Is deze pup 7 weken? ( volgens mij lang niet )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 00:22

@ Boras: mijn moeders noemt zichzelf zo.

maar bedankt voor de uitleg. nee dan was het nestje van mijn moeder geen broodfok. ditw as gewoon een nestje voor de lol. gewoon 1 keer proberen. ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:22

Dhani schreef:
Mariska_28 schreef:
Als je dat zou willen doen? Ben benieuwd of dat misschien Jantina Bruurs is...

Want?? :D

Die naam staat heel slecht bekend.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 00:23

Brainless schreef:
Qua grootte zou ik ook zeggen een shelty, ook omdat de DA ook zegt dat hij al 7 weken zou kunnen zijn.

Heeft je kennis de moederhond niet gezien?

nee helaas geen ouders gezien. wel foto`s op internet. maar daarbij ook geen ouders. ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:23

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:24

Dhani schreef:
Brainless schreef:
Qua grootte zou ik ook zeggen een shelty, ook omdat de DA ook zegt dat hij al 7 weken zou kunnen zijn.

nee helaas geen ouders gezien. wel foto`s op internet. maar daarbij ook geen ouders. ;)

Zegt al genoeg. Heeft ze dan echt geen info gezocht over hoe en waar een pup te kopen..

Dit is een BC pupje (kruising wellicht) van een week of 5. Zeker geen Sheltie.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 00:25

okee bah ;( nou dan hoop ik dat het niet die is geweest :D waar zit zij?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:26

Mariska_28 schreef:
Klinkt erg als deze 'bende', werkt nu ook met 'huisadressen' waardoor het lijkt dat mensen geen broodfok-pup kopen.. Hun zus is dierenarts, en doet de paspoorten (en doet alsof ze geent worden maar dit gebeurt niet):

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60173

Is ook een topic op bokt over: [BB] Per ongeluk bij een broodfokker binnen gestapt afschuwelijk!

Ik snap wat je bedoelt. Als je een pup bij de deur in handen wordt gedrukt, je krijgt de moeder niet te zien, je mag niet even binnenkomen, dan weet je natuurlijk toch wel dat er iets niet in de haak is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:26

Brainless schreef:

Dhani schreef:

Sancha schreef:
Zegt al genoeg. Heeft ze dan echt geen info gezocht over hoe en waar een pup te kopen..

Dit is een BC pupje (kruising wellicht) van een week of 5. Zeker geen Sheltie.

Hoezo geen sheltie?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 00:27

Sancha : Mijn kennis gaat niet om papier dus, dus vond hij het niet erg om geen ouders te zien op foto`s. hij dacht ze daar thuis wel te zien. want er wert gezegt dat de ouders wel aanwezig waren ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:27

Denk dat de pup best 7 weken kan zijn, volgens mij heb ik een tijdje op MP gezien.
Loopt heel erg achter. Goed voeren, ook vlees zoals energique voor pups. Daar zit veel in en ze groeien als kool.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:29

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 00:30

Boras schreef:
Mariska_28 schreef:
Klinkt erg als deze 'bende', werkt nu ook met 'huisadressen' waardoor het lijkt dat mensen geen broodfok-pup kopen.. Hun zus is dierenarts, en doet de paspoorten (en doet alsof ze geent worden maar dit gebeurt niet):

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60173

Is ook een topic op bokt over: [BB] Per ongeluk bij een broodfokker binnen gestapt afschuwelijk!

Ik snap wat je bedoelt. Als je een pup bij de deur in handen wordt gedrukt, je krijgt de moeder niet te zien, je mag niet even binnenkomen, dan weet je natuurlijk toch wel dat er iets niet in de haak is.

nee dat weet je van te voren al. maar ik had denk ik het zelfde gedaan. ge wilt zon pupje redden van de ondergang. wie weet waar hij anders terecht was gekomen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:31

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:32

Voor elk gered pupje, zit een teef in erbarmelijke situatie als fokteef... De enige manier om dit te stoppen is door niets te kopen... hoe moeilijk dat ook is..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:33

Probleem is dat als mensen zo een puppie redden de verschrikkelijke broodfokpraktijken in stand worden gehouden.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ik zou doen in een dergelijke situatie. Ik zou het moeilijk kunnen achterlaten. Maar ik zou op deze manier nooit een "rashond" aanschaffen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 00:34

dat is wel zo. maar ik zou het niet kunnen. dat zeg ik eerlijk ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 00:37

Boras schreef:
Probleem is dat als mensen zo een puppie redden de verschrikkelijke broodfokpraktijken in stand worden gehouden.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ik zou doen in een dergelijke situatie. Ik zou het moeilijk kunnen achterlaten. Maar ik zou op deze manier nooit een "rashond" aanschaffen.

ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik zelf niet voor de keuze heb gestaan van de week. iets in mij zeg ook wel dt je een pup van broodfok niet kopen moet. maar mijn gevoel zegt anders omdat ze zo aandoenlijk zijn. ;)

nee voorlopig houd ik het bij mijn Dhani alleen. ooit komt er een hondje bij. maar dan moet ik wel groter wonen. want ook mijn droom is een bordercollie. :D maar daarvoor heb ik echt eerst de ruimte nodig :D en die heb ik voorlopig niet. dus komt er zeker geen border :D

One_Love

Re: Is deze pup 7 weken? ( volgens mij lang niet )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:45

Kan best al wel 7 weken oud zijn. Ik heb zelf een puppy en heb hem vanaf hij 5 weken oud was en ik zorgde al voor hem toen hij 3 weken oud was. Hij is een vondelingetje en moet zeggen dat de pup van je kennis best op de mijne lijkt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 01:26

Dhani schreef:
ja weetje. anders hadden die andere mensen hem wel genomen. mijn kennis is wel thuis in het opvoeden van jonge hondjes dus dat is wel de rede dat hij hem meegenomen heeft.

