kennelnaam verzinnen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:12

ivy_power89 schreef:
nee sorry heb geeeeeeen idee hoeveel nesten er op dit moment zijn :+
sjongejonge daar gaat deze discussie niet over.....

TS heeft ruime ervaring in de bauceron wereld, (als ik me niet vergis ook actief in de vereniging) dus IK ga er vanuit dat ze voldoende ervaring en kennis heeft.
sommige mensen doen net alsof ze een iemand is met het idee om eens een nest te gaan fokken.....

Es, ik zou je echt niet kunnen helpen..... vind dit soort dingen altijd erg moeilijk!

Dat zeg ik helemaal niet, maar het moet wel duidelijk zijn waar je aan begint als je een nestje fokt. Ik heb in totaal een week meegeholpen bij mijn zus, in verschillende leeftijdsperiodes, en geloof mij maar, ik was zielsgelukkig toen ik weer naar huis kon. Precies zoals Wendy zegt, een dubbele full time baan.

ivy_power89

Re: kennelnaam verzinnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:14

maar ts vraagt helemaal niet naar dit soort tips, maar enkel naar hulp bij het kiezen van een kennelnaam.

misschien eerst eens doorvragen voor je dingen gaat roepen,

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:16

ivy_power89 schreef:
maar ts vraagt helemaal niet naar dit soort tips, maar enkel naar hulp bij het kiezen van een kennelnaam.

misschien eerst eens doorvragen voor je dingen gaat roepen,

Misschien iets minder aangebrand reageren? Dit zijn gewoon tips en adviezen zodat de TS goed weet waar ze aan begint, die zijn gekomen na een tip over de kennelnaam.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:27

jongens asjebliefffft zeg ik vraag om een kennelnaam, ik zit helemaal in het wereldje van de beauceron en heb al veel geholpen met nesten er hoeft mij NIET uitgelegd te worden wat de risico s zijn en of ik de pups kwijt raak.
uiteraard is dat altijd een risico maar de beauceron is niet zo n doorgefokt ras als de bernersenne ..
daarnaast gaat alles via de club waar ik in het bestuur zit, iemand ooit veel beaucerons op mp gezien??... alle pup kopers gaan via de club en er is dan ook geen moeite de pups kwijt te raken
blijf ik wel met een pup zitten so be it..!

maar goed nogmaals BACK ON TOPIC!!! ik ben geen leek of een meisje van 16 die niet weet wat ze doet :S

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:40

essiesilly schreef:
jongens asjebliefffft zeg ik vraag om een kennelnaam, ik zit helemaal in het wereldje van de beauceron en heb al veel geholpen met nesten er hoeft mij NIET uitgelegd te worden wat de risico s zijn en of ik de pups kwijt raak.
uiteraard is dat altijd een risico maar de beauceron is niet zo n doorgefokt ras als de bernersenne ..
daarnaast gaat alles via de club waar ik in het bestuur zit, iemand ooit veel beaucerons op mp gezien??... alle pup kopers gaan via de club en er is dan ook geen moeite de pups kwijt te raken
blijf ik wel met een pup zitten so be it..!

maar goed nogmaals BACK ON TOPIC!!! ik ben geen leek of een meisje van 16 die niet weet wat ze doet :S

Ten eerste, hoef je niet zo aangevallen te reageren, juist iemand als jij die blijkbaar oh zo veel weet zou dit soort tips op prijs moeten stellen omdat je weet hoe belangrijk het is.
Ten tweede, de gezondheid van de Berner Senne is de afgelopen jaren erg verbeterd, en in elk ras kunnen ziektes of afwijkingen voorkomen.
Ten derde, het zou je mooi staan als je wat meer waardering toont voor mensen die je willen helpen, ik kan niet van af mijn stoel ruiken hoeveel ervaring jij hebt en weet. Ik gaf je een tip over je kennelnaam omdat die je zou kunnen beperken als je een nest fokt. Het feit dat je zo laks reageerde op de kans die er is dat je met pups blijft zitten is wat mij er toedreef om je te wijzen op andere gevaren van een nest fokken.

