En ach, als ik vergeet een worst te ontdooien haal ik hem dan alsnog even gauw in de vriezer, leg hem in lauw water, en dan eten ze maar een uurtje later. Heb hier geen eens brokken staan, dus zal ook niet zo gauw daarheen grijpen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus het kostenplaatje speelt ook een rol.

kimmie261 schreef:maar lamar,bv farmfood bevat ook maar 20% vleespercentage ( nou ja vlees...vleesmeel wat zwaar verhit is geweest en dus niet eens meer herkenbaar meer is als vlees) in de brok,dus 80% vulmiddel waar een hond niets aan heeft,wát is dan de meerwaarde van brokken voeren?
en waarom zou je niet helemaal durven overstappen naar een kvv bv??
geef ik ze er maar wat van die farmfoodbrok bij. 
Wendy_Komen schreef:Ja, maar ze zegt 1 keer per dag brokken. Lijkt dus of ze op een ander moment van de dag wel kvv geeft. Dus vandaar mijn vraag.
En ach, als ik vergeet een worst te ontdooien haal ik hem dan alsnog even gauw in de vriezer, leg hem in lauw water, en dan eten ze maar een uurtje later. Heb hier geen eens brokken staan, dus zal ook niet zo gauw daarheen grijpen
..
. Ik ben wel overtuigd, heb even met mijn moeder overlegd (het is haar pup, mijn tweede kindje zeg maar
) en ze is er ook wel voor in om het te proberen. Ik ga dus binnenkort bij lotgering.nl zo'n krat bestellen.
.~
allemaal staan. Is het wel okee om dit bijv. als snackje te geven? Lamar schreef:Ik vind het erg moeilijk om met alleen maar vers vlees te weten of ze wel genoeg vitamines, mineralen, glucosamine, chondroitine, omega3 en 6 e.d. binnen krijgen. Ik zou niet weten welke verhoudingen ze moeten hebben en hoeveel er in welk vlees zit, dus "voor de zekerheid"geef ik ze er maar wat van die farmfoodbrok bij.
Lamar schreef:kimmie261 schreef:maar lamar,bv farmfood bevat ook maar 20% vleespercentage ( nou ja vlees...vleesmeel wat zwaar verhit is geweest en dus niet eens meer herkenbaar meer is als vlees) in de brok,dus 80% vulmiddel waar een hond niets aan heeft,wát is dan de meerwaarde van brokken voeren?
en waarom zou je niet helemaal durven overstappen naar een kvv bv??
Ik vind het erg moeilijk om met alleen maar vers vlees te weten of ze wel genoeg vitamines, mineralen, glucosamine, chondroitine, omega3 en 6 e.d. binnen krijgen. Ik zou niet weten welke verhoudingen ze moeten hebben en hoeveel er in welk vlees zit, dus "voor de zekerheid"geef ik ze er maar wat van die farmfoodbrok bij.
Elke dag krijgt hij 1 zakje in 2 maaltijden verdeeld. Henkje schreef:Ik zou alleen niet én brokken én rauw gaan voeren door elkaar. Ivm zuurtegraad van de maag.
laResidence schreef:Henkje schreef:Ik zou alleen niet én brokken én rauw gaan voeren door elkaar. Ivm zuurtegraad van de maag.
Het idee dat de samenstelling van het maagzuur zou verschillen bij brokken of vlees is inmiddels achterhaald hoor. Er werd een tijdlang geroepen dat áls je dan persé brokken en vers wilde voeren je dit per dag zou moeten afwisselen is natuurlijk onzin. Alsof een hond een kalender aan zijn maagwand heeft hangen.

Yv_ schreef:Okee, dus als ik het goed begrijp, is BARF en KVV eigenlijk hetzelfde, alleen is de KVV al een totaalpakket die gevoerd kan worden en moet je dat bij BARF zelf uitzoeken?
ze gooien het er bij de brokken extra in, omdat dat daar natuurlijk niet van nature in zit, en in vlees wel moet je je maar bedenken