Koppelen konijn en cavia, tips gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:05

Ik heb ook 2 cavia's samen met een vlaamse reus in een ren/hok.
Dat gaat erg goed,de cavia's hebben warmte van het konijn en liggen in de winter tegen haar aan.
Die heb ik langzaam laten wennen door ze in het hok te zetten met tralies zodat ze wel konden ruiken maar niet bij elkaar komen, na een week heb ik het tussenschot weggehaald en konden ze bij elkaar.
Hiervoor had ik ook 1 cavia bij 1 konijn, die waren dikke vrienden, toen de cavia dood ging was het konijn ook snel dood. die heb ik in 1x samen gezet(met toezicht) en dat ging ook gelijk goed.
Met voer geef ik gewoon konijnen voer met cavia voer gemengt, hooi en gras, de cavia's krijgen allemaal een tabletje vitamine c.

Wilawander

Re: Koppelen konijn en cavia, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:39

Ik zou het niet doen. Of er twee cavia's bij zetten. Cavia alleen is erg sneu en aan een konijn heeft deze werkelijk helemaal niks. Dus heb je twee soorten alleen.

Cynthiaaapje

Re: Koppelen konijn en cavia, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:02

Ik zou het niet doen. Gewoon naar een opvang gaan en jouw voester een ram uit laten zoeken.

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:35

Gwn niet?

een cavia heeft extra vitamine C nodig omdat die het niet zelf aan kan maken, een konijn mag dit juist niet.
Een konijn heeft ander voer nodig dan cavia's.
een konijn stampt bij gevaar, wat een cavia nooit zal begrijpen.
een cavia maakt geluiden waardoor ie laat weten hoe hij zich voelt.
een konijn springt rond en kan de cavia zelfs doden ookal is het onbedoeld.
Het zijn 2 verschillende diersoorten die elkaar nooit zullen begrijpen.
Het zijn 2 verschillende diersoorten die voor elkaar niks toevoegen met hun aanwezigheid.

Ga gwn naar een konijnenopvang voor een ram voor je voedster, daar maak je je konijn vele malen gelukkiger mee ipv er een cavia bij te zetten..