Wat doen jullie met jullie hond als jullie op vakantie gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 09:12

Ilsemarie, wat erg, heel veel sterkte!! :(:)

Ja waar Roc naar toe ging (die 2 x dan ;) ) was bij de fokker en de hondenschool. dus hij kon alle honden de mensen en de omgeving en kon hij gewoon de hele dag lekker los ravotten op het terrein. :)

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:57

mijn hondje ging toen we 1 week naar drenthe gingen naar een vriendin van me die geen hondje mag die was helemaal blij met der 1 weekje maar ik kreeg heimwee naar me hondje dus ben 1 dag eerder thuisgekomen en stond bij aankomst gelijk voor de deur... maar dat vond ze niet zo leuk want ze had nog eigenlijk tot de volgende avond met der :P maar ik vrat me eigen op daar in dat huisje heb het niet naar me zin gehad dus de volgende x als we op vakantie gaan gaat ze lekker mee en anders weer naar me vriendin en als dat niet kan je heb genoeg mensen op marktplaats of iets die het leuk vinden om in de vakantie voor niks of kleine bijdrage op je hondje te passen en als je dat ruim van te voren bespreekt kan je goed kennis met ze maken.. en kijken of het klikt tussen je hond en die mensen

Mars

Re: Wat doen jullie met jullie hond als jullie op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:07

Voorheen paste oma op onze hond, maar dat gaat niet meer. Hij gaat nu dus gewoon lekker mee en geniet zich altijd suf op de camping. Lekker de hele dag buiten, lange wandelingen en veel zwemmen. Voor hem is het dus ook echt vakantie :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:10

Wij gaan niet meer zonder honden op vakantie. Zijn 1x 3 daagjes weg geweest en ze waren toen bij m'n schoonouders. Taro heeft niet gegeten, bijna niet gedronken en alleen maar voor de deur zitten wachten waar wij bleven...... Ik ga dan niet meer lekker weg en zo hebben we het ook prima naar ons zin!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:24

rocymax schreef:
He dat is raar, mogen staffords zonder papier Frankrijk niet in?? Waarom is dat??

Wat heerlijk is dat als de honden in het pension blij zijn, dan ga je toch met een geruster hart weg. Roc kon gewoon niet zonder mij, dus hupsakee, overal mee naar toe :D En dat was natuurlijk supergezellig :j

Even de duidelijke reden opgezocht:

Een forse toename van ongelukken, die des te ernstiger zijn omdat ze voortkomen uit beten veroorzaakt door honden met een lichaamsbouw die hen geschikt maakt voor aanval, waak of verdediging, heeft de Franse wetgever ertoe gebracht om twee hondencategorieën te definiëren.
De honden uit deze twee categorieën kunnen gevaarlijk zijn en worden onderworpen aan bijzondere bepalingen die betrekking hebben op de invoer en doorreis in Frankrijk. De eerste en tweede categorie zijn als volgt gedefinieerd:

1. De eerste categorie van aanvalshonden of waakhonden betreft honden die niet staan ingeschreven in een erkend stamboek, en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terriër, American Staffordshire terriër (“pit-bulls”), Mastiff en Tosa. Het is verboden deze honden mee te nemen voor een verblijf in Frankrijk of ze mee te nemen op doorreis in Frankrijk.

2. De tweede categorie van waak- of verdedigingshonden betreft zuivere hondenrassen die wel staan ingeschreven in een erkend stamboek: Staffordshire terriër, American Staffordshire terriër, Rottweiler, Tosa, en honden die lijken op het Rottweilerras. Het is toegestaan deze honden mee te nemen voor een verblijf op of doorreis over het Franse grondgebied. Echter, het dragen van een muilkorf en aanlijning is verplicht in voor het publiek toegankelijke plaatsen, en de eigenaar moet bovendien verzekerd zijn voor de hond.
Voor het publiek toegankelijke plaatsen zijn alle plekken waar een hond andere mensen kan ontmoeten.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:27

Eerder in het pension maar sinds het overlijden van mijn moeder heeft ze toch een beetje verlatingsangst gekregen en eet ze rustig een week niet in het pension :(:)

Dus nu gaat ze of mee (wintersport) of er is 1 van ons thuis en als ze geluk heeft mag ze naar haar vriendinnetje (kennissen van ons) daar vindt ze het prima en komt ze ronder terug dan ze heen ging :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:28

Ligt eraan waar we naartoe gaan maar dan neem ik de honden mee, als het een paar uur rijden is. Maar langer rijden en naar een zonnig oord neem ik ze niet mee. Dan gaan ze naar mijn ouders. Aangezien mijn ouders ook op vakantie gaan dit jaar, gaan ze gedeeltelijk naar 'opa en oma' toe en naar een pension! Ben bij dat pension geweest en was heel tevreden. Helemaal nieuw opgezet en ziet er goed uit! Ben er niet bang voor al is onze oudste hond 12,5 jaar!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:33

