Komt de dierenbescherming mijn [naam] ophalen? :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Komt de dierenbescherming mijn Spookey ophalen? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:11

Sani, maar ze lopen thuis vast wel gewoon rond..

Heino, dat is waar.. tuigjes zijn er niet voor niks, maar ik vind het gewoon vreselijk als iemand roept dat ik slecht voor mijn dieren ben. :o
Je mag 100, wat zeg ik, 1000 keer tegen me schelden, zeggen dat ik een k*twijf ben of wat dan ook, maar als het over mijn dieren gaat, raak je me echt..

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:14

Wen_en_Jelle schreef:
Nou ik weet zeker dat die hiervoor niet komen.
Misschien moet jij de dierenbescherming bellen... Brulapen mag je niet thuis houden :')

_O- _O- _O- Geweldig :')
Was wat sjaggie vandaag maar dat is nu echt over :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:18

[quote="KoudbloedKim"]Sani, maar ze lopen thuis vast wel gewoon rond..

/quote]
Hier thuis lopen ze binnen los rond inderdaad.
Maar komen ze niet buiten. Niet meer althans, want ik heb een kat een keer van de schutting geplukt. Die klom omhoog naar de buren. :')

Op vakantie, op de camping lopen ze dus wel rond buiten, maar aan een tuig. In de caravan zelf 's avonds lopen ze los.

Spookey loopt bij jou binnen los rond of zit Spookey daar ook in een tuigje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:21

Nee joh, natuurlijk niet.. [naam] loopt in huis gewoon rond en mag ook overal komen.. :j
Het is hier niet zo groot en we gaat minstens 1 keer per dag even op de gang spelen, met haar balletje.
Daar kan ze rennen zonder over een stoel of tafel te springen.. _O-
Maar als het goed is, duurt het niet zolang meer voor ik op mezelf ga wonen en daar is het zowiezo een stuk groter dan hier.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:25

Tineke, complimenten hoe jij met je kat en omgeving omgaat. Jij neemt de verantwoording over je beestje. Wat mij betreft een voorbeeld voor velen. En je hoeft ècht niet bang te zijn hoor. Als de DB zou komen krijg je ook van hen een compliment. Zeker weten !! +:)+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:27

Nou dan vind ik inderdaad net zoals Slimmerik dat jij erg goed omgaat met je kat. :)
Je hebt het beste voor met Spookey en dat is het belangrijkste.
Misschien kan je die buurvrouw eens aanbieden om een allergietestje te doen met Spookey, stiekem een trui van de waslijn halen, Spookey even in de trui laten liggen en dan weer ophangen.. :')

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:35

ik vind dat je je eigen ook niet druk moet maken over het tuigje een hond zit ook aan een riem met buiten lopen en liever dit dan dat je der straks kwijt ben ze over straat zwerft aan word gezien als zwerfkat en hoppa weer naar het asiel dus dit is toch de beste manier denk ook dat er heel veel katten in het asiel zitten die mensen kwijt zijn geraakt en ze niet meer kunnen vinden... en zo kan ze nog lekker naar buiten om lekker een echte kat te zijn en ziet ze niet alleen de muren van je kamer nou vind dat je top voor spookey bent en mocht de dierenbescherming voor je deur staan laat deze toppic aan hun lezen denk dat ze heel veel mensen op hun dak krijgen.... geloof me JE BENT GOED VOOR SPOOKEY

oja blaffende honden bijten niet heh ;p

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:35

Nou je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. :(:) Mijn buurvrouw mocht van de gemeente twee mini Shetlanders in de achtertuin, in een woonwijk, houden. Dus natuurlijk mag jouw kat aan een tuigje buiten spelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:38

Bedankt allemaal.. :)

Die test zal weinig uithalen.. ze loopt namelijk regelmatig langs mijn voordeur en pas als iemand anders de deur open doet, begint ze zo hysterisch te doen..
Maar misschien gaat die opmerking over blaffende woorden inderdaad wel op..

