kan ik hond kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:28

griebels schreef:
Ik heb een hond gehad maar die heb ik weg moeten doen omdat ik 11u per dag van huis af was. Hij zit nu bij een vriend van me dus ik zie hem nog steeds.
Ik liet mijn hond ook 3x per dag uit, maar dan wel minstens 30min per keer. Smorgens om half 7 en dan als ik thuis was weer om half 6, en dan 's avonds laat nog een keer...
Dat is hartstikke goed te doen hoor :j
Tuurlijk is het voor de hond fijner als je vaker gaat, maar het hoeft niet. Een volwassen hond kun je best afbouwen naar 3 a 4 x per dag. Een jonge hond moet je vaker uitlaten :j

Nou sorry hoor maar s'morgens om half 7 en s'avonds om half zes pas weer vind ik echt niet kunnen!

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:28

MerelxG_R schreef:
Wie gaat dat inderdaad doen? Wij hebben mijn jongere broertje die tussen de middag naar huis komt om de hond uit te laten. (Twee keer per week) Als hij volgend jaar naar de Middelbare school gaat, gaat de buurman het doen. Maar nogmaals, niet iedereen heeft dat geluk.

Ik heb 2 broertjes die gaan over 5 jaar v.d. basisschool af dan ben ik klaar met de middelbare en kan ik ze misschien doen,
maar het is idd een een puntje waar ik over na moet denken :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:29

En wat nou als je hond heel erg ziek wordt en de rekening meer dan die 80 euro van die maand kost? Heb je dan een probleem of springen je ouders bij? Evt. zou je een verzekering af kunnen sluiten, maar meestal betaal je dit maandelijks en dit haal je toch ook weer af van die 80 euro die je zelf aangeeft..

Wij hebben gelukkig een schat van een buuf met een mechelse herder die helemaal dol is van de Ridgeback, dus zowel oude hond ging daar tijdens vakanties of een dagje weg/drukke verjaardag oid een nachtje (of meer uit logeren). Onze nieuwe pup is ook weer een RR, en gelukkig gaat dit helemaal goed met de mechelaar, dus ook voor de kleine hebben we een eventuele opvang indien nodig.

Denk goed na en ga in overleg met je ouders wát je zou willen.. Een puppy kost véél tijd een aandacht, 8 keer per dag naar buiten is momenteel eigenlijk héééél weinig voor ons :+, puppy's houden ervan om hun tandjes overal in te zetten, je hebt meerdere formaten van dingen nodig (nu ga ik uit van een groot ras!) etc.
Een oudere hond is rustiger, heeft zijn tandjes al gewisseld, heeft wat minder tijd en aandacht nodig (begrijp me niet verkeerd, elke hond heeft aandacht nodig, maar ik bedoel de aandacht en tijd die je in een puppy moet steken, die heeft een volwassen (goed opgevoede) hond al gehad als het goed is) en je ziet meteen welk formaat voer/drinkbak, kleed, bench, halsband/tuigje etc. je nodig hebt.

Ik zou als ik jou was heeeeel goed met je ouders in overleg gaan en punten bespreken en anders gewoon wachten tot je een keer op jezelf zit. Vind je er namelijk vrij makkelijk over denken, en helaas komen er door deze gedachtes van mensen teveel dieren in het asiel terecht..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:30

joytje333 schreef:
Ik denk er niet te makkelijk over maar ik wil gewoon heel graag een hond...en zoek ik dus oplossingen.

Waarom wacht je daar nog niet even mee?
Stel, stel nou he, dat de hond die jullie aanschaffen overdag echt niet 8 uur lang alleen thuis kan zijn en er is geen aardige buur te vinden, wie laat hem dan uit? Dan kan je de hondenuitlaatservice laten komen, kost weer geld.
Wie zegt dat jou ouders hem wel uit willen laten? Heb je het er überhaupt wel goed met ze er over gehad? Willen ze er echt wel een als jij hem betaald?
Of stel nou dat hij een allergie blijkt te hebben en speciaal voer nodig heeft, kost ook meer geld dan een gewone zak brok.
Hij word ziek, operaties voor honden betaal je doorgaans zelf en goedkoop is het niet... Entingen, ontwormen, tegen vlooien en teken.

