Twee (geholpen) teefjes samen, gaat dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:14

ach reuen vechten ook met heul veel schade hoor....mag ik wel zeggen...heb echt wel het een en ander mogen laten hechten,en een vriendin vroeger had 6 herders en die reuen hebben wat gevochten,later ook 2 teven waarvan er 1 is doodgebeten ( door de gehele roedel)

tja hier heb ik tot een week geleden 3 geholpen teven bij elkaar gehad,en zelfs een periode wel 4 teven...gelukkig nog geen teven gevechten gehad,weet wel dat dat echt niet meer goed komt...

kies in ieder geval uit het nest niet het haantje de voorste teef pupje,maar de meest onderdanige,en dan tja,grote kans dat het goed gaat,ook een kans dat het misgaat,dat kan je nooit zeggen..

hier heeft ook wel een teef vreselijk gevochten met een reu,dus ook die combi's hoeven niet áltijd de meest perfecte combi te zijn...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:15

De situatie hier is dat ze 2,5 hectare de ruimte hebben. De hele dag door. Ze zijn alleen 's avonds en 's nachts binnen (en dan 's avonds ook nog ruim de tijd om weer naar buiten te gaan). Ze zitten dus niet op elkaars lip om maar zo te zeggen. Echter er is ook niet altijd toezicht. IK vind het heel riskant en ben nu voorzichtig toch een reu aan het overwegen.... (WAT MOEILIJK DIT!)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:16

Yamcha schreef:
Bullshit. Reuen vechten nooit tot de dood, of ze moeten geestelijk totaal gestoord zijn.

Dus jouw reu heeft andere reuen ook al echt het hoekje om geholpen?

Ik heb het wel degelijk meegemaakt hoor ;)
Die vrouw had 2 shelties.. die honden waren al 5 jaar samen.. nooit wat aan de hand.. op eens begon de jongste uit te dagen en de oudste was hier niet van gediend. Die heeft de andere hond serieus dood gebeten ;)

Anoniem

Re: Twee (geholpen) teefjes samen, gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:17

Dat is toch geen normaal gedrag.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:18

Yamcha schreef:
Dat is toch geen normaal gedrag.

Tja maar het gebeurt dus wel. Honden waren netjes opgevoed.. naar andere honden geen probleem.. en die hond is later nog onderzocht of er lichamelijk wat was.. ook niet en toch gebeurt het dus wel ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:19

Iorrr schreef:
De situatie hier is dat ze 2,5 hectare de ruimte hebben. De hele dag door. Ze zijn alleen 's avonds en 's nachts binnen (en dan 's avonds ook nog ruim de tijd om weer naar buiten te gaan). Ze zitten dus niet op elkaars lip om maar zo te zeggen. Echter er is ook niet altijd toezicht. IK vind het heel riskant en ben nu voorzichtig toch een reu aan het overwegen.... (WAT MOEILIJK DIT!)

Wat ideaal!!

(en wij gingen ook echt voor een teefje, en hebben uiteindelijk 2 reutjes.... :D )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:19

gaat niet om de ruimte gaat erom dat 1 van de 2 de baas gaat worden en de ander moet dit pikken,zo niet gaan ze erom vechten en teven zijn bitchen,die blijven dan vechten om een haar bij wijze van spreken..

maar ken echt heel veel mensen die 2 of meer teven bij elkaar hebben wat gewoon goed gaat..

en tja,ook wel waar het mis ging,als jij je eigen hondje goed kent en het is een hondje met een lief en niet bazerig karakter is er een grote kans dat het goed gaat hoor :)

als hier straks een pup bij komt gaat het ook weer een teefje zijn,dat gaat dan weer de stand naar 3 teven in huis brengen ,tussen 4 reuen...

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:20

Ik heb meiden, herders :)

1 moeder en dochter en een "tante" zeggen we altijd maar.
Teven zijn wat feller naar elkaar toe als reutjes onderling maar het kan prima hoor. Het is gewoon belangrijk dat je het goed begeleid en de regels in de roedel heel duidelijk houd. De oudste staat boven de pup, onderling zullen ze daar natuurlijk mee bezig zijn maar zelf zou ik dat ook goed begeleiden.

