Katerkitten plast overal behalve op de bak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Katerkitten plast overal behalve op de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 05:42

Ik ken het probleem. :x Misschien is het toch een familie kwaaltje. :+
Sky heeft vorige week ook weer 2x op bed geplast...en allebei de keren dat ik net mij bed verschoond had. :\
Heb maar weer wat over mijn bed gelegd...en ik leg nog steeds folie op de bank voor als ik wegga...automatisme....het is maanden goed gegaan.

Hier staan 3 bakken en ik heb 3 katten. Maak die van Sky sowieso elke dag schoon. Ze heeft een eigen bak want de andere 2 gaan daar niet op. Met neus erin duwen heb ik ook geprobeerd toen ik het niet meer wist...hielp natuurlijk niet.

Chloor vinden ze lekker? Nou, dan ga ik dat ook maar es in de bak doen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 06:35

Niets ranzigers als de lucht van kattenpis in huis :r

Territoriumgedrag komt op iedere leeftijd voor en kan zomaar de kop opsteken!
Het is dus niet zo dat dit geen territoriumgedrag zou kunnen zijn.
Ik heb even gemist of hij al op leeftijd is dat hij gecastreerd kan worden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:44

katten plassen graag op iets zachts, zachte aarde, zachte dekbedden, zachte stoffen, is allemaal lekker zacht aan de voeten. Misschien vind hij het grit te hard aan de poezelige voetjes. Wat voor grit gebruik je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:49

Kitty Friend groen. Tot nu toe het fijnste grit dat ik heb gevonden. (Niet fijn als in klein maar als in prettig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:58

Ik zou sowieso beginnen met het plaatsen van een extra kattenbak.
Het aantal kattenbakken in huis is het aantal katten + 1.
Eigenlijk staat er nu dus al eentje te weinig ;)

Zorg ook dat de bak lekker schoon is en blijft.
Zeker de eerste tijd dagelijks even de drollen er uit halen en de natte plekken weg halen.

Vaak vinden ze het ook fijn als er géén kap op de bak zit.

En sommige katten vinden het niet fijn als de bak ergens in een hoek staat, omdat hij zich dan in het nauw gedreven kan voelen als er andere katten in de buurt zijn. Het kan helpen om de bak de eerste tijd wat meer in het midden van de kamer (of in ieder geval úit de hoek en van de muur af) te plaatsen tot het goed gaat.

Verder kun je experimenteren met de vulling van de bak, er zijn verschillende type vullingen te koop.

Tot slot, geduld is een schone zaak... de ene kat is sneller kattenbak-zindelijk dan de ander. En een ongecastreerde kater heeft sowieso sneller de neiging om te sproeien of elders te plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:00

Plan van aanpak voor nu is;
Klepjes uit de kattenbak
Extra verschonen
Extra kattenbak erbij en eventueel nog een vierde (want ik heb drie katten in totaal).
Zorgen dat er geen kans is om elders te plassen
Eventueel kattenbakken iets verplaatsen (zoveel ruimte om dat te doen is er niet helaas)

Vulling pas ik liever niet aan aangezien deze het minste stoft en het minste stinkt.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:02

Mijn vorige poes had hier ook erg last van poepen op de bak en piesen op beddegoed enz, maar zij bleek KPD te hebben dus misschien toch een bloedtestje? Ik heb nu 3 katertjes rondlopen en 1tje die blijft ook op me deken afentoe piesen maar gaat meer de kattenbak op en dit gebeurd vaak snachts :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:06

Kity friend groen is toch grit met best grote stukjes en niet klontvormend? Je zou eens voor de gein bij de C1000 zo'n box met fijn flontvormend grit moeten halen en dat eens proberen, kost iets van 3,- of zo. Het is fijn 'zacht' grit en graaft lekker voor kleine kittenvoetjes.
Doe je dat in 1 bak en de rest gewoon je oude grit en dan eens kijken wat er gebeurt. Zet hem er als eerste in om te testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:07

Klopt. C1000 hebben we hier niet in de buurt maar ik heb onlangs fijn grit van de AH gehad toen mijn gewone grit op was.

Maakte voor hem geen verschil. Zijn zusje echter vond het leuk speelzand >;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:19

tja, daarvoor zijn het kittens, ik heb er ook eentje die nog steeds wel eens in de kattenbak speelt, vooral als ik net de bak helemaal heb uitgesopt en lekker vers grit erin heb gedaan. Lekker rollebollen en gek doen! Ach, zolang ze niet al het grit uit de bak gooit zoekt ze het maar uit :)

Maar ging hij niet wel gewoon naar de bak op dat andere grit?