaan we natuurlijk gewoon :j

@ gaelle, nee puk trekt bijna niet aan de lijn, kan me niet echt voorstellen dat het daarvan komt.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:02

Kan ook gewoon van iets anders geïrriteerd zijn :p Geen idee hoe je het weg krijgt. Hier was het na een paar dagen gewoon over :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:04

Even een oorzaak uit een heel andere hoek: Onze hond had een lekkende hartklep en daardoor vocht achter de longen. Dit kon leiden tot een benauwd gevoel, om dit te verlichten deed ze "schrapen/kokhalzen". Dit is ook voorbij gegaan nadat we vochtafdrijvers en medicatie voor het hart zijn gaan geven.

Mocht je er dus niet uitkomen wat het is en het houdt lang aan, zou dit nog een mogelijke verklaring kunnen zijn.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:17

klinkt inderdaad als kennelhoest als ik je filmpje zo zie, alletwee onze honden hebben het ook gehad, en helaas niet van de kennel maar wel van de preventieve inenting die verplicht was bij de kennel....Dus inenten er tegen doen wij nooit meer! (en is maar beperkt geldig)

Yoghurt zou ik afraden om te geven (alle zuivelproducten) omdat dit slijm kan vormen! Honing of een beetje kinderhoestdrank werkt goed om het wat te verzachten en veel rust niet teveel blaffen of inspanning!
Wij hebben wel bij de dierenarts medicijnen gehaald en toen was het binnen een week weg!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:27

Yoghurt werkt toch juist slijmvormend waardoor het nog meer vast komt te zitten? Net als melk e.d.?
Probeer anders kinderhoestdrank en ga even langs de DA als het aanhoud.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:11

lampenkap schreef:
koorts kan idd komen! oghurt en honing is een verlichting maar geen oplossing! Kennelhoest gaat alleen over dmv mdeicijnen en niet door huis, tuin en keuken middelen! Vergeet dat aub niet want honden kunnen er zelfs aan sterven zonder de juiste medische zorg!

Ben ik het niet mee eens.
Zowel de twee van mij, als alle honden die een kennis van mij (al 30 jaar fokster) hebben er nooit problemen mee gehad, en is het gewoon vanzelf met een paar dagen over gegaan.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:18

Kan zomaar een keelonsteking zijn even DA krijgt een AB en is het met een paar dagen opgelost..zou er niet mee blijven lopen..ditzelfde gekuch lijkt erg op kennelhoest maar DA kan dat zo zien. Voor een paar eurie is je hond er zo weer bovenop. Had er ook pas 1 hier ter logeren en deed hetzelfde, gaf haar wel wat bijenhoning dat verzacht maar gaat er heus niet van over, ik schrok al want heb er zelf ook 3 hier rondlopen en dacht ook gelijk kennelhoest..was ook keelonsteking zie de DA..maar kan echt wel kwaad hoor en met de gedachte dat het vanzelf overgaat, ik zou het risico niet nemen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:20

Zoals ik al eerder zei:
Als hij koorts krijgt gaan we naar de weekend DA anders wacht ik even tot maandag zodat ik bij mijn eigen DA terecht kan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:21

Focussed schreef:
Even een oorzaak uit een heel andere hoek: Onze hond had een lekkende hartklep en daardoor vocht achter de longen. Dit kon leiden tot een benauwd gevoel, om dit te verlichten deed ze "schrapen/kokhalzen". Dit is ook voorbij gegaan nadat we vochtafdrijvers en medicatie voor het hart zijn gaan geven.

Mocht je er dus niet uitkomen wat het is en het houdt lang aan, zou dit nog een mogelijke verklaring kunnen zijn.

Mijn hond had ook iets aan het hart en vocht achter de longen.
Maar dat hoesten/schrapen klonk toch anders hoor als dat hoesten op het filmpje.
Ik denk echt dat het hondje van TS iets in de keel heb zitten.