Ja weetje, als iedereen zo denkt kunnen dergelijke mensen er mooi aan verdienen.
Daarbij zijn er genoeg mensen die dus niet zo'n pup nemen, als je een beetje weet van honden (wat ik begrijp van je kennis) vind ik het nog dommer. En ik begreep dat hij niet eens bij die mensen binnen is geweest? Niet de moeder heeft gezien? Niet de andere pups uit het nest heeft gezien? Niet gewoon de keuze had in welke pup hij wilde en of hij uberhaupt wel een pup uit dat nest wilde?
Vind het onbegrijpelijk :n

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:40

Dhani schreef:
Wilawander schreef:
De tandjes komen met 4 weken al aardig door. Ik vindt hem ook erg klein. Waarschijnlijk gedacht moeders zoogt niet veel meer, bijvoeren kost geld weg ermee. Erg jammer.

dat zou maar zo kunnen. dat de fokker zo gedacht heeft. we hebben vanmiddag extra kleine brokjes gekocht voor de kleine. die normale puppy brokken zijn echt te groot. daar wort hij te moe van en krijgt gewoon te weinig binnen. geweekte brokken eet hij niet hij haalt zijn neus er voor op. ;)

ach hij zit wel in goede handen hoor. mijn kennis heeft al veel vaker een nestje jonge moederloose pupjes opgevangen. :D dus met de verzorging komt het wel goed.
het was beter geweest dat hij langer bij moeders was gebleven. zeker omdat hij dan een achterstand zou hebben. zou ik juist die pup langer aanhouden zodat hij wel goed genoeg kan groeien. maar goed dat ben ik ;)

Je kan de puppybrok weken in warme melk met wat pap dat zou hij moeten kunnen eten en zo krijgt hij toch alles binnen. Wij doen ook wat druivensuiker en wat roosvicee erdoor.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:52

Oeioei die heeft niet veel zeilen bij te zetten.

Even kort over het broodfok verhaal. Ik schreeuw ook altijd het hardst dat je geen broodfok pup moet kopen.
Ja, je houd de broodfok ermee in stand. Ja, de moederhond heeft een rotleven. Ja, je geeft de broodfokkers wat ze willen.
Maar zeg nou eerlijk, zou je zelf zo'n pupje laten zitten als je weet dat hij bij jou de meeste kans heeft om te overleven?
Ik geloof best dat je dan ineens niet meer zo zwart wit denkt.

Enfin, nu de nuttige tips:

-Nutrigel halen bij de dierenarts, dit is een pasta waar vitaminen, mineralen en calorieen in zitten. Het bevordert ook de eetlust.
-Verder heel vaak kleine porties per dag calorierijk voedsel geven. Ik dacht zelf ook meteen aan KVV. Carnibest puppy bijvoorbeeld.
Het hondje goed aan het eten krijgen is de eerste prioriteit nu.
-Pupje goed warm houden en veel laten slapen. Groeien kost energie en slapen is noodzakelijk.
-Pupje goed in de gaten houden of hij goede ontlasting heeft, niet hoest en voldoende drinkt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:58

Ragebol1977 schreef:
Maar zeg nou eerlijk, zou je zelf zo'n pupje laten zitten als je weet dat hij bij jou de meeste kans heeft om te overleven?

:j
Omdat ik weet dat er naast het leed wat er o.a. bij de teef is, ik veel kosten zal moeten maken, en mogelijk veel verdriet zal krijgen omdat hij alsnog dood zal gaan. Dus nee, zou omkeren, en melding maken. Meer kun je niet..

Nouja, wel, je inlezen voordat je een pup gaat kopen, zodat je weet dat je op de manier zoals het hier gegaan is, absoluut geen pup moet kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:07

Bij borders is deze kleur zeer ongebruikelijk en goud geld waard. Bij shelties zijn er veel meer kleurslagen gangbaar waaronder deze. Een zuivere sheltie zal het ook niet zijn maar er wordt enorm veel gekruist tussen die twee rassen, vooral in het broodfok cirquit.

Onze borders komen uit pretnestjes bij mensen thuis (ouders en hele nest meerdere keren gezien) dus ik ben niet pro rasfokkers en ook tegen de broodfok. Maar ik ken mezelf goed genoeg en had zo'n hummeltje waarschijnlijk tegen beter weten in ook mee genomen :j .

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:57

Mariska_28 schreef:
Ragebol1977 schreef:

:j
Omdat ik weet dat er naast het leed wat er o.a. bij de teef is, ik veel kosten zal moeten maken, en mogelijk veel verdriet zal krijgen omdat hij alsnog dood zal gaan. Dus nee, zou omkeren, en melding maken. Meer kun je niet..

Nouja, wel, je inlezen voordat je een pup gaat kopen, zodat je weet dat je op de manier zoals het hier gegaan is, absoluut geen pup moet kopen..

ik heb daar echt bewondering voor, ik zou denk ik zelf melding maken en alle pups meenemen of zo. En dan ook nog vragen of de moeder te koop is. Wat dat betreft ben ik zo'n tissue he. Daarom mijd ik marktplaats en heb ik dus een rashond van een goede fokker.

moyra

Re: Is deze pup 7 weken? ( volgens mij lang niet )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:09

Loopt hij\zij wel normaal of valt het telkens om ?
TANDEN ZEGGEN niks ik heb hier een nest van 5,5 wkn en er is er 1 met 1 tand.