VB.
Oudste eerst eten dan pas de pup
Oudste eerst door de deur, dan pas de pup
etc....

Verder hangt er natuurlijk ook veel van het karakter af, de karakters moeten wel samen klikken.
Maar dit geld natuurlijk voor iedere situatie (reu/ teef, reu/ reu, teef/ teef).

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:21

Stitch is helemaal niet bazig en ontzettend lief naar alles en iedereen. Ze is heel actief, maar naar alle andere honden onderdanig (tja ze is dan ook veel kleiner ;) ) en zelfs richting haar zusje (die een jaar jonger is) is ze onderdanig. Haar zusje pakt haar wel eens, maar andersom nooit!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:21

Iorrr schreef:
Stitch is helemaal niet bazig en ontzettend lief naar alles en iedereen. Ze is heel actief, maar naar alle andere honden onderdanig (tja ze is dan ook veel kleiner ;) ) en zelfs richting haar zusje (die een jaar jonger is) is ze onderdanig. Haar zusje pakt haar wel eens, maar andersom nooit!

Nou dan lijkt het me geen probleem toch :)?

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:25

Hier ook 2 teven en 1 reu( reu is als pup hierbij gekomen) af en toe wordt er wel eens gesnauwd door de dames naar de reu, maar dat is meer om hem even terug op zijn plaats te zetten als hij weer eens lomp op ze af komt gestormd met zijn 60 kilo, maar dan worden wij ook boos.. maar vechtpartijen nooit hoor..gaat eigenlijk prima!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:29

kimmi261, toch ben ik het niet helemaal met je eens dat ruimte niet uit haalt! Weet zo en zo van bij ons thuis, maar ook van een paar anderen, dat wanneer de honden te dicht op elkaar zitten (in een bepaalde ruimte) het wel/veel eerder 'fout' gaat qua confrontatie!
En wanneer de honden meer kunnen bewegen, ze daar hun energie in kwijt kunnen en minder gauw vervelend naar elkaar doen.
Maar beweer absoluut niet dat het dan een garantie is dat het goed zou gaan hoor!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:00

precies,en die ruimte kan dus een huiskamer/keuken zijn,kan buiten wel goed gaan maar als honden ook binnen komen,zitten ze toch een bepaalde tijd in een kleinere ruimte..

maar als ik zo lees dat haar eigen hondje een heel onderdanig hondje is dan is het geen probleem toch.. :D

en rangorde bepalen door een hond eerder voer te geven,forget it gewoon,mijn roedelleidster eet áltijd als laatste en de pup de jongste dus als eerste en geen probleem hoor...

net zo goed als door eerder door een deur gaan heeft werkelijk niets met ranghoogte in een roedel te maken...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:23

maar wel met handigheid.... :+ (sorry, maar ik zie weer beelden voor me van mij bijna op de grond, omdat m'n schatje op dat moment net even eerder naar binnen wilde als ik.... :D )

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:26

Wij hebben een Jack en daar is later een Griekse Herder bijgekomen(ivm omkomen andere hond bij auto ongeluk). De Herder is er als pup bij gekomen maar is altijd dominanter dan de Jack, nooit geen problemen mee gehad :n

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:26

Mijn ouders hebben 5 teven (niet gesteriliseerd) bij elkaar. In zo'n roedel heb je nog wel eens rangorde-gekibbel, maar vechten komt zeer zelden voor. Het is duidelijk wie de baas is en de rest accepteert dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:10

Ik had een reu en een teef, waarbij de teef probeerde mijn reu te vermoorden, en als ik er niet tussen was gekomen, was het haar gelukt ook. Is ook een uitzondering :)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:12

We hebben hier een geholpen reu en teef gaat prima en op de andere plek hebben we 4 teven en 2 reuen, allemaal niet geholpen en dat gaat ook prima :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:15

mijn teef heeft ook de reu geprobeerd te vermoorden...terwijl ze echt verder een doodgoede hond is..

moet wel zeggen dat zijn eeuwige gebrom naar haar na die poging ,eindelijk na jaren over was...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:26

