kat zoekt huis; opties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: kat zoekt huis; opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 14:49

even lezen, de foto heb ik nog niet...
Het is een lapjes/schildpad poes en ze woont in Hoofddorp.
Maar volgens de regels is het niet toegestaan om hier een advertentie neer te zetten, dit topic was dus ook alleen bedoeld om meerdere opties te vragen. Niet dat ik dankbaar ben dat er mensen zijn die interesse hebben, maar doe dit dan via pb. Anders gaat dit topic misschien op slot en dat wil ik liever niet...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:41

TS: Het was ook helemaal niet aanvallend bedoeld hoor. Respect voor de "opvanger", absoluut. :j Ik bedoel gewoon dat ze nu wel gewoon de volle verantwoordelijkheid over het beestje draagt..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:42

een goed asiel zal nooit een kat aannemen die niets mankeerd want katten mogen los op straat lopen. Zou een slechte zaak zijn dat ze ene kat die niets mankeerd toch aannemen omdat iemand beweerd dat dit een zwerf kat is.
Triest overigens dat mensen dat zomaar voorstellen!!!!

Weet overigens niet waar die kat beter af is. In een bos met veel dieren omte vangen en eten en als hij dat niet wil echt wel mensen die hem mee nemen of in een donkere box "gered".

Let op: bij boerderijen kan ej ook niet altijd zomaar een vreemde kat zetten. Kennissen van me hebben bijv. een hechte groep geholpen katten. Een vreemde kat wordt gewoon afgemaakt als deze op hun terrein komt en daar blijft.

Lijkt mij dus niets andres op zitten dan het feit voor degene die de kat opgevangen heeft alles ermee te laten doen en naar asiel doen. Wees blij dta het asiel de kat wel op wil nemen in deze tijd dat ze bom en bom vol zitten!!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 20:01

@ miracle_: oke, kwam even anders over. Ja klopt, die box is ook niet ideaal maar dat wil ze daarom ook zo snel mogelijk veranderen.

@ dierenfan: Die kat overleeft echt niet lang bij ons in het bos gezien het aantal honden die er lopen. En de gemiddelde huiskat is te veel verwend met brokjes enz. dan is dat jachtinstinct toch minder sterk.
Dit is een totaal andere situatie dan een zwerfkat, maar goed je moet toch iets uiteindelijk. De opvanger mag haar niet te lang houden van haar moeder helaas.
Boerderij hebben we helaas niet in de buurt, het is hier niet zo plattelands. Het asiel wil de kat waarschijnlijk juist NIET, dat is het probleem... volgende keer misschien iets beter lezen. ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:07

sunny_l0ve schreef:
Hallo,

Ik heb al een topic aangevraagd bij het vraag en aanbod voor dieren.
Een vriendin heeft dus een kat die een nieuw huis zoekt, maar ik wil aan jullie vragen of er nog meer opties zijn?

Wat hebben we al gedaan:

- marktplaats
- forums (hier op bokt en op bunnybunch)
- kittenopvang benaderd (wacht nog op reactie)

Een asiel is helaas niet mogelijk omdat ze hiervoor geënt, gechipt en gestereliseerd moeten zijn. Omdat dit niet de kat van mijn vriendin is (lang verhaal; bij interesse PB)
zijn dit hoge kosten en helaas heeft ze het geld er ook niet voor. Daarom wil ik haar graag helpen zoeken naar een ander huis, de kat moet namelijk ook al snel weg.
Wie weet nog andere opties?

Door die zin begreep ik dat ze juist wel welkom is in het asiel mits jullie dat laten doen. En dat is niet meer dan logisch want asielen hebben altijd tekorten en kunnen zoiets vaak niet betalen zeker niet in deze periode met 100den gedumpte kittens. Bij ons hoeft het niet gedaan te zijn met afstand katten maar wij laten mensen wel deze ingrepen betalen omdat we die wel moeten laten doen voordat we ze mogen plaatsen. En dan betalen ze minder als dan dat ze het zelf moeten doen maar ze moeten wel meebetalen. Helaas kan niets voor niets.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 20:19

Die regel snap ik ook, alleen gaat in dit geval gewoonweg de vlieger niet op. Het was niet haar kat die ze nu tijdelijk opgevangen heeft en ze heeft er geen geld voor om honderden euro's er aan uit te geven. Het gaat hier niet om de kwestie of het goed of niet goed is van het asiel, maar dat het NIET KAN.
Daar heb ik dit topic niet voor geopend, juist om andere opties te vragen. Hier kan ik verder niet veel mee...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:54

foto advertentie in de supermarkt werkt wellicht wel snel hoop ik.
Ik ben geen kattenmens, dus wil m niet hebben, sorry.
Wel ververlend hoe die eigenaar ermee omging, top dat jullie ervoor klaarstaan.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 13:59

Als je niet van katten houdt moet je het inderdaad niet doen. Het zijn eigenzinnige dieren, de een vind het leuk en de ander niet. Ja, heel stom die mensen. Dat ik het hoorde liep mijn bloed al weg. Hadden ze haar wel gedumpt in het bos dan had ik bij ze op de stoep gestaan om eens flink de waarheid te vertellen....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:05

Goed nieuws! De kat blijft bij die vriendin wonen totdat haar vriend een eigen huis heeft.
Ze heeft toch haar moeder zover gekregen dat de kat mag blijven, ze heeft al een krabpaal gehaald en een kattenbak, komt dus helemaal goed met de kat!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:13

Fijn dat ze toch mag blijven!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:08

wat fijn dat de kat toch een plekje heeft nu!!