Vlooien om gek van te worden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:56

Bolvo gold :j hier werkte het echt SUPER!
Heb toen een vlooienplaag gehad en met dat spul vielen de vlooien echt heel snel dood op de grond.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:04

caboclo schreef:
ik zet hier even een stipje aangezien wij over 2 a 3 weken onze pup verwachten ivm nest vlooitjes?!
ken ik trouwens deze spullen ook voor een puppy gebruiken?

hebben igg wel ervaring met honden maar wil het zekere voor het onzekere vandaar ik zoveel mogelijk info zoekt.

Pups moeten zeker 12 weken oud zijn om het te mogen gebruiken.

Je hebt wel van Frontline speciale puppypakketten en frontline spray. Ook Stronghold kan je gebruiken, is ook gelijk tegen wormen (GEEN lintwormen)

BiBiQ

Re: Vlooien om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:20

Waarom Frontline gebruiken als het toch niet werkt?

Stronghold Spot On behandeling tegen vlooien én wormen ineen. Voor honden en katten. De Stronghold roze kan ook gebruikt worden voor knaagdieren.

De werkzame stof selamectinep is een dermate veilig vlooienmiddel, dat het zonder problemen bij jonge dieren zoals kittens en pups gebruikt kan worden.

Selamectine mag gebruikt worden bij kittens en pups vanaf 6 weken oud. Vooral bij jonge dieren en in gezinnen met huisdieren en jonge kinderen werkt het ideaal. Met 1 pipet is uw huisdier beschermd tegen vlooien en wormen.

Het mag tevens gebruikt worden bij drachtige en zogende poezen en teven.

Uw dier mag na het opbrengen van de pipet weer snel geaaid en geknuffeld worden. De pipet wordt op de huid aangebracht en het vlooienmiddel verspreidt zich snel over de huid. Het geeft geen vette plek in de nek en is niet giftig als het opgelikt wordt na toediening.

Een bijkomend voordeel is, dat het ook werkzaam is tegen diverse mijtensoorten waaronder oormijt. Ook werkt het tegen diverse wormen, waaronder spoelwormen, hartwormen. bijtende luizen, sarcoptes schurft en haakwormen bij de kat.

Werkingsduur: 1 maand.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:05

bo0tjeee schreef:
CK88 schreef:
Frontline combo halen, dit dood zowel de vlooien als de eitjes. en daarbij goed blijven sprayen, en elke 4 weken nog een keer frontiline combo gebruiken tot het sezioen over is.

Succes!

NIET DOEN!

Vlooien zijn resistent geworden voor Frontline. Ik werk ook bij een dierenarts. Veel mensen ontvlooien braaf met de pipet elke maand van Frontline, en 80% van de beesten hebben nog vlooien.
Advantage of Stronghold gebruiken!

En niet alleen in het zogenaamde seizoen gebruiken, er bestaat geen seizoen. Vlooien heb je het hele jaar door. Gewoon elke 4 weken tot maand het hele jaar door ontvlooien en elk kwartaal ontwormen.

Ja dierenartsen roepen dit, zodat zij hun eigen duurdere merk kunnen verkopen ;)

Wil je mij dan even uitleggen waarom frontline hun producten blijven verkopen als vlooien hier inderdaad resistent voor zijn?
Misschien moet je even contact opnemen met een proffessor van universiteit utrecht, die heeft hier namelijk onderzoek naar gedaan, en het blijkt helemaal niet te kloppen!
Het grootste probleem dat het product niet werkt is namelijk dat mensen het niet goed gebruiken....
Ze knijpen een pippet leeg, en laten direct al los, zodat er een bepaalde hoeveel weer wordt terug gezogen, ze smeren het uit met hun handen, doen het uitsmeren op de kont en staart, wassen de hond op korte termijn na het ontvlooien en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wij verkopen ook frontline, en klanten hebben er nooit problemen mee, omdat wij ze goed VOORLICHTEN!
Misschien dat er mensen zijn die niet tevreden zijn maar dit nooit laten merken, dat kan uiteraard,

Frontline combo is zeker een goede optie, maar dat heb ik TS al laten weten ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:08

Nou, dat kan wel zijn, maar wij zien bij de dierenarts mensen die het goed gebruiken en toch beesten die onder de vlooien binnenkomen.

Deze mensen spuiten het pipetje leeg in de nek, tussen de haren op de huid om het met de pipet (dan al leeg) een beetje over de huid te verspreiden.
Als je teveel hebt en je spuit dit OOK op de kont werkt het product net zo goed. Wij merken gewoon, ook in de dierenwinkel waar ik frontline verkocht, dat het middel niet tot amper werkt. Dat is onze ervaring.