Meestal gaat onze hond naar een kennel waar ze hem al vanaf jongsafaan kennen en weten hoe ze met hem om moeten gaan (flinke gebruiksaanwijzing) Hij heeft daar een hok voor zichzelf en komt niet in contact met andere honden. Dit omdat hij daar niet zo goed mee om kan gaan. Hij vind het fijn in de kennel, gaat er graag heen (maar gaat ook graag weer met ons mee) Hij eet er goed en vertoont geen rare fratsen.
Tijdens onze komende vakantie gaat hij naar mijn schoonvader, die kan goed met hem omgaan en vind het wel gezellig om hem weer eens in huis te hebben :)
Dit is voor onze hond, die wij het beste kennen, de beste oplossing. Hij gaat trouwens dagelijks naar de kennel, vind hij niet erg.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:38

Wij gaan niet op vakantie. Onze hond is agressief en alleen wij kunnen voor hem zorgen. Het is 1 keer gebeurt dat wij wel op vakantie gingen en de hond bij mijn broer hebben gelaten, dat ging opzich wel redelijk al zijn er toen wel wat dingen voorgevallen ( hond ophalen met een snee in zijn poot waarvan je al zag dat het flink was ontstoken). Nu gaat het niet meer zo goed met die hond dus willen we helemaal niet bij hem weg. Hem meenemen is geen optie want in een auto schijt en kotst hij alles onder en het is een stafford dus in zoveel landen is hij niet welkom.

Nu hebben we er ook een puppy bij en als we weer een keer op vakantie gaan dan gaat de pup gewoon mee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:42

+:)+ sorry voor de off topic reactie, maar dat vind ik nou top! Je kiest voor zo'n beestje, in voor- én in tegenspoed!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:44

Ook hier gaat de hond mee, soms lastig om een leuke stek te vinden waar hond mee kan en de kids het ook nog naar hun zin hebben maar met een beetje surfen op het internet lukt het allemaal wel. :D Wij huren trouwens meestal een huisje op een park, daar mogen meestal wel 2 honden mee tegen een gering bedrag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:47

lampenkap schreef:
Wij gaan niet op vakantie. Onze hond is agressief en alleen wij kunnen voor hem zorgen. Het is 1 keer gebeurt dat wij wel op vakantie gingen en de hond bij mijn broer hebben gelaten, dat ging opzich wel redelijk al zijn er toen wel wat dingen voorgevallen ( hond ophalen met een snee in zijn poot waarvan je al zag dat het flink was ontstoken). Nu gaat het niet meer zo goed met die hond dus willen we helemaal niet bij hem weg. Hem meenemen is geen optie want in een auto schijt en kotst hij alles onder en het is een stafford dus in zoveel landen is hij niet welkom.

Nu hebben we er ook een puppy bij en als we weer een keer op vakantie gaan dan gaat de pup gewoon mee.

Daarom gaat onze hond ook maar naar 1 kennel :) hij heeft zijn "streken" en daar kunnen ze goed met hem omgaan. Gezin met diverse hondegeleiders bij zowel de politie als bij defensie. De staan hun mannetje wel met moeilijkere honden. Al is die van ons alleen "moeilijk" bij het om en af doen van zijn riem :+ maar dat is voor alle andere pensions tot nu toe het probleem geweest. Tevens willen wij niet dat onze hond wordt "uitgelaten" door kinderen/tieners/stagaires. Daar is hij niet geschikt voor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:48

Bij voorkeur gaat ze mee, als dat niet mogelijk is gaat ze het liefst terug naar de fokster, die een kleinschalig pensionnetje ernaast heeft voor m.n. akita's. Eventueel kan ze ook wel een weekendje naar mijn ouders toe als het nodig is.
Ze is nu 1x naar een "normale" kennel geweest, wat ons totaal niet bevallen is...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:49

mijn ouders gaan elk jaar gemiddeld een maand naar een ander land.
ivm hun hond ( ondertussen 12 jaar oud) kom ik dan altijd die maand in het huis zitten.

pensionplekken werken niet bij hem, eenmalig geprobeerd en na 1 dag de hond teruggekregen met de mededeling dat hij de hele dag piepend en doodsbang in een hoekje had gezeten.
dat gaan we hem dus niet weer aandoen,want hij is best een bangertje en zal dit gedrag overal vertonen :n
we schatten zelf dat dit zijn laatste jaar wordt, en hierna komt er toch geen hond meer in huis, dus gewoon nog even volhouden tot die tijd :j

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:02

Mijn hond gaat meestal naar mijn schoonouders (als we al op vakantie gaan). Die vinden het geweldig om tijdelijk een hond te 'hebben' maar willen er geen voor altijd. Ze zorgen enorm goed voor hem en hij komt zeker niets te kort qua aandacht en beweging.

