Hoe doen jullie dat toch..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:59

Heb op dit moment geen paard, wel 2 honden en werk 32 uur, maar gelukkig werk ik meer dan de helft hiervan uit huis *\o/* Ideaal hoor! Vandaag ook thuid gewerkt, honden slapen naast me... straks even een extra blokje om!! :D

VogeltjeM

Re: Hoe doen jullie dat toch..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:16

Mijn vriend werkt 4 dagen en ik studeer fulltime, maar meestal thuis. Er is dus zo'n 2 dagen per week niemand thuis. Op die dagen gaat t hondje naar mijn ouders, die ook honden hebben en waar er altijd iemand thuis is :) Mocht ik later meer weg zijn, dan kan ze vaker naar mijn ouders, of misschien tegen die tijd mee naar mijn vriends werk, of... Nou, altijd wel oplossingen te bedenken in ieder geval :)

Wat het leven buiten je hond om betreft: met mijn twee grootste hobby's (paardrijden en hardlopen) gaat ze gezellig mee. Met vrienden, familie en etentjes e.d. kan ze meestal ook gewoon mee. Mochten we iets hebben waar ze niet mee naartoe kan en het duurt langer dan een uur of vier/vijf, dan gaat ze naar mijn ouders.

Het gaat prima zo, ze is nooit langer dan twee uur alleen en meestal is ze helemaal niet alleen op een dag. Heb er nog geen moment spijt van gehad :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:44

Wij werken ook allebei, maar mijn vriend werkt onregelmatig dus het komt vaak genoeg voor dat hij om 14.00 de deur uit gaat, en ik om 18.00 alweer thuis ben. Dus dat is gunstig voor de honden. :D
En ze hebben ook wel eens pech en zijn langer alleen, maar ben gemiddeld 2 avonden en de zondag op hondenclub met ze bezig, en daarnaast nog alle wandelingen en trainingen thuis. En de Duitser zit in de kennel buiten, die heeft sowieso genoeg ruimte en te zien buiten als we weg zijn. :)
Lukt dus prima. :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:38

Hier ook een hond, fulltime (soms meer) baan, 4 paarden (hoeven gelukkig niet allemaal gereden),... Hond zit overdag buiten, heeft zn eigen -doe je ding maar-plek, met overdekte dubbele kennel. Hij wordt niet elke dag uitgelaten aan de lijn, die tijd en energie ontbreekt soms aan het eind van de dag, aantal keer per week gaan we een half uur (soms meer) met de quad rijden, langs het veld, door het bos,... en dan kan ie los mee, dat is voor hem de mooiste uitlaatklep, rondje van een uur aan de lijn heeft ie weinig aan. s winters kan ie minder buiten (hij is niet bepaald gecharmeerd van de regen) en dan probeer ik wel elke dag een rondje te doen. Vaak gaat ie ook gewoon mee naar de paarden. Groot natuurreservaat erbij, kan hij ook leuk meewandelen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:42

Ik heb een hond,kruising mechelaar/labrador,2 katten en 7 pony's.
4 dagen per week ben ik aan het werk, dan is mijn hond alleen thuis met vaak 1 kat, de andere kat is meestal buiten.
's morgens wandel ik een 20 min met hem, aan het einde van de middag gaat hij vaak mee naar de paarden(combineren is het toverwoord),we fietsen veel samen en op vrije dagen of in het weekend doen we vaak apporttrainig/zwemtraining.
Momenteel woon ik nog te klein voor een 2e hond, die komt er wel bij als ik groter ga wonen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:21

2 honden hier. Mijn vriend en ik werken beiden full time, maar aangezien we ook allebei onregelmatig werken komt het niet vaak voor dat de honden alleen zijn. We trainen 1 keer in de week en verder neem ik ze gewoon veel mee overal naar toe :).