De producten die wij verkopen zijn vaak namelijk even duur als Frontline, dus daar heeft het dus echt helemaal niets mee te maken.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 16:14

Het zou best kunnen dat het wel of juist niet werkt.. Ik ga het gewoon even checken bij mijn eigen dierenarts (die overigens mij nog nooit op heeft gelicht of absurde prijzen vraagt). Maar bedankt voor de info!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:18

Frontline helpt zeker wel.
Alleen als je het een aantal maanden gebruikt kan je voor de afwisseling beter een keertje een ander merk nemen.

Advantix bestaat nog niet zo lang en werkt erg goed, ook tegen stalvliegen.

Bolfo gold is echt alleen tegen de vlooien :) maar daar is het ook voor :D
Inderdaad gewoon heel goed de omgeving meenemen, zoals iemand hier al verteld heeft frontline combo, die neemt ook de omgeving mee :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:33

Frontline Combo is in deze situatie denk ik niet genoeg.
En je behoort een product gewoon elke maand te kunnen gebruiken en niet perse te hoeven wisselen. Anders zou het na de wissel net zo slecht werken als ervoor. Ik heb er gewoon onwijs slechte ervaringen mee, zowel in de dierenwinkel als bij de dierenkliniek.

Ts, wat je doet moet je zelf weten, maar ik weet dat veel artsen en winkels het niet meer aanraden te gebruiken.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:50

Nou hier werkt frontline echt niet meer hoor :n

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:55

marielle231 schreef:

_/-\o_ DANK U!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:00

bo0tjeee schreef:
marielle231 schreef:

_/-\o_ DANK U!

Geen dank :P

Nee ondanks dat ik regelmatig wisselde was de frontline gewoon het minste die werkte.
In het begin wel hoor maar nu :n moet er niet mee aankomen en dan heb ik het over de pipetjes als over de spray.

Heb dus een keer die bolfo Gold gebruikt en moet zeggen heb nu nog geen vlo gezien.
Heb ze al 2 jaar niet meer behandelt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:09

Advantix/advantage op je hond. (dood zowel op de huid als mede met omgevingscontact vlooien in huis)
Elke dag stofzuigen en elke dag hond kammen.
Huis helemaal ontsmetten met omgevingsspray. (nogmaals) (Denk aan de naden, plinten, kieren, houten vloer enzovoort. Huis sluiten, en met dier en alle bewoners een hele dag weg blijven, dan ramen open zetten om het huis goed te luchten)
Alles wassen wat er te wassen valt op 60 of 90 graden.
Elke dag de hond karnemelk/yoghurt/kwark geven.

Huis ontsmetten herhalen na precies 10 dagen, dat is de overleeftijd van de eitjes.
Hond meteen behandelen met drontal voor lintworm.

Wordt wel echt intensief!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 18:13

Dat klinkt idd erg intensief.. toch maar afwachten of de sterkere middelen miss willen helpen..
Waarom moet je karnemelk geven?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:18

Schijnt ook preventief tegen vlooien te werken.
Baat het niet dan schaad het niet in dit geval. Ook goed voor de darmflora, bijv met rechtsdraaiende kwark.
Mijn pup is gek van kwark in de kong, en krijgt er niets van.

Ik denk niet dat je zonder een totaalplan er vanaf komt. Even advantage/advantix (als je dan toch "troep" gebruikt pak je gelijk de hele mikmak aan met advantix, zoals teken en stalvliegen) er tegenaan gooien lijkt mij niet genoeg.
Én huis, en omgeving/speeltjes/spullen/knuffels én hond.
Ook moet je rekening houden met de vlooiencyclus. 1 x behandelen van de omgeving is dus not done, je moet iig na 10 dagen en volgensmij ook na 3 weken herhalen (je da kan vertellen welke tijd er precies tussen moet zitten).

En volwassen vlooien hebben een levenssyclus van 3 a 4 weken, dus zolang ben je minstens bezig met je aanpak.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 24-06-11 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:20

Frontline helpt hier niet (meer?)! Ik heb ook echt een vlooienplaag gehad op met name kat, maar heb ook 2 honden en kwam er met Frontline niet af. Met advantage wel, heb echter ook wel het hele huis elk hoekje/naadje/kiertje ingespoten met speciaal spul bij de dierenarts verkrijgbaar, wilde er echt vanaf. Ben een hele dag bezig geweest maar toen was ik er wel vanaf! Succes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:28

Je had beter meteen naar de dierenarts kunnen gaan voor een vlooienmiddel, die verkopen echt de beste spullen :j

Zelf gebruik ik altijd stronghold voor mijn hondjes, echt een sterk middel (wordt ook niet bij de dierenwinkel verkocht). Kost ook wat, maar dan ben je ook meteen klaar, het doodt echt alle parasieten op de hond.

