konijn erbij? hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:00

Je hebt geluk ts dat iedereen hier nog zo aardig reageert want ik vind het echt belachelijk dat je een topic opent met de vraag hoe je het moet doen vervolgens adviezen krijgt en dan vervolgens toch lekker zelf doet wat je het beste uitkomt.. :?

Ik snap dat echt niet hoor :n
Ik zou dat konijntje van de dierenwinkel maar snel weer terug brengen want als je daar te lang mee wacht hoeven ze hem niet meer want dan is ie niet meer klein, pluizig en schattig :O 2 voedsters gaat inderdaad vaak niet goed, een ram en een voedster gaat ook niet altijd goed, konijnen zijn nou eenmaal kieskeurig.
Daarom moet je even dat stukje rijden en dat laat je het konijn zélf een maatje uitkiezen, heb je ook geen gezeur met koppelen.

Je hebt niet eens ervaring met koppelen en hoe je nu bezig bent met apart houden en een plantenspuit dat is echt niet goed -O-
Ik hoop dat je de adviezen nu wél aan neemt.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:02

We hebben besloten het kleintje eerst op te laten groeien. Zojuist een groot buitenhok
er bij opgehaald en binnenkort koop ik er nog een ren bij zodat ze beide een eigen ren
hebben maar elkaar wel kunnen zien.

Ik sluit hierbij het topic. Degene die nog goeie bruikbare tips hebben mogen mij pben.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:04

Lees je wel??? Ik vind het knap dat je je besluiten hier nog neer zet :n
Waarom heb je dit topic geopend???

Helaas.. je kan het topic niet zelf sluiten ;)
Tips neem je toch niet aan dus waarom zouden we pb-en? En als het straks toch niet gaat? Wat waarschijnlijk zo is want de eerste ontmoeting is heel belangrijk en die was niet zo best. Gaat ie dan naar de opvang? Of toch maar op marktplaats want de opvang was te ver..
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 21-07-11 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:05

saskiakefie schreef:
Lees je wel??? Ik vind het knap dat je je besluiten hier nog neer zet :n
Waarom heb je dit topic geopend???

Ja hoor maar wij hebben het kleintje er nu eenmaal zitten en ik breng hem/haar niet
terug. Als ie wat groter is proberen we het koppelen en anders zoeken we een andere
oplossing :j

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:06

Idd ik vraag me ook af waarom je een topic opent als je het toch al *weet*. Mensen geven goeie adviezen en je negeert het en doet je eigen ding wat dus waarschijnlijk mis gaat.open volgende keer geen topic beetje nutteloos!! ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:11

kippiekipp schreef:
Ja hoor maar wij hebben het kleintje er nu eenmaal zitten en ik breng hem/haar niet
terug. Als ie wat groter is proberen we het koppelen en anders zoeken we een andere
oplossing :j

Onschuld zelve... Daar voor heb je al adviezen gekregen, dus nee die zit er niet eenmaal je hebt er zélf voor gekozen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:11

kijk goed na of de kleine wel ee nvoedster blijft want dat wil nogal eens fout gaan als ze uit een DW komen. Dan veranderen ze opeens in rammen en gezien je makkelijk besluit hier over zou dat zomaar kunnen gebeuren. Naast dat er 100den konijnen als overschot zitten in opvangen (en daar help jij weer ana mee door een nijn uit een DW te nemen dat altijd onzorgvuldig gefokt is) hoeven er niet nog meer bij te komen omdat er weer iemand 2 voedsters uit een DW koppeld en na koppeling blijkt er 1 een ram te zijn.....

Vind dit wel de domste zet die je kan maken. Je wil perce een jong zodat die makkelijk te koppelen is. En nu leg je je er al weer bij neer dat dit niet kan en gooi je nog een hok en een ren in de achtertuin. Enorm gezellig voor de nijnen. Zitten er nu 2 naast elkaar te verpieteren in een hok en ren zonder veel aandacht (zeg je zelf) en al helemaal zonder gezelschap.......

