teddy widden konijntjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:28

Dat is naar mijn mening echt te klein voor 2 konijnen. Zelfs als ze veel loslopen zitten ze het grootste gedeelte van de dag op een erg klein oppervlakte. Dat is vragen om ruzie als ze wat ouder worden. Ik hoop dat je je alsnog bedenkt en een rennetje voor ze maakt, dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Maar goed, ik zal erover ophouden. Veel plezier nog met ze. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:36

eureka dat is ons konijn dus voor kruising..!
Hij is hier een beetje nat van de regen. Hij loopt hier nl altijd los en kan als hij wil zijn hok in. Maar wanneer hij in de regen gelopen heeft ziet hij er niet meer uit.

Afbeelding

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:41

randie schreef:
Hij is hier een beetje nat van de regen. Hij loopt hier nl altijd los en kan als hij wil zijn hok in. Maar wanneer hij in de regen gelopen heeft ziet hij er niet meer uit.

Afbeelding

de jouwe lijkt heel veel op die van mij. alleen heeft die van mij geen pluis op haar koppie. ze schijnt gekruisd te zijn met een japannertje.

vencedor

Re: teddy widden konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:42

ze kuif is nu weer wat korter, soms is het net elvis haha. Hij is van mijn zusje, en we hebben geen idee wat het verder is. Op de foto is hij minder pluizig want hij is wat nat. Heeft wel een toepasselijke naam Welpie

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:44

goeroe schreef:
Dat is naar mijn mening echt te klein voor 2 konijnen. Zelfs als ze veel loslopen zitten ze het grootste gedeelte van de dag op een erg klein oppervlakte. Dat is vragen om ruzie als ze wat ouder worden. Ik hoop dat je je alsnog bedenkt en een rennetje voor ze maakt, dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Maar goed, ik zal erover ophouden. Veel plezier nog met ze. :)

hoeveel konijnen zitten er niet in een hok van maar 75 cm lang. dan hebben die van mij het nog getroffen hoor. in de dierenwinkel zitten ze vaak op 1/3 van mijn hok. de dierenwinkel zei ook dat mijn hok groot genoeg was en dat lang niet alle konijnen die samen zitten zo'n ruim hok hebben. maar goed, ik ga hier geen discussie van maken. daar had ik het topic ook niet voor geopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:46

jullie vroegen mening geef ik mening is het nog niet goed :=

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:48

mijn hok 150 bij 80 bij 50 vind het ook te klein :(... heb een plank in zitten zodat ze eronder kunen schuilen en erop kunnn iztten en dat is toch nog wat extra verder lopen ze altijd los als we thuis zijn of als we maar kort weg zijn (tot paar uur). Wou dat ik ze altijd los kon laten maar daarvoor zijn ze iets te ondeugend (vergeten altijd para kleine regels als we heel lang weg zijn :P). Ook lopen ze met mooi weer regelmatig in de tuin. We gaan hier binnenkort verbouwen en dan gaan we een hok bouwen onder de trap zodat ze meerdere verdiepingen krijgen ed.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:52

als ik ga verhuizen krijgen ze een mega groot hok van 2 verdiepingen. dat heb ik zelf gemaakt ( zal wel eens een foto plaatsen.) en staat nu nog bij mijn ex omdat het hok niet door het trappegat paste bij mijn huis. nu zitten ze dus in een kooi, straks krijgen ze een echt hotel ( zo heet het hok ook... konijnenhotel)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:55

tjah bij mij is het ook ff wachten op verbouwing als het tijdelijk is vind ik het zeker geen probleem, wij zitten zelf met de verbouwing ook hele tijd zonder keuken ed :P beetje improviceren is soms nodig en het is idd niet echt mega mega klein zeker niet als je ze ook nog probert zo veel mogelijk los te laten

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 14:57

ze mogen alleen niet los als ik er niet ben want ben dan bang dat ze aan draden gaan knagen. verder lopen ze altijd los.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:00

lonneke schreef:
ze mogen alleen niet los als ik er niet ben want ben dan bang dat ze aan draden gaan knagen. verder lopen ze altijd los.

Terecht hier al veel genseuveld ;)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 15:03

ja en wie weet krijgen ze dan een opflikker, daar ben ik nog het meest bang voor.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:08

tjah hier zijn ze heel braaf opzich paar draadjes gesneuveld meestal mijn eigen schuld (laten slingeren telefoon adapter enzo :P) zat nooit stroom op

Alleen was ik laatst paar dagen weg en toen had mijn vriend ze van sochtends vroeg los gelaten.... terwijl hij naar zijn werk ging... Was heel lief bedacht van hem immers ze zouden anders vrij lang in hok moeten zitten (mijjn vriend zou die dag lang werken en ook nog bij zijn ouders gaan helpen). natuurlijk veel te lang want dan vergeten ze dat ze bv niet onder onze geimproviceerde keuken mogen....Hij kwam thuis en de elektriciteit lag uit... en van de konijnen had hij snel gevonden en dan in het hok gestopt andere heeft hij uur naar gezocht en later pas gevonden vastgelopen onder het fornuis en een van de kabels in keuken was dor.... wss konijn stroomstoot gehad en onder fornuis gevlogen in paniek waarna hij niet meer uit kon ..... Konijn gelukkig perfect in orde at gelijk weer en geen verwondingen (tot mijn verbazing).... Inmiddels staat er een konijnbestendige barriere voor natuurlijk.... en mogen ze als voorheen niet meer los als we langer dan 2 uur weg zijn...

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:14

takkie_muis schreef:
ik vindt ze ook vreselijk , geen erkend ras. afschieten als je het aan mij vraagt :=

Dit is inderdaad wel een rotopmerking.
Het is ook mijn ras niet maar ieder zijn keuze.
Zelf heeft ze er dan staan 7 jongen met spoed op te halen.
Lijkt me ook niet over nagedacht als je bedenkt dat de asiels al bomvol zitten.

Over de kooi die is inderdaad wat aan de kleine kant maar als ze het grootste deel van de dag loslopen is dat geen probleem.
Het zou wel beter zijn er een panneel rennetje bij te zetten.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:12

randie schreef:

http://img.photobucket.com/albums/v214/ ... IM1564.jpg

wat is deze gaaf! zo halflanghaar vind ik ze wel heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:43

Heb zelf 7 teddy dwergen. En deze lopen gewoon buiten in een ren van 4 bij 4 m + 4 kippen. Kam ze netjes 1 x per week. En hebben geen last van klitten. De 2 grote zijn nu geknipt omdat het lekkerder is in de zomer. Dus die hoeven niet geborstelt te worden. Controleer ze altijd wel op eventuele klitjes. En de 5 kleintjes hebben nog te kort haar voor te borstelen.

Afbeelding

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:21

ohh ik vind ze echt zo leuk,

ik heb er ook 2 gehad.http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5192_n.jpg

wij hadden een ren gemaakt met een groot binnenhok, helaas overleed de zwarte en had ik een vriendje bij gekocht alleen dit was een normaal konijn en die ontsnapte steeds.
Dus die ben/was ik kwijt hij komt nog wel eens wat eten maar ja wij wonen in een bos dus die heeft nieuwe vriendjes gevonden.
Jammer genoeg is toen een paar weken later het beige konijn ook overleden. We denken dat mensen iets over de haag hebben gegooid waar ze niet tegen kunnen omdat er ineens allemaal vreemd brood enzo lag.

nu hebben we de ren op geruimd en komt ons zwervertje(zoals we m nu noemen) af en toe wat lekkers halen