zo ontzettend zielig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:04

6 weken!!! Die zijn sowieso nog veel te klein en teer om naar een nieuw baasje te gaan! Laat staan met rondrennende kids.

banketstaaf wat er gebeurd is, en hoop dat de kitten het overleefd. Ik had het in laten slapen, zo'n lijdensweg hoeft voor mij niet.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 00:07

Sancha schreef:
6 weken!!! Die zijn sowieso nog veel te klein en teer om naar een nieuw baasje te gaan! Laat staan met rondrennende kids.

banketstaaf wat er gebeurd is, en hoop dat de kitten het overleefd. Ik had het in laten slapen, zo'n lijdensweg hoeft voor mij niet.

hij komt van de boerderij , moeder keek er inmiddels niet veel meer naar om ,en ze aten allemaal zelfstandig , en er is geen sprake van rondrennende kids. lijdensweg kies ik ook niet voor, maar een kans geven is een leven zeker waard.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:08

jeetje wat sneu zeg!snap wel dat je het katje een kans wilt geven, als je hem gelijk laat inslapen kun je misschien wel een schuldgevoel krijgen van hadden we maar . . misschien had die het wel gered. . .

ben benieuwd hoe het afloopt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:08

Zelfstandig eten is geen criterium om maar van de moeder weg te kunnen.

Succes ermee.

SecretLIN

Re: zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:09

Sancha, je weet toch niet het verhaal waarom hij al zo vroeg bij de moeder weg is?
vind je een beetje te snel oordelen. hier heeft TS overigens nu ook niks aan.!

Bovendien maakt het nu niet meer uit, het gaat er nu om te hopen dat het kleintje verbetering laat zien.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:10

SecretLIN schreef:
Sancha, je weet toch niet het verhaal waarom hij al zo vroeg bij de moeder weg is?

Bovendien maakt het nu niet meer uit, het gaat er nu om te hopen dat het kleintje verbetering laat zien.

Jawel, dat staat boven mijn post :)

Heb d'r ook sterkte gewenst, oprecht, maar ik baal ervan dat mensen zo onwetend dieren aanschaffen :)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:11

Sancha schreef:
Zelfstandig eten is geen criterium om maar van de moeder weg te kunnen.

Succes ermee.

zoiets denk ik ook. De kittens die wij nu hebben zijn ook 6 weken ( ze eten zelfstandig) maar toch hebben ze hun mams nog nodig voor te leren. Zie je er ook aan. Ze kennen nog niet zoveel buiten rondrennen :P en drinken ook nog wel eens bij de mams

succes met je kitten :) hopelijk red die het

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:11

Toen ik nog katten had kwamen ze meestal ook rond de 6 weken nooit geen problemen mee gehad. Ik snap dat het welzijn van dieren is veranderd sinds toen maar veel mensen denken nog ouderwets, beetje hard om TS daarover nu te gaan veroordelen

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:12

Ach gosh.. wat een sneu ongeluk..

Hopelijk redt het katje het, niet alleen voor het beestje maar ook voor je zoontje..
Je kan wel zeggen dat het een ongelukje is, maar was zal het manneke zich schuldig voelen :(:)

Sterkte ermee!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:16

Sterkte hoor, ik hoop dat hij het redt. Dat van die 24 uur afwachten en er in die tijd wel veel aan doen herken ik wel. Een van onze oude poezen kreeg een hersenbloeding en bij haar hebben we ook 24 uur gewacht. In die 24 uur was er langzaam verbetering en na drie dagen was ze weer aardig de oude. Ze kon niet meer goed hoog springen, maar verder heeft ze nog een heerlijk jaar bij ons gehad en is ze na de volgende hersenbloeding op 18-jarige leeftijd ingeslapen.
Dit is nog een heel jong diertje en als jij maar zorgt dat er voldoende vocht in komt deze 24 uur, heb je kans dat alles zich weer een beetje herstelt en dat hij er goed doorheen komt. Als nou morgen blijkt dat er geen verbetering te zien is, kan je altijd nog aan inslapen denken.

