gedumpte kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:55

Ik heb ook kittens van een zwerfkat en ze hebben alle 4 een leuke thuis gevonden bij mensen die ik ken en waar ik nog van ze hoor!
Mams is binnen voor te steriliseren.
Afbeelding

En mams!
Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:43

Hoe lief allemaal! <3

Ik heb 2 weken geleden ook een kitten gevonden, ze zat midden op een baanvak van een drukke steenweg.
Er was een vrachtwagen over gereden en het beestje zat daar als genageld aan de grond...durfde geen kant meer op.
De wagen erachter had dit gelukkig gezien en was gestopt. Inmiddels een hele file voor dat kleine monstertje :D
Ik kwam net vanuit de tegenrichting en ben direct gaan kijken.
Het koppel vroeg of ik hem wilde want zij hadden net een kitten gehaald...tja wat zeg je dan..oké :j

Heb hem naar de DA gebracht en alles was goed, buiten erge verwaarlozing...er zat een teak op, helemaal onder de luizen en wormen.
Hij is een week in observatie gebleven, ik vertrok net naar Spanje en eergisteren ben ik hem na thuiskomst direct gaan halen.
We hebben 1 probleem, de oudere poes moet er niks van weten...ze wil weer snel naar buiten en vanmorgen is ze niet naar huis gekomen. Komt dit wel goed? Iemand ervaring hiermee?
Binnen 2 maanden ga ik hem laten castreren. Er zijn al genoeg sukkeltjes die gedumpt worden.
Veel succes nog met de kitten ;)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:23

iana schreef:
Hoe lief allemaal! <3

Ik heb 2 weken geleden ook een kitten gevonden, ze zat midden op een baanvak van een drukke steenweg.
Er was een vrachtwagen over gereden en het beestje zat daar als genageld aan de grond...durfde geen kant meer op.
De wagen erachter had dit gelukkig gezien en was gestopt. Inmiddels een hele file voor dat kleine monstertje :D
Ik kwam net vanuit de tegenrichting en ben direct gaan kijken.
Het koppel vroeg of ik hem wilde want zij hadden net een kitten gehaald...tja wat zeg je dan..oké :j

Heb hem naar de DA gebracht en alles was goed, buiten erge verwaarlozing...er zat een teak op, helemaal onder de luizen en wormen.
Hij is een week in observatie gebleven, ik vertrok net naar Spanje en eergisteren ben ik hem na thuiskomst direct gaan halen.
We hebben 1 probleem, de oudere poes moet er niks van weten...ze wil weer snel naar buiten en vanmorgen is ze niet naar huis gekomen. Komt dit wel goed? Iemand ervaring hiermee?
Binnen 2 maanden ga ik hem laten castreren. Er zijn al genoeg sukkeltjes die gedumpt worden.
Veel succes nog met de kitten ;)

is de oudere poes gewend aan andere katten? het kan zijn dat ze haar van haar plek gestoten voeld. en zo'n kleintje is ook nog erg druk. Is wel allemaal erg wennen voor een oudere poes.
Probeer je oudere poes voldoende aan dacht te geven.
Met mijn kitten gaat het super. hij is vorige week geent. ben alleen wel op zoek na een ander huisje voor hem, want heb op het moment 4 katten en dat is behoorlijk veel.

Anoniem

Re: gedumpte kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:20

wat goed van je! <3
en ja.. het bestaat nogsteeds... :'(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:22

De door ons gevonden kittens zijn ook volledig bijgedraaid, heerlijke poppetjes zijn het <3
Het zijn er 3 en die kunnen helaas niet blijven (aangezien we al 8 katten hebben), wij houden er zelf 1 en de andere 2 gaan goed terecht komen :j

Yvonne_V

Re: gedumpte kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:04

wij hebben 3 jaar geleden 3 kittens uit het bos gehaald
mijn pa en ma waren aan het wandelen en toen kwam iets uit de boom springen, mijn pa dacht oh een eekhoorntje, alleen kon die eekhoorn miauwen.... al snel kwam nummer 2 en 3 dus hun snel mij en me broer bellen om wat brokken en een kattentransportbak ofzoiets mee te nemen, wij de dieren ambulance bellen ze waren toen net van nummer gewisseld en zegt zo'n doos aan de telefoon; Ja daar komen we niet voor. wij ze dus in huis genomen en na 1 nacht hadden we zo iets Kwil ze houden :P 1e avond zoude we ook voetbal kijken heb niks anders gezien dan 3 kleine lieve spelende katten :)

jaar later ook rond de zomer vakantie, kwam er een kleine poes uit het bosgewandeld , ze was achter iemand aangelopen die de hond aan het uitlaten was, en paar van die buurkindertjes erachter aan vangen enzo dus die kat helemaal panisch , mijn ma heeft haar toen onder de auto van de buren weg gehaald, en bij ons in de gang zet, de dierenambulance gebeld... ze zouden er aankomen, ik kom thuis om 5 uur ...kzie die kat en ben opslag verliefd:P ... maar mijn ma had om 12 uur gebeld , en nog steeds geen dierenambulance.... om 6 uur me pa komt thuis en nog steeds geen ambulance, dus hij zegge zo van: ach waar de 3 lopen kunnen er ook wel 4 lopen... dus wij die avond de dierenambulance opgebeld om te zeggen ja we willen haar houden, als het tenminste goed gaat met onze katten erbij, en het ging super :D 1 van onze katten was net een moedertje voor dat kleine ding :) wij een paar dagen naar de dieren arts , hoppa 250 euro armer :P de kat bleek dus ziek te zijn, en denk dat ze daarom naar ons toe kwam :) De dierenarts had gezegt; dit was geen gedumpte kat zoals de andere 3, dit is was een wilde kat, nu niks meer van te merken ze is alleen gek op eten, ook heel hebberig daar in en heel vragend erom, en ze is nog al bang voor mannen... denk dat sommige mensen haar hebbne geschopt als ze in het bos om eten kwam zueren.... maar het bange begint steeds minder te worden :0 ze wordt nu zelfs brutaal :P als je in haar stoel zit en zij wil daar liggen gaat ze op de leuning zitten en kijkt je ze je netzolang aan tot dat je opstaat en dan ploft zij daar neer :P

zo zijn wij dus aan 4 katten gekomen:P
terwijl we hadden gezegt altijd van na dat onze 3 katten dood waren gegaan, we nemen geen katten meer als we nog weer huisdieren nemen nemen we wel een paar ratten maarja tis maar 1 letter verschil :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:06

Wat super dat je ze mee hebt genomen! Echt een schatje.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:12

Nog effe een up-date, de oudere poes blaast minder maar het kleintje wil er achter om te spelen en dat gaat haar echt niet af :')
Als hij wat gek doet, bespringt haar soms vanachter een hoek :+ dan is ze niet te genieten.
Gelukkig komt ze nog naar huis, ik was bang dat ze zou weg blijven zolang dat kleine monstertje hier alles terroriseert :D
Ze eet en vlucht naar boven om gerust te zijn.
De ontspannende dutjes in de fauteuil beneden zijn verleden tijd (voor ons ook trouwens }> )