Je kan het zien, door het voor een lamp te houden. Als het licht erdoorheen kan, zit er niets in. Wanneer het licht er niet doorheen komt, is de kans groot dat er wat in zit. Maar zoals bibi_vA zegt kan ook.
Meert
Geplaatst: 25-06-11 20:38
Kuikens zelf groot brengen is zo onwijs leuk! Natuurlijk het beste als ze bij de moeder kunnen blijven, maar dat is niet altijd mogelijk helaas. Ik heb zelf 2 kuikens grootgebracht. De eerste zelf uit het ei gepeld (zat 1 klein gaatje in en hen had nest verlaten). Toen ze een paar maanden oud was, is ze naar iemand gegaan die meerdere kippen in een grote ren had. Het was echt een super leuke ervaring. Ze was echt onwijs tam, kwam aangerend als ik haar riep, als ik zat dan kwam ze op mijn knie zitten. Overdag liep ze los in de tuin (open tuin, maar ze liep echt niet weg) en als ze 's avonds in haar hok moest en ze had geen zin dan kreeg ik haar ook echt niet te pakken.
Dit jaar moest ik zelf voor 6 kuikens zorgen, omdat de moeder halverwege broeds zijnde, van de eieren was afgegaan. Ik had ze direct in de broedmachine gedaan, waar ook al andere eieren lagen. 5 van de 6 eieren kwam onder die moeder vandaan. Dus heb ze allemaal moeten verzorgen. Dat is een kwareitje hoor...
Cahill
Geplaatst: 26-06-11 09:37
Helemaal goed!!!! Ik heb 3 eenden kuikens grootgebracht....het is zóóóó leuk mama zijn!!!
Nayomie
Geplaatst: 26-06-11 09:38
Cahill schreef:
Helemaal goed!!!! Ik heb 3 eenden kuikens grootgebracht....het is zóóóó leuk mama zijn!!!
Ja echt hé. Ah,, ik hoor die van mezelf nu al piepen.
Sieppus
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-11 19:13
Ze zijn nu buiten in het gras, onder de kap van de cavia kooi kunnen ze van het mooie weer genieten. Foto's zijn aan het uploaden!!!
Nee helaas niet, echt jammer. De boer zei dat ze waarschijnlijk al dood waren. Met de ander 4 gaat het super goed!!! Ze krijgen staartjes.
lily_alphen
Geplaatst: 05-07-11 21:06
Ik heb nu ook 2 kuikentjes om op te voeden. Ze zitten op mijn kamer en gaan overdag naar buiten! Kwam ik gister aan om ong. 22:45, zie ik poepjes op mijn bed liggen..... Zitten Tetter en Trilo ( zo heten de kuikentjes) gewoon op mijn bed tegen mijn kussen aan!
Ter update van mijn eigen kuikens. Zijn nu weer 8 geboren. Dus dit jaar 18 kuikentjes... Van een moeder waarvan ik niet wist dat ze aan het broeden was.