Waarom neem je niet een hond als je op jezelf woont en al die zaakjes goed kunt regelen en betalen. Waarom zou je er je ouders mee opzadelen? Want hier komt het in de praktijk vaak wel op neer.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:35

Ik snap niet waarom je een hond wil als je 4 keer per dag uitlaten veel vind. Een hond moet nou eenmaal lopen, hoe denk je dat met een pup zindelijk maken te doen of als hij een keer iets verkeerds gegeten heeft, dan sta je veel buiten kan ik je zeggen.

80 euro vind ik erg weinig, stel dat hij ziek word, een klein onderzoekje kost zo 200/300 euro, stel dat hij op latere leeftijd toch speciaal voer moet hebben? iets chronisch heeft, dan kost hij geen 80 euro meer..

Ik zou zeggen neem een hond als iedereen er mee wilt wandelen, het wilt en je er dingen voor wilt laten en je geen budget hebt maar voldoende financiele ruimte.
Wij gaan inderdaad niet zomaar een dag de hort op want je hebt een hond thuis. Die moet uit en kan je niet van 8 tot 6 alleen laten zitten.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:35

Een hond is natuurlijk wel een grote verantwoordelijkheid. Onze honden gaan 4 keer per dag uit. En zijn altijd maar 4 uurtjes alleen thuis. I.v.m dat mijn vader in ploegendiensten werkt. Dit is ideaal voor de honden hij laat ze dan ook uit. Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat je vaste tijden hebt dat je de hond uitlaat dit is in iedergeval bij ons wel zo. Dus in het weekend moet de hond ook rond 8 uur (voorbeeldje) uit. Wat de kosten zijn is per hond verschillend. Het ligt eraan welk voer de hond nodig heeft. ( Je hebt altijd honden die een gevoelige maag hebben etc..) Ik meende dat je aan het twijfelen was tussen een golden retriever en een labrador vergeet dan niet dat ook een golden retriever naar een trimsalon moet om de haren goed uit te kammen zeker als deze in de rui zijn. Ook moet de hond elk jaar zijn enting hebben en als je ze naar de kennel wilt brengen moet je natuurlijk de kosten betalen ( is verschillend kwa grootte van de hond) Ook moet de hond tegen kennelhoest zijn geënt.

Denk hier goed over na.

Heb je genoeg tijd?
Vind je min. 4x per dag wandelen te veel?
Wil je wel een grootte hond?
Kan je de opvoeding aan? ( Ook kleine hondjes moet je goed opvoeden ).
Staan je ouders er 100% achter?
& willen deze ook eventueel bijspringen als je het niet red? ( Denk aan uitlaten, dierenartskosten etc..)

Als ik jou was zou ik alles goed op papier zetten en dan een keer met je ouders aan de tafel gaan zitten.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:37

ik denk dat je nog 10 jaar moet sparen.
en dat je dan wel een hond kan nemen.
dan ben je 24 en volwassen genoeg om erover na te denken.

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:44

gipsyboy schreef:
ik denk dat je nog 10 jaar moet sparen.
en dat je dan wel een hond kan nemen.
dan ben je 24 en volwassen genoeg om erover na te denken.

Helemaal mee eens!
Hoe leuk het ook allemaal lijkt, als het passen en meten wordt omdat je persé een hond wil hebben, moet je het vooral NIET doen! En weet je, net als de aanschaf van een paard geldt voor een hond ook dat dat niet zo'n probleem hoeft te zijn. Maar de andere kosten.... :(