Tja, dat snap ik dan niet..
Soms halen ze dieren op die het niet slecht hebben, maar de echt zieke dieren blijven staan..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:41

ach meis maak je niet druk! jouw spookey ziet er hartstikke gelukkig uit! en de DB komt echt niet langs hoor die doen zelfs niks aan een paard wat beschimmelde rijst te eten krijgt,mager is en de staleigenaar tot 2 keer toe tegen dr grond mept.... vervolgens word paard opgesloten in donkere stal zonder eten en water en zelfs dan doen ze nog niks ;) daar zou ik me echt niet te druk om maken. laat het even rusten het trekt misschien wel over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:05

Snap ik.. inderdaad maar even laten rusten..

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 07:45

Allereerst wat heb je een leuke kat! Lijkt me echt een schatje!
Je hoeft je nergens druk om te maken hoor daar komen ze hem echt niet voor halen!
Laat je niet op de kast jagen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:09

Wat een heerlijk kattepoes heb je Kim :) Die heeft het best naar haar zin als ik het zo bekijk...ze ziet er goed uit,lekker ontspannen.
Dat jij de moeite doet om haar lekker buiten te laten kroelen en ervoor zorgt dat ze de tuin niet uit gaat vind ik geweldig.

Jij neemt je verantwoording en zolang Spook lekker vers drinkwater heeft,voer en jij haar in de gaten houd en goed voor haar zorgt...komt geen DB haar weghalen hoor.Ze ziet er echt goed uit...type "vloerkleedje"...mijn favoriete type kat,altijd gedrappeerd over je schoot heen,de ultieme kroelkat :D
Tuigje is perfecte oplossing hoor,zolang je maar in de gaten houd dat ze niet verward raakt in haar tuigje en dat doe je ook.

Tip die je eerder hbet gekregen over het opnemen van het gebrul van de brulaap...is een goed idee.Heb je bewijs om aan je begeleiders te laten zien/horen.Zou wel een andere begeleider aan zijn vestje trekken want degene die je eerst had gesproken houd er een rare mening op na,omgekeerde wereld :\

Zij maakt jouw het leven zuur en bedreigt jou en Spook en dan zou jij dingen moeten doen die belangrijk zijn voor haar?En waar blijf jij in dit verhaal dan?Neuh niets daarvan...ga eens goed kijken wie je echt kan helpen bij dit probleem.

Geef Spook maar een hele dikke knuffel van mij want ze heeft het enorm getroffen met een baasje die zo enorm goed voor haar zorgt :)

O...laat de DB maar langskomen hoor...zijn bij ons ook wel eens op het erf geweest omdat onze paarden "het zo slecht hadden" lees buiten stonden toen in de herfst :+ Zijn gewoon weer weggegaan hoor want paard smelt niet van een beetje regen. Laat dat mens lekker opwaaien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:40

Bedankt.. :)

Ze is inderdaad heel lief.. :j
Als ik s'ochtends wakker word, ligt ze bij me op bed te slapen en ze is gewoon heel erg aanhalig.
Ze zit nu ook naast me op de bank en geeft kopjes tegen mijn arm, waardoor typen wel heel erg lastig wordt.. _O-
Zal er even een filmpje van maken.

Type vloerkleedje.. :')
Dat is inderdaad wel zo, ja..

Ja, op zich snap ik wel dat hij zo reageert.
Ik ben volwassen en zou ook gewoon zelf bij haar aan kunnen bellen.
Het enige probleem is dat ik zelf een totaal ander karakter heb en als iemand tegen me schreeuwt, ik echt dicht sla.
Hij is de baas van hier, dus ik denk niet dat de begeleiders iets anders zullen zeggen.

