Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Miracle_ schreef:Waarom word afmaken/opvoeren/inslapen toch gelijk altijd als eerste oplossing gezien? Ik begrijp daar geen barst van.
Ja, het is sneu dat deze beestje allemaal in een hokje op hun baasje wachten, maar ik vind het ook niet menselijk om katten aan een slang te gaan voeren.
Ik vind dat er wat aan de oorzaak gedaan moet gaan worden, en niet aan de beesten zelf.

Miracle_ schreef:Waarom word afmaken/opvoeren/inslapen toch gelijk altijd als eerste oplossing gezien? Ik begrijp daar geen barst van.
Ja, het is sneu dat deze beestje allemaal in een hokje op hun baasje wachten, maar ik vind het ook niet menselijk om katten aan een slang te gaan voeren.
Ik vind dat er wat aan de oorzaak gedaan moet gaan worden, en niet aan de beesten zelf.
Wendy_Komen schreef:Miracle_ schreef:Waarom word afmaken/opvoeren/inslapen toch gelijk altijd als eerste oplossing gezien? Ik begrijp daar geen barst van.
Waarom wel (zoals Jockuh al zei) cavia's, ratten, muizen, konijnen. Maar geen katten? Dat is net zoiets als wel varken/koe/kip eten, maar geen paardenvlees want dat is zielug!

Wendy_Komen schreef:En dan is de vraag, als je voor optie 2 (Dier uit zijn lijden verlossen.) kiest, dan:
1. In de kliko (bij wijze van spreken).
2. Opvoeren (bv. aan de slang).
Bij optie 2 heeft de kat nog wat "nut" ipv. weg gegooid te worden.
joliene schreef:Miracle_ schreef:Waarom word afmaken/opvoeren/inslapen toch gelijk altijd als eerste oplossing gezien? Ik begrijp daar geen barst van.
Precies, maar hoe?!
Het wordt toch vergoed, dus waarom niet al meteen doen?!Wendy_Komen schreef:Denk dat er vele malen meer dode voederdieren worden gegeven, dan levende voederdieren
En zullen genoeg mensen zijn die er geen problemen mee hebben een dier uit zijn uitzichtloze bestaan te verlossen...
) en op eventuele ras kenmerken....dat kan er nl ooit tussen zitten...
Joyckuh schreef:xManon_ schreef:Waarom een gezond dier doodmaken?
Waarom een gezond dier in een asiel dumpen? Of aan een boom in het bos binden?Faniek schreef:Ow ja en dan nog om terug te komen om waarom niet aan de slangen. Slangen blijven voor veel mensen een beetje rare dieren en dat deel ik, zij horen wat mij betreft hier niet in gevangenschap.. katten zijn al zover gedomesticeerd daar hebben wij voor gekozen. Betekend dan ook weer dat ik vind dat wij de juiste zorg moeten dragen, maar helaas dat schiet er bij te veel mensen in.
Maar katachtigen worden eigenlijk normaliter ook niet snel door slangen gegeten, voelt ook tegenstrijdig.. overigens zijn velen van de knagers wel als slangenvoer verkocht, dit geld helaas ook voor de meer dan 200 konijnen uit Kampen..
Ik kan me redelijk vinden jouw verhaal. Alleen dat helaas weer minder. Helaas dat ze opgevoerd zijn vind ik niet. Je kan ze niet allemaal plaatsen. Wel helaas dat mensen toch zo koppig blijven en nestjes blijven fokken...
Miracle_ schreef:Wendy_Komen schreef:Denk dat er vele malen meer dode voederdieren worden gegeven, dan levende voederdieren
En zullen genoeg mensen zijn die er geen problemen mee hebben een dier uit zijn uitzichtloze bestaan te verlossen...
Tsja, maar dan nog een humane manier vinden, en daarvoor heb je een vergunning en/of opleiding nodig. Een dierenarts gaat echt geen tijd vrijmaken voor zulk soort dingen hoor.
Ik vind een kat opvoeren nog steeds onnatuurlijk.

Faniek schreef:Dat vroeg ik me inderdaad ook af worden katten en honden wel gegeten in het wild? De wilde varianten dan, het zijn beide roofdieren natuurlijk.
Joyckuh schreef:Faniek schreef:Dat vroeg ik me inderdaad ook af worden katten en honden wel gegeten in het wild? De wilde varianten dan, het zijn beide roofdieren natuurlijk.
Ik denk dat dit best zou kunnen gebeuren. Het zal niet vaak voorkomen, maar zeg nooit nooit.
Wendy_Komen: dat is zeker waar, als dat schadelijk is, kan het niet. Al worden de meeste kittens en puppy's aangeboden zonder entingen etc.