Hond eet stront en gras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Re: Hond eet stront en gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:19

honden doen dit vanwege vitaminegebrek, als ze zwanger zijn of het is een gedragsprobleem

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:27

Eierkoeken heeft bij mijn hond heel goed geholpen, hij doet het afetoe nog maar echt stukken minder.
Eierkoeken wel een paar weken blijven geven(3)

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:41

het is een gedragsprobleem. ik advies wel 's mosterd of sambal erop smeren en dan laten eten. Zo proberen af te leren.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 20:20

Moet ik dan met een potje mosterd de straat op?
Hij is selectief met het opeten van drollen, de drollen van de andere 2 honden laat hij met rust maar hij kan zo ineens uit het niks zijn neus op de grond doen en voor ik het in de gaten heb heeft ie een drol gevonden en vreet ie 'm op voor ik heb hem kunnen weghalen bij die drol.

Ik heb eigenlijk geen idee waar ze op hebben gecontroleerd, ik moest een beetje poep meenemen en ze hebben bloed getrokken en uit beide is niks gekomen.

Maandag ga ik maar eierkoeken halen en dan krijgt ie die voorlopig.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:25

Niet de goedkope eierkoeken van de supermarkt hoor!daar zit dat stofje niet in,je moet wel de eierkoeken van de bakker hebben. :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:34

mmh je zou toch gaan denken dat hij een stofje tekort komt als hij zo selectief poep eet.
onze hond heeft het als pup ook wel eens gedaan, maar later gelukkig nooit meer. we zijn op 7 maanden ook overgestapt op vlees, maar misschien was het ook wel puur toeval dat het rond die tijd stopte.

van alleen maar smuldier krijgt mijn hond trouwens ook geen stevigere poep. carnibest daarentegen wel :j

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:24

Juist honden die selectief eten, komen niks te kort. Die zoeken echt de drol uit waar de 'lekkere' restjes in zitten. Honden die een tekort hebben eten alles, in de hoop dat aan te vullen.
Tegenwoordig eten er alleen bijna geen honden poep meer om die rede. Het is namelijk best een kunst om met de voermogelijkheden van deze tijd, een tekort op te bouwen. Vandaar dat het nu sneller word gezien als een gedragsprobleem.

Het besmeren van de drol heeft geen effect hoor :) De meeste honden vinden het zo lekker, dat dat kleine beetje mosterd wat we erop smeren, of dat kleine beetje sambal, het niet wint van de aantrekkingskracht van de drol!

TS; Vraag even na of zijn ontlasting ook getest is op giardia. Dat moet echt worden bestreden, gaat niet uit ziczhelf over. Dat kan ook verklaren waarom hij er zo lang al last van heeft.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:32

als ik inderdaad goed heb opgelet bij mijn moeder (ik heb het geloof ik vaak genoeg gehoord :+ ) is dit ''grazen'' eigenlijk een middel om te kunnen kotsen.
--dat klopt ook wel, al onze honden hebben vaak gras in eventuele kots zitten en als je ze ziet grazen, weet je al hoe laat het is :D
misschien kun je hier al wel wat mee :)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 22:22

De hond moet eigenlijk nooit kotsen nadat hij gras heeft gegeten. En terwijl er bij ons in de tuin genoeg gras groeit, eet ie alleen gras tijdens het wandelen... als we even stilstaan neemt ie gelijk een hap gras }:0
hiervoor corrigeer ik hem wel gelijk... Wat betreft de ontlasting, het verschild bij hem per keer. De ene keer is het een mooie vaste drol en de keer daarna is het weer een soort van dikke (donkere) vla...
Ik ga maandag even contact opnemen met de DA om te vragen of ze ook op giardia hebben getest.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 22:27

Ik lees net dat giardia behoorlijk besmettelijk is voor andere dieren en mensen.
Daar van uit gaande denk ik niet dat hij daar mee besmet is, aangezien we hier ook een kwakkelhond (beetje ziekig ivm de leeftijd) en nog een andere hond hebben rondlopen die beide normale ontlasting hebben (en de kat heeft ook nergens last van :D ).

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:07

Naar mijn idee zitten aminozuren en ammoniak in elke eierkoek hoor. Ook in de eierkoeken uit de supermarkt, dat ruik je er ook aan.
Verder, als hij selectief zoekt, zal het wel aan de geur van de drol liggen. Frolic voeding en Bonzo e.d. geven een erg sterke geur van voer aan de drol. Dus ruikt het naar de hond z'n idee lekker en eet hij het dus op.

Giardia is het denk ik niet. Heb je al overwogen anders te voeren zoals ik zei? Even contact opnemen met Farmfood (dat voer je toch???) om te vragen wat zij adviseren ivm eetgedrag op straat en slechte ontlasting.

Khalid, dus jij wil dat TS een drol van straat vol smeert met mosterd??? En dan laten eten. Vind het een erg raar idee.