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:46

Biondaa schreef:
Een hond is natuurlijk wel een grote verantwoordelijkheid. Onze honden gaan 4 keer per dag uit. En zijn altijd maar 4 uurtjes alleen thuis. I.v.m dat mijn vader in ploegendiensten werkt. Dit is ideaal voor de honden hij laat ze dan ook uit. Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat je vaste tijden hebt dat je de hond uitlaat dit is in iedergeval bij ons wel zo. Dus in het weekend moet de hond ook rond 8 uur (voorbeeldje) uit. Wat de kosten zijn is per hond verschillend. Het ligt eraan welk voer de hond nodig heeft. ( Je hebt altijd honden die een gevoelige maag hebben etc..) Ik meende dat je aan het twijfelen was tussen een golden retriever en een labrador vergeet dan niet dat ook een golden retriever naar een trimsalon moet om de haren goed uit te kammen zeker als deze in de rui zijn. Ook moet de hond elk jaar zijn enting hebben en als je ze naar de kennel wilt brengen moet je natuurlijk de kosten betalen ( is verschillend kwa grootte van de hond) Ook moet de hond tegen kennelhoest zijn geënt.

Denk hier goed over na.

Heb je genoeg tijd?
Vind je min. 4x per dag wandelen te veel?
Wil je wel een grootte hond?
Kan je de opvoeding aan? ( Ook kleine hondjes moet je goed opvoeden ).
Staan je ouders er 100% achter?
& willen deze ook eventueel bijspringen als je het niet red? ( Denk aan uitlaten, dierenartskosten etc..)

Als ik jou was zou ik alles goed op papier zetten en dan een keer met je ouders aan de tafel gaan zitten.

Die Golden retriever of Labrador vind ik idd heel leuk maar wat ik al zei is dat, dat idd te veel zou gaan kosten.
Over de trimsalon had ik al nagedacht.
Ja de opvoeding kan ik aan.(mag gratis aan puppytraining meedoen!)
Mijn ouders willen zeker bijspringen(bij dierenarts ,uitlaten etc.)
Jullie denken dat ik hem moet uitlaten in m'n eentje maar mijn broertjes en me moeder willen hem ook graag uitlaten.
Maar de hond zou dan om de week 3 dagen van 7 tot half 4 alleen zijn, dus dat is het enigste eigenlijk dan toch?

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:50

kleinvosje schreef:
Persoonlijk vind ik 3 keer per dag veel te weinig. De onze gaan 5 keer per dag, ze moeten er echt uit, de benen strekken en hun behoefte doen.
Als jij mijn dochter was, die met dit plan zou komen, zou ik er ook niet mee akkoord gaan.

nou wij hebben 2 honden die 2 x per dag uitgelaten worden.
verder lopen ze de hele dag buiten, met manden en water en een mega groot grasveld/tuin. en dan bedoel ik echt groot.
het licht ook aan het soort hond.
wij hebben 2 cane corso's die slapen letterlijk bijna de hele dag.
maar heb je een hazewind hond of een ander sport of jacht achtig hond die moeten vaker uitgelaten ja!

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:52

laura_power schreef:
kleinvosje schreef:
Persoonlijk vind ik 3 keer per dag veel te weinig. De onze gaan 5 keer per dag, ze moeten er echt uit, de benen strekken en hun behoefte doen.
Als jij mijn dochter was, die met dit plan zou komen, zou ik er ook niet mee akkoord gaan.

verder lopen ze de hele dag buiten, met manden en water en een mega groot grasveld/tuin. en dan bedoel ik echt groot.
maar heb je een hazewind hond of een ander sport of jacht achtig hond die moeten vaker uitgelaten ja!

Op marktplaats heb ik echt een heel leuk hondje gezien, 3 kwart cocker spaniel is dat ook zo'n sporthondje?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:56

Je kunt een hond houden en het jezelf zo makkelijk mogelijk als moeilijk mogelijk maken. TOen we onze hond kregen op 1 1/2 jarige leeftijd kon hij altijd mee naar het werk en was daardoor altidj buiten. Inmiddels is er een paar keer wat veranderd in de situatie. En liep het zo:

Onze hond ging toen we beiden nog voltijd werkte zo: In ochtend uit laten voor werk. Dan middag met uitlaatservice mee 5x per week dan thuis komen en weer uitlaten en dan voor het slapen aan zeker nog een keer uit. Tussendoor spelen in de tuin tot we naar bed gaan.