Je zoontje kan er ook niets aan doen, al denk ik dat hem dat niet snel weer zal gebeuren, volgens mij is hij hierdoor wel voorzichtiger geworden.

En vroeger was het heel normaal om een kitten met zes weken bij de moeder vandaan te halen. Dat inzichten daarin veranderen kan best, maar op een boerderij verwilderen katten heel snel en lijkt het me beter ze wel met zes weken verder in huis op te laten groeien.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 00:17

Sancha schreef:
SecretLIN schreef:

Heb d'r ook sterkte gewenst, oprecht, maar ik baal ervan dat mensen zo onwetend dieren aanschaffen :)

waar haal je vandaan dat ik onwetend dit dier heb aangeschaft?????
vind dat beledigend overkomen, zeker omdat je niet exact weet onder welke omstandigheden het katje verkeerde toen wij hem meenamen.wel eens bedacht dat ik hem juist mee durfde te nemen omdat ik weet hoe ik een jong diertje groot moet brengen?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:24

Sancha schreef:
SecretLIN schreef:

Ik snap niet waar jij uithaalt dat ze onwetend dieren aanschaffen?
Ik vind dat TS het beestje een kans moet geven zoals ze ook doet :D

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:30

Dit kan de ts niet gebruiken op dit moment, die rompslomp.. doe dat lekker een andere keer zeg jeetje..
ts is net zo geschrokken als haar kindjes denk ik, en om op haar te gaan fitten is niet reeel kom op zeg!

TS:

Arm katje, maar jeetje je kinderen :(:) die zullen we ontiegelijk hard zijn geschrokken.....
Ik hoop dat katje het red! Sterkte!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:50

Jammer dat sommige mensen direct conclusies trekken. 6 weken is op een boerderij echt normaal, nu nog steeds!

TS: ik hoop dat het goed komt.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 00:52

ik heb net de kruik weer ververst met warm water en het katje dmv een spuitje wat melk gegeven , hij beet op het spuitje en slikte goed, en plots bewoog hij zijn staartje, om vervolgens vanuit het niets ineens alle pootjes te strekken en met zn voorpootjes te klauwen in de lucht, en ineens was dat ook allemaal weer weg en was het weer een lappenpopje....
tuurlijk is dit voor een jong katje allesbehalve normaal maar dat is hij zo alles heeft bewogen is in elk geval een teken dat hij niet verlamd is.
ik ga zo wat proberen te slapen, denk niet dat ik meer kan doen dan ik nu gedaan heb.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:54

O gatver das erg, wat ontzettend naar hoop dat hij beter word ener niks aan over houd. maar ik vrees.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:56

Pffff lappenpopje is ook eng om te zien. Is er geen andere da waar je nu heenkunt?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 01:01

lampenkap schreef:
Pffff lappenpopje is ook eng om te zien. Is er geen andere da waar je nu heenkunt?

als je alles hebt gelezen dan weet je dat we al bij de DA zijn geweest en dat hij injecties heeft gehad en dat we hebben besloten om tet morgenvroeg af te wachten en als het dan niet is verbeterd dan wordt hij ingeslapen.
waarom zou ik dan midden in de nacht een andere DA gaan zoeken?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:07

Jeetje wat sneu zeg.. Ik hoop (ook voor de kinderen) dat ie snel opknapt..
Dat je kinderen zich in slaap huilde is verschrikkelijk voor een moeder.. :(:)
Heel veel sterkte vannacht en morgenochtend en ik hoop voor je dat de kinderen in ieder geval blijven slapen nu.. En ze morgen een poesje zien die al een beetje is opgeknapt..

