Hoe kip doen stoppen met broeden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:20

ten eerste haar eieren uit laten broeden werkt niet want je hebt er geen haan bij
dus er zal nooit een kuiken uit gaan komen.
het is dus gewoon een kwestie van volhouden, haar zo veel mogelijk van het nest af tillen en midden in de tuin
weer neerzetten.
wat soms ook werkt is als je de kip er af tilt eerst in een bak water dompelen met haar achter werk en dan pas in de tuin zetten.

dus gewoon volhouden het raakt echt over maar je moet haar wel steeds er af blijven halen

veersche

Re: Hoe kip doen stoppen met broeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:23

Ik haal gewoon de eieren onder de kloek uit. Dan blijft ze maar zitten op niks. Na een paar dagen houdt dat ook weer op.
Wel oppassen want kloeken pikken flink als je ze van het nest afhaalt!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:29

veersche schreef:
Ik haal gewoon de eieren onder de kloek uit. Dan blijft ze maar zitten op niks. Na een paar dagen houdt dat ook weer op.
Wel oppassen want kloeken pikken flink als je ze van het nest afhaalt!

dat is niet helemaal waar je hebt er kippen bij die gewoon op niks blijven zitten en dit dus dagen lang tot de uiteindelijke dood tot gevolg omdat ze niet drinken en eten.
dit werkt dus zeker niet altijd.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:32

anjaenrene schreef:
Klinkt banketstaaf, maar heeft echt met temperatuur te maken. Wij hebben de onze met haar achterwerk in een emmer koud water gedompeld en het was een dag later over. :brr:

Geweldig!! _O- _O- daar had ik nou nog nooit van gehoord!!
Die ga ik echt onthouden!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:32

een weekje in een konijnenren oid op het gazon zetten, ze moeten de wind in de kont krijgen zeggen wij altijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:40

Thats_Me schreef:
Het moet donker zijn! Niet licht. Kippen hebben hun ritme wat inderdaad met kou maar ook met het licht te maken heeft. Is het lang licht dan zit de kip in "legmodus" is het langer donker raken ze van de leg af. Daarom hebben kippenboeren ook vaak lang het licht in stal aan, dat is goed voor de productie van eieren. Het is dus belangrijk dat het donker is en bij voorkeur ook een koele plek (niet koud) om een broedsekip weer normaal te krijgen.

Ik heb het even nagevraagd bij een kippenboer.
Beide werken...als een kip langere tijd in het donker zit gaan ze daarna in de rui waardoor ze ook van de leg afgaan.
Omdat kippen juist willen broeden in het donker kun je ze ook op een hele licht plek zetten waardoor de broed stopt.