pap geven aan jonge pyrrhura's (parkiet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Re: pap geven aan jonge pyrrhura's (parkiet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:30

en dan? ze wel compleet in het bakje doen? of ze zelf gaan 'pellen' en alleen de overblijfselen in het bakje doen?
heb zelf nog nooit pallets aan mijn vroegere vogels gevoerd, heb het gegoogled en het ziet eruit als vruchtenhagelslag. is dit ook zo zacht?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:42

Pellets zou ik niet gaan geven, het is erg onnatuurlijk. Van nature pellen ze graag en het is erg moeilijk om ze om te zetten naar pellets. Als je een goed zaadmengsel hebt en groente en fruit geeft dan is dat prima. Door het water zou je appelazijn en vitamines kunnen geven afgewisseld. Om mijn site vindt je daar mee over. Heb je ook aan grit en maagkiezel gedacht?

Als je de zaadjes kneust tussen twee lepels kunnen ze het vaak wat makkelijker pellen.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 13:57

ik heb gekeken op je site. ziet er goed uit. heb vroeger ook een grasparkiet gehad die supertam is geworden.ik heb nog een vraag. ik krijg de pap wel gevoerd, maar heb al zoveel filmpjes bekeken op youtube waar de vogels met de hand gevoerd worden, die zijn allemaal zo enthousiast, roepen om eten, doen hun bekkie al open als ze het aan zien komen. dat is hier dus helemaaaaaaal niet zo. als ik ze eenmaal zachtjes vast heb en ik duw de spuit met pap zachtjes tegen de snavel, moet ik echt geluk hebben dat ze het bekje open doen. daarom dacht ik dus gisteren om er 12 uur tussen te laten, zodat ze dan misschien meer honger zouden hebben. maar het maakt helemaal niks uit. ik heb het nu net geprobeerd met een omgebogen lepeltje. ze eten wel, maar moet ze er toch (zachtjes) toe dwingen.