Nu werk ik minder en is het anders. HIj gaat 2 dagen per week mee met man naar zijn werk waar hij tussen de middag uitgelaten wordt. En verder is hij thuis en heeft hij een enorme tuin om in te spelen. Wat hij nu erg mist is spelen met andere honden. Tja we zijn nu aan het denken voor hond erbij. Maar ja hebben oudere hond dus wat zoek je dan.

Onze hond kan eventueel ook een groot deel van de dag alleen zijn of sommige mensen hier laten de hond ook veel in de kennel als waakhond. Tja het is net hoe je het wil doen met een hond. Dat hij altijd zorg en aandacht en eten nodig heeft is normaal.

Bij kleinere rassen hoor ik weleens mensen dat ze een kattenbak hebben om de hond op te laten gaan als ze niet thuis izjn.

Een kat is makkelijker...maar ook nog steeds een zorg nodig. Je moet bij elke dier wat je neemt bedenken hoeveel tijd heb ik om het dier aandacht te geven en wat past dan bij mij. Soms is dat eigenlijk helemaal niets omdat je je dier niet kan bieden wat die verdiend.

Soms is het aanpassen geblazen omdat je situatie veranderd daar heb je niet altijd invloed op. Zo lang je maar je best doet zo goed mogelijk te zorgen voor je dier en niet verwaarloost..het kost altijd tijd. En overle altijd goed met je ouders en laat je ouders ook leren want je neemt het niet voor even!

Wij kiezen voor dieren en dieren eigenlijk nooit voor ons;) Dus moet je er zo goed mogelijk voor zijn.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:00

Kostolany schreef:
Je kunt een hond houden en het jezelf zo makkelijk mogelijk als moeilijk mogelijk maken. TOen we onze hond kregen op 1 1/2 jarige leeftijd kon hij altijd mee naar het werk en was daardoor altidj buiten. Inmiddels is er een paar keer wat veranderd in de situatie. En liep het zo:

Onze hond ging toen we beiden nog voltijd werkte zo: In ochtend uit laten voor werk. Dan middag met uitlaatservice mee 5x per week dan thuis komen en weer uitlaten en dan voor het slapen aan zeker nog een keer uit. Tussendoor spelen in de tuin tot we naar bed gaan.

Nu werk ik minder en is het anders. HIj gaat 2 dagen per week mee met man naar zijn werk waar hij tussen de middag uitgelaten wordt. En verder is hij thuis en heeft hij een enorme tuin om in te spelen. Wat hij nu erg mist is spelen met andere honden. Tja we zijn nu aan het denken voor hond erbij. Maar ja hebben oudere hond dus wat zoek je dan.

Onze hond kan eventueel ook een groot deel van de dag alleen zijn of sommige mensen hier laten de hond ook veel in de kennel als waakhond. Tja het is net hoe je het wil doen met een hond. Dat hij altijd zorg en aandacht en eten nodig heeft is normaal.

Bij kleinere rassen hoor ik weleens mensen dat ze een kattenbak hebben om de hond op te laten gaan als ze niet thuis izjn.

Een kat is makkelijker...maar ook nog steeds een zorg nodig. Je moet bij elke dier wat je neemt bedenken hoeveel tijd heb ik om het dier aandacht te geven en wat past dan bij mij. Soms is dat eigenlijk helemaal niets omdat je je dier niet kan bieden wat die verdiend.

Soms is het aanpassen geblazen omdat je situatie veranderd daar heb je niet altijd invloed op. Zo lang je maar je best doet zo goed mogelijk te zorgen voor je dier en niet verwaarloost..het kost altijd tijd. En overle altijd goed met je ouders en laat je ouders ook leren want je neemt het niet voor even!

Wij kiezen voor dieren en dieren eigenlijk nooit voor ons;) Dus moet je er zo goed mogelijk voor zijn.