Als zij niet kunnen omdat ze bijvoorbeeld zelf weggaan, breng ik hem ook net zo makkelijk naar een pension. Wel een (vast) pension waar de honden overdag lekker 'in de weide' mogen, en heel goed gekeken wordt of de hond in een groepje kan, of met maar één maatje of soms alleen. Er wordt dus goed op de individuele hond gelet en mijn hond (en de vorige ook al) komt er altijd blij en relaxed vandaan. Ik straf hem dus zeker niet met een weekje (of 2) naar het pension :)

Ook gaat hij wel eens mee op vakantie als de omgeving en het verblijf dat toelaten! Bijvoorbeeld een weekendje aan zee of op de Veluwe.

Ik ben trouwens wel blij dat mijn hond zo makkelijk is en niet van alleen mij afhankelijk! Het lijkt me in sommige situaties enorm lastig als de hond in die mate eenkennig is dat een ander er niet voor kan zorgen, zelfs niet de basiszorg. Hier bedoel ik uiteraard geen vakanties... maar bijvoorbeeld een acute ziekenhuisopname. Hoe lossen jullie dat dan op, vraag ik mij uit pure belangstelling af?

rensenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:05

Djoer is heel moeilijk met andere honden.
Voordat wij hem overnamen vocht hij altijd met een andere reu.
En dat is er in blijven hangen. Hij word niet aangenomen bij opvangen/kennels omdat het risico te groot is.
Mijn vriend en ik gaan gewoon niet op vakantie. (komt ook beter uit met het paard en werk)
Maar doen weekendjes en uitjes..
Djoer kan dan bij mijn moeder, schoonouders, zwager of vriendinnen.
Hij is gelukkig super lief bij mensen!
En als we maar een dagje weggaan willen we hem ook wel een bij het paard laten.
hond in de stal en paard in de wei ernaast, die 2 zijn helemaal gek op mekaar.

Wij zochten vroeger altijd campings en parken waar honden mee mochten...

All about the animals, was en is het bij ons in huis.
Volgend jaar gaan we een week naar Drente op een camping waarbij zowel paard als hond meekunnen.

BTW wist je dat er veel dierenziekenhuizen ook hondenpension erbij hebben.
I.v.m. met de vraag, wat doe je als je in het ziekhuis beland.
Hoef je, je i.i.g. geen zorgen te maken mocht hij niet eten...
Laatst bijgewerkt door rensenheid op 30-06-11 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:05

Tijdens ziekenhuisopname was gelukkig m'n vriend thuis! :) (maar eten werd er door de hondjes niet gedaan ;( )

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:06

Mijn honden gaan naar een boerderij waar ze de hele dag lekker buiten kunnen lopen met een paar andere honden. 10 euro pd per hond. Ideaal en mensen zijn erg goed!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:09

Bij mijn ziekenhuis opname heeft mijn vriend voor de hond gezorgd maar toen we beiden in het ziekenhuis lagen hadden we echt een probleem met de hond! We hebben hem toen naar mijn moeder gebracht ( die kan er In huis wel voor zorgen maar buiten niet) en mijn broer kwam dan 2x per dag langs om hem uit te laten. Vaker ging helaas niet maar toen was het echt een noodgeval.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:13

Onze hond gaat mee.... En wanneer ze niet mee kan, gaan wij ook niet....
Toch zal het er wel eens van komen dat we zonder haar gaan, maar dan gaat ze naar 'opa en oma'... dat vind ze geweldig!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:15

Meenemen :) We hebben er twee en hebben speciaal voor de honden een aanhangwagen gekocht, de bagage gaat daarin, en de honden gaan dan mee in de auto.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:24

Onze hond blijft thuis en word dan verzorgd door onze buren of een goede kennis.
We wonen trouwens op een boerderij, dus alle ruimte!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:11

jackiejtjj schreef:
mijn hondje ging toen we 1 week naar drenthe gingen naar een vriendin van me die geen hondje mag die was helemaal blij met der 1 weekje maar ik kreeg heimwee naar me hondje dus ben 1 dag eerder thuisgekomen en stond bij aankomst gelijk voor de deur... maar dat vond ze niet zo leuk want ze had nog eigenlijk tot de volgende avond met der :P maar ik vrat me eigen op daar in dat huisje heb het niet naar me zin gehad dus de volgende x als we op vakantie gaan gaat ze lekker mee en anders weer naar me vriendin en als dat niet kan je heb genoeg mensen op marktplaats of iets die het leuk vinden om in de vakantie voor niks of kleine bijdrage op je hondje te passen en als je dat ruim van te voren bespreekt kan je goed kennis met ze maken.. en kijken of het klikt tussen je hond en die mensen

Wel mee uit kijken, zou niet de 1e x zijn dat je hond zo doorverkocht word...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:17

Onze vorige hond ging altijd zijn leven lang naar het zelfde pension of naar mijn oma. Onze hond nu gaat veel mee of blijft bij mij of mijn zus thuis.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:39

Als mijn moeder op vakantie is dan blijf ik thuis om op de hond te passen. Onze hond is geen makkelijk hond dus ik zadel er niet graag andere mensen mee op.