Katten willen ineens geen vlees meer eten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:14

Wendy_Komen schreef:
Ik (ja ik) zou mooi de brokjes de kliko in smijten, 2 a 3 keer per dag vlees (ECHT vlees/ kvv en niet die blik saus troep) voorzetten. Kwartiertje laten staan, niet op, dan niet, volgende keer weer een poging. Dan nog niet, prima, wacht maar op de volgende beurt.
Grote kans dat je binnen no-time katten hebt die zodra je het neerzet hun bakje leeg eten.

Maarja, wie ben ik? ;-)

Wat is er dan mis met brokken voeren? In het begin toen onze katten jong waren en nog niet naar buiten mochten kregen ze 1x daags vlees... voor de rest katten-brokken. Goedkoopste merk.. kat merkt echt het verschil niet... dat hebben we hier tenminste nog niet meegemaakt.

Nu ze buiten komen en dus voor hun eigen vlees zorgen, krijgen ze enkel onbeperkt brokken.
En ze zien er uit om door een ringetje te halen, geen blik-voer nodig lijkt me.
Misschien raken sommige katten uitgekeken op het voorgemalen vleeshapje wanneer ze zelf jagen? Hun gebit is erop gemaakt om te knagen en vlees af te scheuren.. misschien vallen brokken daarom onder het favoriete voer. Het meeste vlees uit blik kunnen ze haast met een rietje naar binnen slurpen :Y)
Wat betreft blikvoer zit ik wel met jou op één lijn, liever een keer een hele vis met kop en al geven... en moet je ze er dan trots mee zien rond lopen :') maar ik vind het niet nodig om ze geen brokken meer te geven en alleen vlees... want die brokken zijn ook van vleesresten :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:21

Wendy_Komen schreef:
Hahaha, sorry... maar definieer "dat vlees" even voor me.
Wendy, ik vind je een beetje dwingend over komen :) . Het lijkt me prima als mensen attent gemaakt worden op het verse voer zoals jij dat bedoelt of lijkt te bedoelen, maar... c'est le ton qui fait la musique.

Er zijn legio topics op Beestenboel over vers voer, misschien kun je mensen daar naartoe verwijzen, dan kan iedereen voor zichzelf een afweging maken, misschien is dat een idee?

Ben het wel met je eens dat het meeste blikvoer of nat voer rommel is, maar er is wel kwaliteitsverschil tussen bijv. het doorsnee supermarktvoer en premiumvoer.

Wendy_Komen

Re: Katten willen ineens geen vlees meer eten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:28

Ik vind het zo mooi om te zien dat mensen hun dieren blikvoer of natvoer uit zo'n zakje geven, en dan beweren dat ze hun dier vlees geven. Dit vind ik namelijk geheel verkeerd, gezien de ingredientenlijst.

En mijn quote komt misschien verkeerd over, maar was wel oprecht bedoelt. Want echt vlees slecht voor de kat noemen zou ik wel weer lachwekkend vinden MAAR daarnaast wel de juiste argumenten aandragen waarom dit een misverstand is. Mocht ze wel daadwerkelijk blik/natvoer bedoelen, kan ik het alleen maar met der eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:04

Ik dacht al, waar blijft de fanatieke vers-vlees-voer-fanaat in dit topic. 8)7
Katten geven zelf vrij duidelijk aan wat ze wel/niet blieven, door iets wel of niet te eten. En of dat vers is of brokken, dat maakt elke kat (samen met de eigenaar) zelf uit (zo lust mijn kat bijvoorbeeld écht geen vers). Wendy, hou alsjeblieft op met je voervooralversvlees preek, het is zoals eerder vermeld de toon die muziek maakt en op de manier waarop jij het vertelt -die ik erg aanvallend vind- wordt het echt niet aantrekkelijker om vers te gaan voeren.

TS, blikvoer is inderdaad niet je van het voor een kat. Ben je misschien onlangs gewisseld van brokken? Dat ze die nu veel lekkerder vinden dan het blikvoer? Sowieso zou ik stoppen met het voeren van blikvoer omdat dat slecht is voor de tandjes.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:08

Ffortuna schreef:
Ik dacht al, waar blijft de fanatieke vers-vlees-voer-fanaat in dit topic. 8)7

_O-

ik ben ook een brokken voerder (royal canin en whiskas) en mijn monsters krijgen als ik thuis kom van mijn werk een half kuipje 'vlees' voor het lekkere. De ene dag eten ze alles op en de andere dag wat minder. TS zolang je kat gewoon brokken eet en water drinkt, hoef je je nergens zorgen om te maken.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 21:45

Ok bedankt voor de tips allemaal :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:47

Ik ben altijd best wel geïnteresseerd geweest in het voeren van vers vlees aan mijn katten, maar op een of andere manier zijn er altijd weer die mensen zoals Wendy_Komen.... en dan denk ik.... nah laat maar, ik lees me een andere keer wel in als ik meer geduld heb om over dit soort reacties heen te lezen..... Oftewel, je stoot mensen af Wendy terwijl je volgens mij juist zou willen dat mensen hun katten vers voer voeren.....

