Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kabwan schreef:@Kuggur: Ik wil eerst welke hond dan ook rust geven en gewoon op sleeptouw nemen. Wij hebben hier zelf hectares aan natuur aan gelegd. En dan moet er water gegeven worden, bomen vervangen worden. 's avonds een rondje maken door je natuur. Allemaal dingen waar die hond gewoon mee gaat. Maar ook het omweiden van de schapen, hekwerk repareren of maken.
Ik heb de schapen nu nog onder controle met een bakje brokjes en meer dan 50 worden het er ook niet. Ik wil ook met die slachter mee gaan en zijn 2 honden en dan gewoon mijn hond laten kijken wat die andere doen, kijken, kijken, kijken. Die schapen kennen de hond ook. En over een aantal weken/ maanden wil ik dan op schapendrijf cursus. Dat zal met elke hond zijn, ook al is hij nog zo goed getraind. Eens in de zoveel tijd moet er gewoon over je schouder mee gekeken worden om kleine foutjes op tijd te corrigeren of tips te geven.
Kuggur schreef:Je hebt gelijk; iedere hond aan het begin van de training houdt een risico in, er zullen op zijn minst wat plukken wol rondvliegen, en ja er kan ook wat bloed vloeien. Een kennis van mij heeft een hond die twee lammeren heeft gedood "voor hij goed werd".
. Maar Ik spreek eigenlijk niks tegen, hoop ik. Wij hebben hier 10tallen, naja honderden hectares aan bos achter ons liggen (niet van ons).
.
. Hoop dat ik morgen de wijsheid vind. kabwan schreef:@Yamcha: Ik ben niet bang voor een project, alleen ik ben bang dat het een te groot project word en ik dadelijk er dus niet mee kan doen, wat ik wil. Ik zal zeker een Border Collie aanschaffen, omdat mijn schaapskudde natuurlijk uitbreidt en ik er volgend jaar mee rond wil.
En wat je ook zegt, dat de kans niet groot is dat het een goede drijver is, dat is dus ook de vraag.
Daarom heb ik ook dit topic geopend, zodat mensen mij op nog meer dingen wijzen dan ik al wist en me toch even wakker schudden ook al probeer ik reëel te blijven.
Ik heb al een PB gehad van iemand die meer ervaring en informatie heeft met deze hond en ik wil dan ook even rustig afwachten hoe het zondag gaat.
Iedereen bedankt voor met meedenken
en die heeft er ook 1 Bij mensen weg gehaald die nog niets kende maar die heeft 4 honden dus die leren ook van elkaar. kabwan schreef:@ ragebol1977: Ik zag deze hond op een foto op internet en ik wist dat dit de hond was. Ik heb dagen met hem in me hoofd gelopen en me zelf gek gemaakt. Gebeld, gekeken en gelijk verliefd. Nu ben ik dus weer wezen kijken en steeds meer ga ik dat beestje in me hart sluiten. Ik ga deze week weer er heen en waarschijnlijk hem op proef meenemen. Ik heb bergen met geduld en ik wil die hond niks opdringen.
Ik wil hier niet de indruk wekken dat ik maar zo lukraak wat wil en het dan moet hebben. Ik weet zeker dat in deze hond uren, uren en nog meer uren in gaan zitten, maar dat begrijp ik en ik wil dat aangaan.
kabwan schreef:Ik ben wezen kijken en ik heb niks raars gezien aan hem. We hebben gewandeld, gespeeld, oefeningen gedaan. Geen raar oog wat je aan kijkt, geen trekje als je hem wat opdraagt. Kan iemand mij nog helpen wat een teken zou zijn?
. Misschien heeft hij een beetje mijn aaaaah factor aangetast...
kabwan schreef:Ohw mooi, ik heb hem nog niet. Ik ga het toch proberen en mocht het schapenbloed er niet door ruisen dan is het gewoon mijn hond en komt er een opvolger. Maar als hij er nauw wel oog voor heeft is dat natuurlijk super. Het asiel is zelfs zo goed, dat ze hem brengen om zelf te kunnen zien waar hij terecht komt. Ben zijn kennel nauw aan het schoonmaken, door de jaren heen toch wat spinnenwebben aangemaakt. Heb de oude mand tevoorschijn gehaald en de water en voerbak stelling. Morgen maar eens schoonmaken en voorbereiden.
Ik wil nog niet te enthousiast zijn, mocht het dus compleet verkeerd gaan ik dan niet helemaal teleurgesteld ben. Want ik had het kunnen verwachten, zoals veel mensen mij ook gewaarschuwd hebben.