Wendy_Komen schreef:Ik (ja ik) zou mooi de brokjes de kliko in smijten, 2 a 3 keer per dag vlees (ECHT vlees/ kvv en niet die blik saus troep) voorzetten. Kwartiertje laten staan, niet op, dan niet, volgende keer weer een poging. Dan nog niet, prima, wacht maar op de volgende beurt.
Grote kans dat je binnen no-time katten hebt die zodra je het neerzet hun bakje leeg eten.
Maarja, wie ben ik?
Wat is er dan mis met brokken voeren? In het begin toen onze katten jong waren en nog niet naar buiten mochten kregen ze 1x daags vlees... voor de rest katten-brokken. Goedkoopste merk.. kat merkt echt het verschil niet... dat hebben we hier tenminste nog niet meegemaakt.
Nu ze buiten komen en dus voor hun eigen vlees zorgen, krijgen ze enkel onbeperkt brokken.
En ze zien er uit om door een ringetje te halen, geen blik-voer nodig lijkt me.
Misschien raken sommige katten uitgekeken op het voorgemalen vleeshapje wanneer ze zelf jagen? Hun gebit is erop gemaakt om te knagen en vlees af te scheuren.. misschien vallen brokken daarom onder het favoriete voer. Het meeste vlees uit blik kunnen ze haast met een rietje naar binnen slurpen
Wat betreft blikvoer zit ik wel met jou op één lijn, liever een keer een hele vis met kop en al geven... en moet je ze er dan trots mee zien rond lopen
maar ik vind het niet nodig om ze geen brokken meer te geven en alleen vlees... want die brokken zijn ook van vleesresten

Ik zou ook niet iets gaan voeren waar ik niet achter sta. Dus voor de TS; ik zou gewoon even het blik weg laten uit het menu en de kat even lekker laten eten wat hij/zij zelf wil. Brokken dus. Het kan natuurlijk zijn dat ze er even op uitgekeken zijn en dan kun je later nog kijken of je het er weer bij gaat geven. Of misschien een ander smaakje?