Soms vraag ik me af waar mensen mee bezig zijn en waarom anderen en ik nog de moeite nemen voorlichting te geven. Had achteraf beter wat anders kunnen doen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:15

Hemeltje hemeltje.. Wat ben jij ontzettend onrealistisch bezig en het erge vind ik nog dat jou ouders je hier waarschijnlijk in steunen.. Heel internet staat vol over hoe het wél moet.. waarom verdiep je je zo slecht in de levens behoefte van konijnen en als je dat wel hebt gedaan waarom negeer je die dan?? Je maakt je konijnen diep ongelukkig... een dikke FOEI voor jou (en je ouders)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:15

Helemaal eens met Dierenfan als je even die 3 kwartier tijd ervoor uit had getrokken had je nu waarschijnlijk al een gezellig stelletje gehad, terwijl je nu een paar maand moet wachten, een duur hok heb gekocht die niet nodig was en waarschijnlijk het straks nog niet goed gaat. En de tijd die je straks kwijt bent aan koppelen had je mákkelijk naar de opvang kunnen rijden.

Maarre geen spijt? ;)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:16

wij hadden het zelfde.
wij hadden een mannetje .
wij hebben er toen een vrouwtje bijgenomen en het rammetje laten castreren [,kosten 70 euro]
en er toen nog 1 vrouwtje bijgenomen hihih nu hupsen er 3 in de tuin

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:19

ik leg me er niet bij neer het kleintje mag nu eerst wennen hier en groter worden
zodat we zeker weten wat het geslacht is en dán gaan we kijken of we ze zouden
kunnen koppelen en zo niet kijken naar een andere oplossing :j

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:20

wij hadden een volwassen mannetje .
en hebben daar bij een 8 weken oud vrouwtje gezet ,.
dit ging super daarna nog 1 vrouwtje van 7 weken er bij gedaan ,
en toen na een week de ram laten castreren.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:21

xsenny schreef:
wij hadden een volwassen mannetje .
en hebben daar bij een 8 weken oud vrouwtje gezet ,.
dit ging super daarna nog 1 vrouwtje van 7 weken er bij gedaan ,
en toen na een week de ram laten castreren.

maar dan kon jij eigenlijk bij 8 weken toch ook niet met zekerheid
weten óf het wel een vrouwtje was of wel?

saskiakefie

Re: konijn erbij? hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:23

Met 8 weken kan je dat zien als het goed is. Wil je eens mijn vragen beantwoorden ts?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:26

Je bedoeld of ik er spijt van heb? Nee, dit konijntje krijgt een goed leven
we gaan als ie wat groter is een oplossing vinden hoe dan ook. Als ze in de
dierenwinkel was blijven zitten was ze voor hetzelfde geld in een mini kooitje
in een tuin neergezet om daar weg te pieteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:33

Ik zie dat je ál 20jr bent!! Een dubbele dikke FOEI voor jou... :n

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:36

Oke een foei voor mij maar hoeveel mensen zijn er wel niet die het konijn hun
héle leven alleen laten zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:38

Het gaat nu niet om al die andere mensen.. Jij schets hier een situatie die absoluut niet optimaal is voor konijnen :n en omdat al die andere mensen het misschien in jou ogen slechter doen dan jij zelf.. maakt deze situatie niet bepaald beter..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:40

Inderdaad ga niet vergelijken met andere mensen.. Sommige mensen houden één konijn omdat ze niet beter weten, maar jíj weet het dondersgoed, het is je allemaal netjes uit gelegd. En daar irriteer ik me aan, mensen die weten hoe het wel moet maar gewoon zo'n grote ego hebben en alleen doen wat ze zelf het beste uitkomt :)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:57

met 8 weken kan je al duidelijk zien wat het geslacht is .