Ligt dat dan aan het ras of ze een groot deel v.d. dag alleen kunnen zijn?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:06

Hm, ik zie dat je gister een topic hebt geopend over het kopen van een paard. Zou toch wel even een duidelijke keuze willen maken, je schreef gister dat je van 150 euro 100 euro per maand wil sparen voor een paard, en nu wil je een hond en daar 80 euro voor wil vrij maken.
En je schrijft nog steeds in dat andere topic dat je voor een paard spaart, dus ik zou eerst even goed nadenken wat je nou werkelijk wil.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:06

honden heb ik in elke prijsklasse, maar pas op dat je geen hond neemt die bij een broodfokker vandaan komt.
Ga je eerst eens verdiepen in de verschillende rassen, qua karakter en uiterlijk voordat je een hond aanschaft. Ook hoe woon je, en wil je een drukke of een rustige hond of een hond die veel beweging nodig heeft etc etc.
Bij asiels zitten vaak ook leuke honden.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:08

joytje333 schreef:
laura_power schreef:

Op marktplaats heb ik echt een heel leuk hondje gezien, 3 kwart cocker spaniel is dat ook zo'n sporthondje?

ik heb van cocker spaniels geen verstand verder. vind het zelf geen leuke honden.
maar dat is mijn mening hoor!!

wat misschien wel een leuke hond voor jou is, een appenzeller.
die zijn middelgroot. als je consequent bent kan je ze heel goed africhten.
(luisteren naar stem, naast je lopen, dingen op commando)
deze hebben echter wel veel energie en moeten dus wel een aantal keer lang uit.

mijn buren hebben er 1, super leuke en fijne honden.

je moet je eerst even verdiepen in wat voor rassen er zijn en wat bij jou past.
honden rassen hebben allemaal andere eigenschappen.
de ene hond kan heel veel hebben, andere rassen zijn sneller agressief/geprikkelt om het zo te zeggen,.
de ene heeft heel veel beweging nodig, de ander amper.
snap je?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:13

mijn ouders hebben 2 labradors van 3 jaar en een kruising jack russel van 16 jaar...de jackrusselkruizing laten ze nu hij blind is niet meer hele einden uit...2 keer per dag een klein rondje zodat ie er toch even uit is en verder de vrijheid om binnen in huis of in de tuin te zijn...
de 2 labradors hebben diezelfde vrijheid en worden 4 keer per dag uitgelaten, waarvan 2 lange wandelingen.
de afgelopen 2 maanden hebben de 3 honden elke zaterdag ong. 8 uur per zaterdag alleen gezeten (moeder stond op de markt en vader was aan het klussen in het nieuwe huis) vanaf volgend weekend wordt dat ook anders en dan laat ik of mijn broer de labjes tussendoor uit en de kleine blijft dan gewoon even los in de tuin of ik laat de andere 2 lang uit en neem de kleine mee naar mijn huis...

meggiemeg

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:21

Elk ras heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. Koop eens een goede encyclopedie over de rassen en hun verzorging en hoeveel beweging ze moeten hebben.
Heb je er al rekening meegehouden dat een hond een allergie kan krijgen/hebben? Dat deze dan bijvoorbeeld op een speciaal voer moet wat aardig aan de prijs is? OF als je hond aan de medicijnen moet voor een afwijking? Onze hond krijgt dagelijks medicijnen en dat kost al € 130,- en dat is maar een klein hondje.
Persoonlijk vind ik 3x per dag wandelen erg weinig ook al is het een grote wandeling. Jij gaat toch ook vaker dan 3x per dag naar het toilet?
Een jonge hond moet echt vaker uit in het begin, dan kan je wel elk uur buiten staan met een beetje pech.
Zolang niet iedereen er achter staat in een gezin moet je er niet aan beginnen, zeker als je niet zelf alle verantwoording kunt nemen.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:28

meggiemeg schreef:
Elk ras heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. Koop eens een goede encyclopedie over de rassen en hun verzorging en hoeveel beweging ze moeten hebben.
Heb je er al rekening meegehouden dat een hond een allergie kan krijgen/hebben? Dat deze dan bijvoorbeeld op een speciaal voer moet wat aardig aan de prijs is? OF als je hond aan de medicijnen moet voor een afwijking? Onze hond krijgt dagelijks medicijnen en dat kost al € 130,- en dat is maar een klein hondje.
Persoonlijk vind ik 3x per dag wandelen erg weinig ook al is het een grote wandeling. Jij gaat toch ook vaker dan 3x per dag naar het toilet?
Een jonge hond moet echt vaker uit in het begin, dan kan je wel elk uur buiten staan met een beetje pech.
Zolang niet iedereen er achter staat in een gezin moet je er niet aan beginnen, zeker als je niet zelf alle verantwoording kunt nemen.