Inderdaad, dat dacht ik ook!
Zij schreeuwt tegen mij, scheld me uit én bedreigt me dat ze mijn kat dood laat maken.
En dan moet ik met haar praten, omdat zij het dan goed af kan sluiten?!?!
Is dat niet totaal de omgekeerde wereld?

Ik heb even een foto van [naam] gemaakt in de tuin. :)
Helemaal achterin staan een paar plantjes, maar daar komen we nooit en het lijntje van [naam] komt nog niet eens in de buurt van het stenen padje.
Afbeelding

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:50

Nou dan zouden ze die van mij ook weghalen
mijn schoonmoeder doet haar ook altijd zoon tuigje om om mee naar buiten te nemen :')

Die buurvrouw van jou is echt hardstikke gek
zou niet met je willen ruilen :o Van je buren moet je het maar hebben......

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:50

Ik denk dat ze ze echt niet komen halen hoor :)
het lijkt erop dat je ze wel heel graag ziet , en goed behandelt
anders had je nooit speciaal een tuigje gekocht om samen lekker buiten te zitten enzo
nee volgens mij verzorg je haar echt super ! *D
en van dat rare mens niet te veel aantrekken hoor ! :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:28

:) Ik zie dat ze aan een pin zit...weet je dat je haar nog meer vrijheid kunt geven als je haar lijn vastmaakt aan een soort waslijn-idee.Daarmee bedoel ik 2 palen in de grond,daar een lijn tussen spannen.Aan het lijntje van haar tuigje doe je een oogje zodat het heel licht over de andere lijn kan schuiven (snap je hem nog :+ )
Zal eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden...

Zoiets bedoel ik:

Afbeelding

Bron: http://winkelbeter.nl/en/dieren/dehuisd ... rt140.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:45

Dat is een goed idee!! :))
Dan zit ze ook niet steeds vast achter een plantje.. :+
Haar lijntje blijft nog weleens achter een stukje onkruid zitten, die ze zelf heel eenvoudig los zou kunnen trekken, maar zodra ze ook maar een heel klein beetje druk voelt, blijft ze zitten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:47

Spook is geen Kim he :+ Kattepoezen zijn delicaat hoor :D

Maar met die lijntjes kun je net zo gek maken als je wilt...hoog of laag...lang of kort,beetje creatief zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:56

Daar heb je geljik in.. :j

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:22

Wees maar gerust, de Dierenbescherming komt echt niet zomaar je lieve kattebeest ophalen! Dan zouden ze wel heel veel katten moeten ophalen, want ken genoeg mensen die hun kat aan een tuigje doen. En de dierenambulance haalt alleen gevonden of gewonde dieren op. Dus die komt ook niet. :)
Snap wel dat het echt *piep* is dat je buurvrouw zo doet ik zou me dan ook zorgen maken, maar denk dat je het gewoon moet laten gaan. Als ik het zo hoor heeft die mevrouw ze niet allemaal op een rijtje ;)
Ik heb een beetje hetzelfde gehad onze kat kwam van de boerderij dus die was bijna hele dagen buite die kon je gewoon niet binnen houden, dat was niet eerlijk tegenover haar. Maar ze ging dus ook bij de buren in de tuin, waardoor zij elke keer aan de deur stonden en ons midden in de nacht wakker maakten etc. Ook een keer zat onze poes ineens in het asiel, ze was "gevonden" tegenover ons huis op de honkbalvelden/de bossen daaromheen. Een plek waar ze altijd zat te jagen. Maarja de Dierenambulance kreeg een telefoontje van een "verdwaalde" kat. Ik haar dus weer uit het asiel halen, zegt die mevrouw zo dat iemand die heeelll dichtbij woonde gebeld had... Alleen ze mocht geen naam geven...
Een paar huizen verderop hadden ze allemaal prikkeldraad in de tuin gedaan zodat de kat die bij hun in de tuin kwam zichzelf lekker zou verwonden. (Onze poes was de enige in de hele buurt....).
Ik was dus genoodzaakt haar weg te doen, haar binnen houden of aan een lijntje in de tuin zou haar stokongelukkig maken, zou ik haar houden dan zou 1 van de buren haar wat aan doen.
Nu huppelt ze vrolijk bij mijn ouders rond en daar heeft niemand last van haar, dan merk je wel goed het verschil tussen een stad of een dorp...

