Ik doe het ook altijd zelf bij mijn konijn.
Hij heeft lichte en donkere nageltjes, lichte is makkelijker maar donkere is ook te doen hoor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar die lukt ook wel. Ik knip al een hele tijd de nagels van mijn konijnen zelf het is beetje een feeling wat je moet hebben en de ervaring dat je wet hoe het er normaal uit moet zien. Ik knip de nagels meestal zo dat ze net onder de haren vallen.
Mocht het trouwens gebeuren dat je te laag afknipt en het bloed dat is gen ramp hoor, kan altijd gebeuren en ze gaan er niet van dood
. beetje ontsmetten en klaar.
is geen standaard voor altijd afhankelijk van hoe snel de nagels groeien en hoe snel ze slijten net als bij paardenhoeven
. Ik vind dat plaatje van de slide namelijk behoorlijk kort zker als je direct dat zou proberen, kans is groot dat je zo in het leven zit dan. Als je dan na aantal keer dat te doen wat meer ervaring hebt kan je meer af gaan doen indien nodig. Je konijn ishet dan ook meer gewend en minder kans op plotse bewegingenKijk goed hoe de nagels er nu uitzien ze zijn nog jong us wss zijn ze dicht tegen hoe ze horen te zjn
. Voor later heel handig een idee van het normaal beeld.
Bloeden, bloeden en nog eens bloeden... Toen heb ik t voortaan door ervaren mensen bij de dierenzaak/dierenarts laten doen. Voelde me erg schuldig en dat wil je je konijn ook niet aandoen... Mas schreef:En toch zou ik het eerst iemand voor laten doen. Ik dacht t ook wel zelf te kunnen en heb toen het konijn tegensputterde een nageltje uitgetrokkenBloeden, bloeden en nog eens bloeden... Toen heb ik t voortaan door ervaren mensen bij de dierenzaak/dierenarts laten doen. Voelde me erg schuldig en dat wil je je konijn ook niet aandoen...