Hebben jullie wel eens gehoort van huidproblemen bij Shih tzu''s?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Petraa14 schreef:Kohtje, vind ik idd ook wel leuke hondjes hoor. Ik heb me er nog niet zo in verdiepd.Wat van karakter hebben deze hondjes?
Rocymax, Als je de oogjes goed bijknipt valt dat dus wel wat mee?
Ik denk dat je vooral geluk moet hebben. Maar bij het ene ras komt het wel vaker voor.
Jessicajoann schreef:Ik heb ook een shih tzu. Nouja... Gekocht als een shih tzu. Hij is wat aan de grote en zware kant: 8 kilo en zeker niet te dik. Hij is waarschijnlijk gekruist met een Lhasa apso wat denk ik ook erg leuke beestjes zijn. Ook heeft hij krullen wat niet hoort natuurlijk maar de shih tzu zit er absoluut zeker in.
En verder ken ik er een hoop. Allemaal erg leuke beestjes! Houden van kroelen, zij nieuwsgierig, speels en lekker eigenwijs. Ook de hondjes die al een paar jaar oud zijn zijn nog lekker speels.
Inderdaad wel passen op de neusjes. Risico zou ik niet willen lopen. Regelmati trimmen en borstelen. En vooral aandacht. Onze binky komt altijd aandacht te kort hihi
. nu met 9 maand 7.5 kg en hij was met 6 maand op (eenmalig) show al groter als 90% van wat daar rondliep
ook al groter als z'n vader. z'n broertjes waren ook echt een stuk kleiner als hij (zelfde nest)

Ik heb nog nooit zo'n knuffelig liefde behoevend hondje gezien als de shih tzu 
Ook dat ze van water houden!