Het idee van het lijntje is wel een goed idee, heeft ze wat meer vrijheid.

Verder heb je een onwijs schattige kattebeest zeg!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:28

Lieve tien..
Je lieve Spookey wordt niet van je afgenomen hoor :+:
Daarvoor komen ze écht niet :D
Spook heeft het goed bij je!!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:40

een dierenambulance komt zonder toestemming van eigenaar (en dan nog maar voor bepaalde redenen) echt geen kat halen waarvan de eigenaar bekent is).
En de dierenbescherming als een dier gezond is of ziek en wel verzorgd, onderdak, voeding en water heeft dan hoor je die ook niet.

Echter voor zulk soort mensen vind ik het ook wel oppassen (wil je niet verder bang maken)dus zou idd je kat niet meer zonder toezicht buiten laten. Vele katten zouden trouwens wel net zo'n leven willen hebben als jou Spook!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:34

Simone_Z; Jemig, dat vind ik eigenlijk wel heel erg schokkend.. :\
Prikkeldraad in de tuin? Hebben die mensen dan geen gevoel?
Erg dat het zo ver is gekomen dat je haar weg hebt moeten doen.

Bij het tweede asiel waar ik vorig jaar ging kijken, had ik een hele lieve kat gezien.
Ik heb nog heel nadrukkelijk gevraagd of die écht wel binnen gehouden kon worden.
Ze verzekerden me dat dat echt het geval was..
Eenmaal thuis vloog hij naar het raam en naar de deur.
Het was vrijdag en ik dacht; misschien moet hij gewoon nog even wennen.
Maar de dag erop vloog hij bij de muren, raam en de deur omhoog en ik moest steeds heel erg voorzichtig zijn als ik in of uit mijn appartementje ging.
Toen heb ik besloten om hem terug te brengen.. dat was een hele zware beslissing en het deed me echt heel veel pijn om hem weer terug te brengen naar dat asiel.
Eenmaal daar aangekomen riep zo'n vrouw;"Ooh, dat dacht ik wel.. die kat kan helemaal niet binnen zijn.."
Ik ben in tranen uitgebarsten en die vrouw zei tegen degene die 'achter de kassa' zat dat ze niet moeilijk moest doen en mij het geld terug moest geven.
Ze wilde het reismandje al uit mijn handen trekken, maar ik zei dat ik hem zelf terug wilde brengen.
Nouja.. weer een lang verhaal, maar wat ik ermee wil zeggen is dat ik weet dat er veel katten zijn die écht niet binnen gehouden kunnen worden of aan een tuigje..
Dat zou voor hun zowiezo een vernedering zijn.

Ik weet niet eens wat dat mens die boven me woont allemaal heeft verteld.. maar door jullie reacties ben ik wel wat rustiger geworden en als ze al voor de deur staan, zijn ze welkom om te kijken hoe mijn Spookje bij mij woont. :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:55

Lijkt mij ook niet dat ze je kat weg komen halen hoor.

Maar die buurvrouw van je zit daar natuurlijk niet vanwege haar zweetvoeten, die heeft een bepaalde problematiek, waardoor ze waarschijnlijk is zoals ze is. Daarvoor zijn de begeleiders er toch ook.. :)
Dus, als dit niet helpt, zou ik het nogmaals aankaarten bij de begeleiding en ook meteen dat je je op deze manier totaal niet gesteund voelt. Ik weet niet hoe goed je buurvrouw aanspreekbaar is, maar als ze dit niet is, haalt het denk ik ook weinig uit om met haarzelf te gaan praten.