Nou dat toilet houd ik niet bij maar... geloof dat ik niet meer dan 3 keer per dag ga.
Zal ik wel weer raar zijn.

joy1996

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:34

Laura_power:

Die appenzeller vind ik niet leuk.
Ik wil een lekkere knuffelhond.
En meestal zijn dat de grote die ik dan helemaal geweldig vind: Golden retriever. Labrador, berner sennenhond, sint bernard enz.
Die vind ik allemaal heel leuk maar denk ik ook te groot

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:35

Nu snap ik nog steeds niet of je nu voor een paard spaart of een hond wilt kopen.

Bovendien zeg je dat je een tuin hebt waar de hond in loopt, maar je woont op een flat 3 hoog...?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:38

onze labs zijn in ieder geval wel grote labs, reuen zijn volgens de rasstandaard 56-61 cm hoog en die van ons zijn 65cm hoog...de zwarte is bij ons het liever lui dan moe hondje en de blonde de adhd hond...
met uitlaten ook heel leuk...waar die zwarte strak naast mijn ouders blijft lopen/staan of zitten, sjeest die blonde lekker over de open velden om zijn energie kwijt te kunnen...maar komt het op zwemmen aan dan is de zwarte ineens de leider en jumpt zo het water in en zwemt echt een poosje rond...de blonde gaat als het even kan niet het water in...tenzij ik mee het water in ga (is officieel ook mijn hond, maar heb hem bij mijn ouders gelaten ivm grote hond kan niet op een appartement en ik werk 30 uur per week dus teveel van huis af en te duur nu ik op mezelf woon)...

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:42

pinto_1 schreef:
Nu snap ik nog steeds niet of je nu voor een paard spaart of een hond wilt kopen.

Bovendien zeg je dat je een tuin hebt waar de hond in loopt, maar je woont op een flat 3 hoog...?

me ouders zijn gescheiden

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:43

lammie2701 schreef:
onze labs zijn in ieder geval wel grote labs, reuen zijn volgens de rasstandaard 56-61 cm hoog en die van ons zijn 65cm hoog...de zwarte is bij ons het liever lui dan moe hondje en de blonde de adhd hond...
met uitlaten ook heel leuk...waar die zwarte strak naast mijn ouders blijft lopen/staan of zitten, sjeest die blonde lekker over de open velden om zijn energie kwijt te kunnen...maar komt het op zwemmen aan dan is de zwarte ineens de leider en jumpt zo het water in en zwemt echt een poosje rond...de blonde gaat als het even kan niet het water in...tenzij ik mee het water in ga (is officieel ook mijn hond, maar heb hem bij mijn ouders gelaten ivm grote hond kan niet op een appartement en ik werk 30 uur per week dus teveel van huis af en te duur nu ik op mezelf woon)...

Ben Jaloers :o
Ik wil ook die leuke hondjes

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:45

joytje333 schreef:
Jeetje wat laten jullie je honden allemaal zo vaak uit zeg.
Iedereen die ik ken met honden laten de hond maar 2 of 3 keer uit.
Nou ja als ik 4 of 5 keer uitlaat en dan een half uurtje of kwartiertje is hetbdan ook al genoeg?
Als ik ziek ben kan me vader, moedxer, broertje of me andere broertje hem altijd nog uitlaten.
En dat 'dagje weg' dat vroeg ik dus eigenlijk aan jullie hoe jullie dat deden.

joytje333 schreef:
pinto_1 schreef:

me ouders zijn gescheiden

Eerlijk gezegd he, geloof ik helemaal niks meer van jou verhalen. Of je denk toch niet goed na, want dan zou dat betekenen dat de hond nog continu mee moet, van jou vader naar jou moeder en omgekeerd, 2x alles aanschaffen, of sleep je dan alles mee? En wil jou vader wel naar jou moeder toe om de hond uit te laten? Vind jou moeder dat wel goed?