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:07

Omdat ik wel heb gelezen en als je mijn eerdere reacties had gelezen dan had je kunnen lezen ( snap je het nog ik niet haha) dat er maar weinig DA's zijn die een kitten in die toestand weg hadden laten gaan. Ik ken eigenlijk geen DA die een kitten laat gaan als die nog een kans tot leven heeft. Heeft de kitten die kans niet dan moet je een drastische beslissing maken maar bij mij gaat het er niet in dat je maar 24 uur af moet wachten.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:15

Ik heb mijn puppy's ook op 6 weken weg gedaan, en ze zijn hartstikke normaal hoor (zitten bij familie dus ik zie ze nog steeds). Dat is vroeg, maar ze waren volledig zelfstandig, dronken al 2 weken water en aten al een dikke week vast voedsel. Ik zeg het, ik vind het ook vroeg, maar DA had me groen licht gegeven. De hondjes deden echt alles al zelf, dus waarom niet.. En waarom dan ook niet bij een katje.

TS, ik hoop echt dat het beestje het redt!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 01:22

Omdat dat compleet andere wezens zijn ;) Overigens is het wettelijk verboden om pups en kittens voor 7 weken bij de moeder weg te halen.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 02:51

Och Sancha alsjeblieft. Nu weten we het wel hoor. Open anders een topic over het met hoeveel weken verlaten van de moeder van pups en kittens. Edit: Ken geen Nederlands wetsartikel waar dat in staat, want dan is er veel teveel orde te handhaven en lopen de kosten op door controle.

Ts, ik hoop dat de kitten het de eerste 24 uur haalt. Die zijn vaak cruciaal. Hoop het ook voor je zoontje, want wat zal hij zich rot voelen zeg. ;( Aan de andere kant vind ik die reactie die je net beschreef zorgelijk aangezien het lijkt alsof het in een relfex/ stuiptrekking gebeurt. Alsof de hersentjes niet meer weten wat aan te sturen.

Nogmaals hoop zo voor allemaal dat de kitten over enkele uren vooruitgang vertoont. Al is die nog zo klein. :(:) Sterkte.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 03:10

Ik duim hard dat kitten zich morgenochtend beter voelt!!!!
En dat hij geen ernistige verwondingen heeft.

Ik heb zelf ook een kitten die in de lappenmand zit, is gevonden door een collega op een drukke weg, waarschijnlijk door een hond gegrepen.
Beestje kon zijn linker voorpootje niet meer gebruiken, links achter zag er ook niet goed uit, linkeroog reageerde ook niet en reageerde eigenlijk op niets.
Mijn collega heeft hem naar een DA gebracht, waar de prognose niet al te best was. Voorppotje is gespalkt, achterpootje maar even gelaten en zijn hoofd konde ze niets voor doen.

Kitten is nu bijna 2 weken bij mij, vorige week heeft hij zijn spalk afgekregen en kan zijn linker voorpootje weer goed gebruiken (oke alles onder zijn knie werk nog niet goed maar kan er oplopen).
Linkerachterpootje nog steeds niet goed, oog begint langzaam zijn werk weer te doen en hij begint nu te spelen.
Mijn eigen Da denkt dat alles wel goed gaat komen al zal het tijd nodig hebben. Kitten slaapt heel erg veel, hij heeft een eigen slaapkamer zodat hij goed kan bijkomen.
Collega is vandaag met haar kinderen opbezoek geweest en herkende hem eigenlijk al niet meer, zo goed is hij herstelt.

Als jullie kitten net zo taaie is als de mijne dan moet het toch wel goedkomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 03:20

Sancha schreef:
Omdat dat compleet andere wezens zijn ;) Overigens is het wettelijk verboden om pups en kittens voor 7 weken bij de moeder weg te halen.

Jezus bel de dierenpolitie! Mijn kitten was ook 8 weken dat ze wegging, ikzelf deed mijn kittens weg toen ze 11 weken waren, maar ik heb haar liever in mijn huiskamer met 24/7 aandacht dan in een bench omdat haar 'fokkers' ook honden hadden.