geweldig
Ik ben ook zo.. maar hier zit alles nog goed vast. Ik denk en hoop dat ze nu voor de 2e keer het nest gaan bevolken..@Mariska; je het zijn echte luchtaccrobaten
soms schrik ik me dood als er 1 keihard naar binnen komt zeilen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
geweldig
Ik ben ook zo.. maar hier zit alles nog goed vast. Ik denk en hoop dat ze nu voor de 2e keer het nest gaan bevolken..
soms schrik ik me dood als er 1 keihard naar binnen komt zeilen.
Vind het altijd knap om te zien hoe ze a) enorm snel een nest in elkaar flansen en b) al die jongen in dat kleine nestje passen

En ja, ze zijn erg snel met bouwen. Laatst begonnen ze bij de shet in de stal, op de lamp.. ik dacht; even aankijken, maar na 3 dagen was er al zoveel gebouwd dat ik het weg heb moeten halen. Lijkt me niet veilig bovenop een gloeiende lamp.
) 

BlueStar schreef:Boven onze stal is een hooi/stro zolder daar zit een roofvogel maar die kan dus niet bij ons in stal komen. Zou de roofvogel het probleem zijn dat de zwaluwen niet komen bij ons?

Tafje schreef:Uit dit topic blijkt maar dat je als paardenhouder ook een beetje zwaluwliefhebber moet zijn; je krijgt ze er gewoon bij
En die massale poepplekken onder de nesten kun je vrij simpel oplossen door een plankje onder het nest te timmeren
Deden wij op de vorige boerderij ook altijd, maar daar was het dak een stuk lager als hier...
en ja ik heb dit jaar ook weer een zwaluwnest in de stal.

Morrie schreef:BlueStar schreef:Boven onze stal is een hooi/stro zolder daar zit een roofvogel maar die kan dus niet bij ons in stal komen. Zou de roofvogel het probleem zijn dat de zwaluwen niet komen bij ons?
ja dat klopt, bij mijn buren zat vorige jaren een torenvalk te broeden en dan komen de zwaluwen niet, volgens mijn buurvrouw van 81 die dit soort dingen gewoon weet. De torenvalk hebben we we gezien,nou ja,meer gehoord, maar zijn nest is dit jaar gekraakt door duiven
maar het is echt geheimtaal.