Ik zou me niet zo'n zorgen maken als je kat bepaald eten niet meer eet, katten hebben ook niet voor niets personeel ipv baasjes ;) ze bepalen zelf wel wat ze eten en wat niet..... en wat ze niet willen dat eten ze ook echt niet.
Mocht je het nog wel willen proberen, misschien wat brokjes door je blikvoer/versvoer mengen? maar ik weet niet of dat goed is eigenlijk ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:55

Ik stoot mensen af? Ik zeg alleen dat ik blik/natvoer bagger vind (wat meerdere mensen in dit topic hier zeggen) en dat is gelijk aanstootgevend? Nee, die vat ik echt niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:01

Wendy_Komen schreef:
Ik (ja ik) zou mooi de brokjes de kliko in smijten, 2 a 3 keer per dag vlees (ECHT vlees/ kvv en niet die blik saus troep) voorzetten. Kwartiertje laten staan, niet op, dan niet, volgende keer weer een poging. Dan nog niet, prima, wacht maar op de volgende beurt.
Grote kans dat je binnen no-time katten hebt die zodra je het neerzet hun bakje leeg eten.

Maarja, wie ben ik? ;-)

IK heb altijd begrepen dat je katten juist beter niet kan laten vasten omdat ze dan te snel te korten kunnen krijgen?

Maar blikvoer is voor katten inderdaad niet zo heel gezond, bovendien is het relatief gezien heel erg duur. Brokken zijn meestal al volledig voer dus vlees erbij (vers of blikvoer "vlees") zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 23:03

Ik ga morgen weer boodschappen doen.. En dan haal ik maar eens geen vlees.. Dan doe ik eens een weekje zonder.. En probeer ik het dan nog weer eens... Kijken of ze er dan wel zin in hebben.... :)

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:04

Zal ik dan misschien een van de weinige zijn die wendy wel begrijpt?
Ze geeft enkel haar mening .. wat wij allemaal hier doen ... ze vind blikvoer niet het beste maar daarmee verbied ze anderen niet om het wel te voeren aan hun kat :)*

Je kunt ook te snel dingen aanvallend gaan vinden...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:19

Wendy_Komen schreef:
Ik vind het zo mooi om te zien dat mensen hun dieren blikvoer of natvoer uit zo'n zakje geven, en dan beweren dat ze hun dier vlees geven. Dit vind ik namelijk geheel verkeerd, gezien de ingredientenlijst.

Beetje kort door de bocht.
Applaws natvoer bijvoorbeeld bestaat voor 75% uit vlees.
Onze katten moesten het alleen na een paar dagen niet meer.. :Y)

Hele dag brokjes is geen probleem hoor ts.
Hier krijgen ze alleen voor de lekker ´s avonds samen een klein beetje uit blik.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:46

Horse321 schreef:
Zal ik dan misschien een van de weinige zijn die wendy wel begrijpt?
Ze geeft enkel haar mening .. wat wij allemaal hier doen ... ze vind blikvoer niet het beste maar daarmee verbied ze anderen niet om het wel te voeren aan hun kat :)*

Je kunt ook te snel dingen aanvallend gaan vinden...

Ik ga ook met je mee. Ik ben zelf wel pro vers vlees, maar ik vind eigenlijk niet dat de mening van Wendy te fanatiek/dwingend over komt. Het valt me op dat de laatste tijd in topics nogal, ja hoe moet ik het zeggen? Apart gereageerd word als mensen met vers vlees in de vorm van barf/nrv/kvv aan komen zetten, terwijl het wel goed bedoeld is. Het kan best zijn dat het voor sommigen wel een oplossing is om hun katten vers vlees te gaan voeren ipv brokken en blik en dat de problemen daarmee over zijn. Zo raar is het dan toch niet om die optie te noemen?

Maar wat ik er wel bij wil zeggen. Als mensen niet achter vers vlees staan en liever brokken met blik voeren moeten ze dat natuurlijk wel gewoon doen. :)) Ik zou ook niet iets gaan voeren waar ik niet achter sta. Dus voor de TS; ik zou gewoon even het blik weg laten uit het menu en de kat even lekker laten eten wat hij/zij zelf wil. Brokken dus. Het kan natuurlijk zijn dat ze er even op uitgekeken zijn en dan kun je later nog kijken of je het er weer bij gaat geven. Of misschien een ander smaakje?

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:50

Mijn kat heeft dit ook een tijdje gehad , ik heb hem dan gewoon brokken gegeven ;)
Daarvoor kreeg hij zowel brokken als vlees , maar op een bepaald moment moest meneer het niet meer hebben :+
Na een tijdje kreeg hij er terug zin in :)
ik weet dus niet wat het is , maar is niet zo erg denk ik .
aangezien ze toch nog brokken blijven eten :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:53

Wendy_Komen schreef:

Maarja, wie ben ik? ;-)

edit : heb even mijn reactie verwijderd omdat ik het antwoord net heb gevonden , en dus geen verdere discussie nodig is
sorry mods !
Laatst bijgewerkt door laura123456 op 08-07-11 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:53

Mijn katten eten allebei brokjes voor de oudere kat van Royal Canin. Geen vlees, af en toe een stukje vis. klaar. Ze glanzen allebei en zijn gezond!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:01

laura123456 schreef:
Wendy_Komen schreef:

Maarja, wie ben ik? ;-)

Blik saus troep ? Mijn kat vindt het lekker , waarom is het dan zon troep ? :)

edit : ik wil geen ruzie maken , maar gewoon even een vraagje stellen , dus NIET aanvallend bedoelt hoor :)
maar waarom vind je het zon troep ? xx

Bedenkt dat een kat een roofdier is die normaal enkel vlees eet. Neem een blik/natvoer, en kijk naar de ingrediënten lijst.
Daarbij is het voor hun tanden net zo'n funest als dat wij enkel liga geweekt in melk zouden eten ;-)