Verder verkopen dierenartsen vaak ook omgevingssprays die goed werken. Eerst de boel goed stofzuigen, zak weggooien en dan de spray gebruiken.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:29

Volgens mij komen vlooieneitjes na 2 weken uit. Dus goed even een aantal keer herhalen. Inderdaad spuiten en dan zorgen dat er geen mensen/beesten zijn. Dan na een halve dag of dag lekker luchten en meteen stofzuigen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:30

Aranel schreef:
Je had beter meteen naar de dierenarts kunnen gaan voor een vlooienmiddel, die verkopen echt de beste spullen :j

Zelf gebruik ik altijd stronghold voor mijn hondjes, echt een sterk middel (wordt ook niet bij de dierenwinkel verkocht). Kost ook wat, maar dan ben je ook meteen klaar, het doodt echt alle parasieten op de hond.

Verder verkopen dierenartsen vaak ook omgevingssprays die goed werken. Eerst de boel goed stofzuigen, zak weggooien en dan de spray gebruiken.

Nee! Eerst sprayen en dan stofzuigen! Dat blijkt toch beter te werken. En dan uiteraard de zak wel verschonen ;)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:32

bo0tjeee schreef:
Volgens mij komen vlooieneitjes na 2 weken uit. Dus goed even een aantal keer herhalen. Inderdaad spuiten en dan zorgen dat er geen mensen/beesten zijn. Dan na een halve dag of dag lekker luchten en meteen stofzuigen.

Ik heb idd ook heeeeeeeeeeel goed stofgezogen, en het hele ritueel herhaald. :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:39

Heel secuur ontvlooien (voorlopi even iedere 4wkn) met advantix bijv GEEN frontline, mijn dierenarts en ook de kliniek (wij hebben een kat met ernstige vlooienspeekselallergie) noemden dat 80% v/d vlooien resistent is, het helpt geen zier.

Over dat dierenartsen dit zeggen om 'eigen' merken te verkopen geloof ik niet, het is logisch dat na zoveel jaar een bepaald middel te gebruiken, ongedierte resistent raakt. Daarbij, ik merk zelf nu ik andere middelen gebruik wij wel bijna vlovrij zijn (helemaal is een utopie met 3 katten en een hond die veel buiten komen)

2 keer daags echt goed zuigen (en vergeet niet in je stofzuigzak een grove hoeveelheid anti-vlo te spuiten, anders kruipen ze eruit)

Heel secuur je hele omgeving sprayen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:24

Wat een onzin verhalen over Frontline. Hier lopen veel boerenkatten vol met vlooien. Dus hoge vlodruk. 3 honden en 4 katten worden al minstens 7 jaar lang met frontline behandeld in zowel zomer als winter, elke 4 weken en nog nooit een vlo gevonden op één van onze dieren. En herkennen kan ik ze want ben DA assistente. Ook hier in de praktijk nog steeds één van de best werkzame middelen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:29

Ik geloof je wel, werk zelf ook regelmatig bij de dierenarts. Dus ik weet het ook wel. Maar ik merk toch echt dat dit 1 van de sléchts werkende middelen is.
Maar als het bij jou werkt, top.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:09

bo0tjeee schreef:
marielle231 schreef:

_/-\o_ DANK U!

bij mij ook echt niet en advantix is volgens mij nog goedkoper als frontline....

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:29

Jasmijn76 schreef:
bo0tjeee schreef:

bij mij ook echt niet en advantix is volgens mij nog goedkoper als frontline....

Klopt, het is goedkoper. Frontline is best duur.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:46

qua prijs maakt het niet uit of je frontline of advantix koopt ;)
Zal morgen de prijzen precies op schrijven.

En inderdaad mijn ervaring is ook dat frontline niet altijd goed werkt. In het asiel waar ik werk gebruiken we nu effipro (gelijk aan frontline) en als de besmettingsdruk hoog is (lees quarantaine vol vlooien) gebruiken we gekregen producten.
Dit is vaak advantix (over de datum, de werken zou iets minder zijn, merken zij echter niet van ;) ). of stronghold (vaak ook over de tht).
Zolang je afwisseld van producten kan het in een gewoon huishouden prima frontline gebruikt worden. Echter op alle plekken waar de druk zo hoog is kan er het beste gewisseld worden.
Dus ook met de duurdere merken!