Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:Mensen, lees eens even goed.
Ik scheer niet alle staffords over 1 kam.
Sterker nog, ik heb er nooit wat tegen gehad. Op DIT moment, vlak na de aanval weet ik het even niet. Er staat niets over alle staffords over 1 kam scheren.
Voor de mensen die denken dat wachten tot overpakken had gewerkt: Dat had in dit geval het leven van mijn hond gekost. Hij had goed vast, en schudde, hond was volledig bezig met afmaken, en reageerde nergens meer op. Zoals gezegd, het was een hond die vanwege gedragsproblemen naar de hondenclub kwam.
Sorry, maar dan kom ik voor mijn hond op!
Dit soort reacties maken dat ik toch ga neigen naar een hekel krijgen aan mensen achter staffords en aanverwante typen honden.
Ik hoopte echt dat mijn verhaal een uitzondering was. Maar blijkbaar zijn er hele protocollen over hoe te handelen bij dit type hond. Dat zegt wel wat geloof ik.
Ik heb mijn openingspost geschreven om mijn verhaal kwijt te kunnen. En om aan te geven dat ik even niet weet hoe ik over het ras moet denken, en in de hoop dat mensen me konden geruststellen. Dat het echt een uitzondering zou zijn.
Dat valt een beetje tegen helaas.
Het is nu een week geleden gebeurd. En op dit moment weet ik dus nog steeds niet wat ik er van moet denken. Momenteel neigt het niet naar positief denken over staffords. Hoewel ik het, eerlijk is eerlijk, wel mooie atletische honden vind.
sunny_l0ve schreef:Ik vind het toch wel jammer dat de Stafford op deze manier weer in een kwaad daglicht word gesteld. Het zijn onwijs leuke honden met van nature een vriendelijk karakter. Het komt juist door de mensen achter die staffords, die zou je niet meer moeten vertrouwen. Die hond reageert alleen maar zo door de baasjes.
Het nadeel met staffords zijn die krachtige kaken wat veel meer schade aanbrengt dan een kleine york bijv.
Persoonlijk kijk ik meer uit voor een Chihuahua dan dit ras. Dat zijn helemaal van die kleine ratten, en waardoor? 9 van de 10 mensen schaffen een chi aan omdat die zo mooi in een tasje past en kleertjes aan kan doen. Geen discipline niets, en wat krijg je? Een valse keffer die in je enkels wil bijten.
Gelukkig zijn er ook mensen die een chi aanschaffen als zijnde kleine hond i.p.v. modepopje en die voeden hun hond wel op.
Overigens is schoppen, schreeuwen en slaan alleen maar stimulatie om nog harder te bijten. Vreemd dat een hondenschool dan zo handelt in deze gevallen. Ik snap dat die hond los moet laten, maar die methode werkt averechts. Wat ook schijnt te helpen is de achterpoten onder de hond vandaan tillen, maar dan heb je het risico om zelf gebeten te worden. Ik denk inderdaad dat de beste manier zou zijn geweest om de hond in zijn nekvel omhoog te halen totdat hij loslaat.
zonnebloem18 schreef:Wat een ontzettend nare ervaring!
Ik zou sowieso de trainers bij de club nog even vragen of zij iets kunnen met de eigenaar van de hond, je hebt recht op tegemoetkoming in de kosten een een redelijke uitleg over de hond, ook voor je eigen gemoedsrust.
Wel super dat het op de club zo goed is opgepakt en dat Habibi geen grote schade heeft opgelopen, door de aanpak van de trainers zal ze hier wel overheen komen.
Zij is gewoon heel goed opgevoed en dat merk je, heel vreselijk lief, zit echt geen kwaad in
Sterkte voor jou en je hondje, gelukkig is het goed afgelopen
asociaal ook dat de eigenaar niks laat horen.. Ik begrijp je iig heel goed maar echt, een staff kan ook een vreselijk lief en leuk beest zijn
) en vertonen niks van agressie tegenover andere honden, integendeel zelfs.
slimmerik schreef:TS heel veel sterkte met het verwerken van deze enorm nare ervaring. Jij en ook anderen hebben gehandeld uit een soort van eerste reflex. En die is vaak het beste. Je gaat niet staan toekijken als je hond afgemaakt wordt en staan overleggen met elkaar wat nu het beste is in die situatie.
sunny_l0ve schreef:Sorry Adil, ben ik het niet mee eens. Het is niet zo dat een staff eerder agressief word dan andere honden. Het is dat de honden vaker als statussymbool worden aangeschaft dan als hond. Vervolgens een verkeerde of geen opvoeding, als gevolg dit resultaat. Het komt alleen maar daardoor, niet doordat het in hun 'aard' zit. Daar geloof ik niets van! Ze zijn er wel voor gefokt, maar dat wil niet betekenen dat het er automatisch in zit. Je kan alle rassen ter wereld vals maken.