Twee teven gehad, ging heel lang heel goed, maar hebben toch twee keer zwaar gevochten. Het is dat een van de twee dames nog nauwelijks tanden had, anders had ik beide keren met 2 honden bij de da gezeten voor een paar hechtingen. Nu bleef het beide keren beperkt tot 1 hond. (waren beide DH, een van 5 en een van 15. Overigens was de 15jarige een die-hard, die beide keren met overwicht won zelfs zonder noemenswaardige tanden, maar wel degene was die gehecht moest worden. Dat beest is later ook gewoon "omgevallen" nog steeds baas zijnde, zou aan niks laten merken dat ze zich niet goed voelde, echt een harde. Was voor wij haar hadden ook zwaar verwaarloosd geweest en heeft zich er toen ook doorgevochten, vandaar waarschijnlijk dat harde karakter en die overlevingswil!)

Reu-teef combinatie of reu-reu combinatie kibbelt wat vaker, maar niet zoals die twee gladiatorenteven toen deden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:42

Ik heb twee Dobermannteven gehad, die elkaar naar het leven stonden. Er zat maar twee jaar leeftijdsverschil in, dat maakte dus niets uit. De ene teef was enorm onderdanig, behalve naar de andere teef, dat ging gewoon echt niet samen. Ze konden zo een week goedgaan en dan opeens sloeg de vlam weer in de pan, de ellende met twee ruziënde teven is, dat de vete blijf bestaan. En als ze eenmaal gaan vechten, gaan ze vaak voor de kill, ze vechten gemeen hoor.

Bij ons is de ene teef (door ziekte) overleden en dat heeft rust gebracht in de roedel. Ik neem nooit weer twee teven van zo'n explosief ras bij elkaar (zou ook nooit twee Jack russelteven nemen).

Ik heb nu twee chihuahua teven, maar dat zijn schatjes. Vooral de ene is zo enorm onderdanig, die vecht niet. En mocht het gebeuren is een brul van mij genoeg om ze op te laten houden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:04

Zou het niet doen. kan goed gaan, maar als het fout gaat gaat het heel erg fout. Zet er een reutje bij en je hebt veel minder kans op problemen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:45

Zolang jij de leiding op je neemt binnen de roedel gebeuren zulke gevechten niet. In het wild hebben wolven niet te kiezen wie ze mogen of niet, ze moeten het doen met de familie die ze hebben en daar mee samenwerken. Hetzelfde bij honden. Die gevechten gebeuren omdat de eigenaar niet de verantwoording neemt om de roedelleider te zijn. Zulke gevechten gebeuren ook niet opeens uit het niets, daar zitten al zo veel signalen aan vooraf die wij mensen helaas niet altijd doorhebben. Maar honden die uit het niets vechten geloof ik niets van.
Ik denk in jouw geval dat je het makkelijk kunt doen. Alleen goed zorgen hoe je het vooraf doet. Zorg dat je eerst lekker met de honden samen gaat wandelen voordat je het huis in gaat. Ook al haal je haar op met de auto, eerst lekker even wandelen zodat ze alletwee rustig zijn. Dan neem je haar mee naar huis, laat haar alleen in de woonkamer en niet in bijv. de slaapkamer voor de eerste paar weken. Daarna kun je haar rustig de rest van het huis laten zien door haar op die plek uit te nodigen.
Zorg dus ook dat jij degene bent die toestemming geeft en laat haar niet uit zichzelf gaan.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:49

Was het maar zo simpel....Soms kunnen twee teven gewoon niet met elkaar, en wil je ze dan echt een leven onder spanning aandoen? Constant gescheiden houden?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:54

Het is zo simpel.... ik geloof niet dat in de hondenwereld is van elkaar wel of niet mogen. Even een heel goed voorbeeld: Cesar Millan heeft één hele grote roedel met honden erbij die in het verleden andere honden alleen maar aanvlogen.
Het draait allemaal om de energie van die honden, en in het geval van 'niet overweg' kunnen zitten de honden OF teveel op hetzelfde niveau OF op verschillende niveau's. Ik vind persoonlijk - allemaal mijn mening dit - dat we honden teveel vermenselijken. Ik denk niet dat honden die emotie hebben van elkaar mogen of niet.