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:01

Moderatoropmerking:
Ondanks dat je misschien niet dezelfde mening hebt als TS of het idee hebt tegen een muur aan te praten met goede adviezen, wel het verzoek om het respectvol te houden onderling!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:08

Met 8 weken kan je duidelijk het geslacht zien ja als je veel verstand hebt van konijnen. En dat is vaak niet aanwezig bij een dierenwinkel dus vandaar dat het daar vaak fout gaat met geslachten bekijken.

Daarnaast kan je niet zeggen dat je een konijn gered hebt. Wel kan je zeggen dat je een konijn gekocht heb van een DW die daar lekker geld aan verdiend heeft en voor dat konijn gewoon weer een ander krijgt van de groothandel en hoe ze daar gefokt worden daar gaan we maar niet op in......

klinkt wel heel erg als broodfokker bij honden alleen die moeten zelf hun pups verkopen en de broodfokkers bij nijnen hebben daar de dierenwinkel voor.

Een konijn uit de opvang dan had je wel een konijn een goede kans gegeven, een beter leven en een goede daad verricht. En zeer waarschijnlijk hadden ze dan nu al lekker samen in het hok kunnen leven.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:15

K snap jou ook niet Ts, het spijt me maar waarom een topic openen als je het zelf al zo goed weet ?
Wat is nou 3kwartier rijden op een konijnenleve
Vind het erg jammer dat je deze oplossing hebt gekozen, maar hee wie zijn wij
Ik wens je veel pleizer met je konijnen en mag hopen dat alles goed gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:15

Joh, wat zonde dat je nu je niet de tips opvolgt.

Ik begin dit topic te lezen en denk, jippie, eindelijk iemand die het goed wil doen. Maar nee, gemakzucht neemt dan toch weer de overhand. Straks zit je met twee volwassen konijnen in twee aparte hokken en dan hebben ze een beter leven dan eentje alleen? Konijnen hebben niets aan als ze alleen elkaar zien. Ze willen tegen elkaar aan slapen, elkaar wassen, samen eten, gewoon sociaal zijn.

Een opvang had je de kosten van een extra hok bespaard, extra bakjes, bodembedekker. Ze koppelen je konijn ter plekke en dan had je ze thuis gelijk samen kunnen zetten. Jammer dat dat te veel moeite kost. Voedsters samen kunnen elkaar vreselijke dingen aandoen.

Het enige wat ik voor jou nog kan verzinnen is uiteindelijk een gecastreerde ram uit de opvang bij je twee voesters zetten, dan heb je kans dat het goed gaat.
Maar lees je in het vervolg wat beter in over het welzijn van konijnen en luister naar mensen die al jaren konijnen hebben. Dat pakt vaak beter uit, dan niet kunnen wachten op een nieuw konijn en toch maar gauw eentje uit de winkel halen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:27

Nou, ik geloof dat er een betonnen plaat van 3m. dik voor TS haar hoofd zit.

Luister, een konijn zo jong koppelen gaat NIET goed. Diegene die zeggen van wel, hebben gewoon ongelofelijk veel mazzel gehad met hun konijnen. De beste oplossing die je nu hebt - of laat ik het zo zeggen, die naar jouw zin is - is wachten tot het konijn 3 maanden is. Dan naar de dierenarts om het geslacht te laten bepalen.

Heb je een mannetje? Gelijk laten castreren of daar een afspraak voor maken.
Heb je een dame? NIET GAAN KOPPELEN maar naar de konijnenopvang en daar een gec.man laten koppelen aan jouw dames. Dames gaan 9,9 van de 10 keer niet goed, dus waarom zo'n stom risico nemen?
Andere optie als je het bij 2 konijnen wil houden is het jonge konijn inruilen voor een gecastreerde man.

Succes, hopelijk neem je dit advies aan. Echt waardeloos om alle goede bedoelingen zomaar in de wind te slaan TS.... Die mensen reageren hier niet voor de lol maar om JOU TE HELPEN!
Zo netter dan dit kon niet, ik heb me nog flink ingehouden....