Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ylana schreef:phormicola schreef:Net als dat echtpaar dat hun baby'tje alleen maar veganistische voeding gavenKind overleed natuurlijk.
Ehmmm, ik kan me hier nou even helemaal niets bij voorstellen![]()
Hoe oud was dat babytje?
_Hedwig_ schreef:Moet het altijd worden gebracht op een manier die hard is dan? Met suiker bereikt men meer als azijn zullen we maar zeggen.
) hond redelijk past in het plaatje van een die-hard vega, dus tadadam
Yamcha schreef:Absoluut tegen.
Asociaal vind ik niet het juiste woord, ik vind het wel het ultieme ontkennen van wat je hond ís, namelijk een carnivoor. Voor mij valt het onder dierenmishandeling, het is het verwaarlozen van de natuurlijke behoeftes van je dier.
Het is imo net zoiets als je hond gezelschap ontzeggen van soortgenoten, je hond geen beweging en aandacht geven........ Een carnivoor hoort vlees te eten. Dat jij vegetariër bent moet je zelf weten, een mens kan ook zonder vlees. Jouw hond heeft die keuze niet gemaakt, en je hebt als eigenaar de plicht om hem te voorzien in wat hij nodig heeft. Je hebt het recht niet om hem iets te weigeren wat hij gewoon nodig heeft. Vlees is voor een hond geen luxe, maar een eerste levensbehoefte.
ponies schreef:De meeste hondebrokken hebben nog niet eens 4 % vlees de rest is vnl. granen. De meeste mensen hier voeren hun honden dus bijna vegetarisch. Daarnaast is een hond geen echte carnivoor zoals katten. Als je dit niet wil kan je beter geen fabrieksvoer kopen.