Als je goed voorbereidt ben is er minder kans dat het fout gaat, en als mensen je willen helpen door tips te geven, al is dat over dingen die je al weet, zou je daar in ieder geval normaal op kunnen reageren....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:54

Ik vraag hier om een kennel naam en jullie duiken er meteen bovenop alsof ik een of andere leek ben, zelfs na een keer zeggen dat ik geen leek ben en weer back on topic vraag gaat er nog een schep bovenop door alle risico 's aan te kaarten. Zoals ik al melde heb ik ervaring en fok ook al jaren paarden dus snap dat er risico 's zijn.
En ja als er een pup zou blijven wat een kleine kans is bij ons ras, dan is dat niet erg ik woon op de boederij en daar zou ruimte genoeg zijn.
Dus vraag ik nog 1x of dit niet zo n zeik ala bokt topic kan worden maar gewoon mijn vraag te beantwoorden als ik tips wilde had ik er wel om gevraagd..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:04

essiesilly schreef:
Ik vraag hier om een kennel naam en jullie duiken er meteen bovenop alsof ik een of andere leek ben, zelfs na een keer zeggen dat ik geen leek ben en weer back on topic vraag gaat er nog een schep bovenop door alle risico 's aan te kaarten. Zoals ik al melde heb ik ervaring en fok ook al jaren paarden dus snap dat er risico 's zijn.
En ja als er een pup zou blijven wat een kleine kans is bij ons ras, dan is dat niet erg ik woon op de boederij en daar zou ruimte genoeg zijn.
Dus vraag ik nog 1x of dit niet zo n zeik ala bokt topic kan worden maar gewoon mijn vraag te beantwoorden als ik tips wilde had ik er wel om gevraagd..

JIJ bent degene die zich zo aangevallen voelt alleen omdat een paar mensen je willen HELPEN. We willen je niet opeten of afzeiken, dat maak JIJ er van. Doe nou eens rustig en wees blij dat mensen zo gebrand zijn om andere te wijzen op risico's.

Maar goed, ik zeg verder niks meer want dit is blijkbaar moeite die niet gewaardeerd wordt. Ik blijf bij mijn standpunt dat je er beter aan doet je kennel naam iets algemener te maken.

Veel plezier en succes verder nog met je nest.

catalyst1

Re: kennelnaam verzinnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:18

Ik heb ook net mijn kennelnaam binnen. Mijn tip: eenvoud: Mensen gaan bellen en dan is niets zo makkelijk als een goed spelbare naam,zodat je je website kan doorgeven.Tevens is dat ook veel herkenbaarder.Je wil tenslotte dat als er honden rondlopen met jouw kennelnaam,dat ze meteen weten waar die hond vandaan komt,herkenbaarheid dus.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:21

Weet je wat het is. Je snijdt jezelf nu in de vingers. Als je nou gewoon had gezegd:
Bedankt voor de waarschuwingen, ik ben ervan op de hoogte. Zijn er nog meer tips ivm. de kennelnaam?

Hadden wij ons niet gekleineerd gevoelt , en had jij niet belachelijk over gekomen.
Je hebt het "gezeik" daardoor aan jezelf te danken, door jou manier van reageren.

Want op mijn reactie met mening en tips over de kennelnaam doe/ zeg je weer niks...

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:47

Ik zie dit topic nu pas essie, gezellig hier :D.

De naam die ibbel op de eerste pagina aandroeg vind ik erg mooi :j

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:54

Hey TS :D
Kijk je ook even op de site van de FCI? http://www.fci.be/affixes.aspx
Want zoveel kennelnamen zijn al bezet! Pff!
Met franse is het misschien minder erg maar met engelse namen, en de bekende vertalingen naar het engels van huis, liefde, koning, koningin, etc. etc. Zijn allemaal bezet!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:48

Ik heb 3 beaucerons en zou je zo even niet eens kunnen vertellen wat hun kennelnaam is :D
Houd het idd simpel en herkenbaar voor mensen.
Succes met je fokkerij, misschien kom ik ooit een pupje bij je uitzoeken ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:14

essiesilly schreef:
het wereldje van de beauceron is (gelukkig) maar klein, eigenlijk gebruikt bijna iedereen een franse kennelnaam en ook bijna allemaal spreken ze gewoon basis frans..
bij dit ras merk je heel erg dat de mensen ook echt betrokken zijn bij het land waar ze vandaan komen

Maar betekent dat dan dat alleen mensen met een basiskennis of interesse van frankrijk/ frans zo'n hond zou moeten hebben?

ik fok niet op 1 ding sallandval[/quote]
ik begrijp ook wel dat dat je insteek is da's een heel natuurlijke reactie. Het was gewoon een gratis communicatie-tip dat het tegenwoordig slim is om de nadruk te leggen op één aspect bij het in de markt zetten van wel product dan ook (marketingtechnisch is een hond ook een product).

Citaat:
ik zit al een tijdje dicht in het wereldje van de beauceron dus weet wel hoe het er aan toe gaat

Da's dus wat ik de uitdaging zou vinden op communicatiegebied; wil je de dertiende in het dozijn zijn of iets heel anders?