Onze boxer s'nachts bang voor onweer!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Onze boxer s'nachts bang voor onweer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:03

tja je moet er wel wat voor over hebben
zet de mand net buiten jullie slaapkamer deur op een kier en je hoeft er in theorie ook niet uit

dikke kans dat het je maar 1 of 2 nachten kost

of stop je hem liever vol met verdovende middelen

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:51

Als ik de mand buiten de slaapkamer zet en de deur op een kier duwt ze de deur open en gaat ze naast mijn bed liggen wat dus ook niet de bedoeling is...
En nee, ik stop haar liever niet vol met verdovende middelen.....vind het ook eerlijk gezegd niet erg vriendelijk van je..........ik denk dat niemand die van zijn dier houdt het graag met verdovende middelen vol stopt!!!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:01

Ik denk dat de sleutel naar de oplossing is dat je de hele associatie: licht uit, wij naar boven = eng moet proberen weg te halen.
Heeft ze een favoriet speeltje of een lekkernij (misschien iets waar ze langere tijd op kauwt?) die ze erg lekker vindt? Dan kun je bijvoorbeeld ook dat geven elke avond voordat je naar bed gaat. Dan begint ze jouw naar bed gaan misschien te associeren met iets leuks ipv iets engs.

Of je kunt misschien op een avond meerdere keren doen alsof je naar bed gaat en dan even boven blijven? Dan geef je voordat je ''naar bed gaat'' wat lekkers en voor de rest zou ik haar compleet negeren. Zoiets zou ik denk ik proberen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:28

consequent zijn
hier is niet een hapklare oplossing voor afgezien van verdovende middelen

maar goed gezien je me niet vriendelijk vind als ik het gewoon aan geef zoals het is
en je er geen nacht voor wilt opgeven houd het voor mij ook op en kun je idd beter een gedragsdeskundige in schakelen en daar een hoop geld en tijd in steken

ik hoop voor je dat je een oplossing hiervoor vind

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:45

Iets lekkers hoeft ze acuut niet meer als ze merkt dat we naar bed gaan. Ik heb iemand gevraagt die mij wellicht kan helpen maar ik moet ook even van de DA de dosering verhogen( ze kreeg de minimale dosis) om even te proberen het gedrag te doorbreken. Als niets lukt heb ik mijn man zover gekregen dat ze langs mijn bed mag slapen maar we willen eerst via andere wegen proberen...... ze is ook zo slim ze weet donders goed wanneer ik "even"naar bed ga en wanneer het echt is.....daar trapt ze niet in...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:01

Je zegt dat je alles al geprobeerd heb in je OP, maar sinds wanneer is dit probleem aan de gang?

Want medicatie heeft zeker 2 weken nog om in te werken, voor het resultaat geeft, meestal verergerd het eerst door het regelen van de hypofyse en daarnaast moet je er ook nog een therapie aan toevoegen. En echt resultaat zie je dan pas na een aantal weken. Zo`n probleem heb je niet even met een paar dagen opgelost. En ik zou zeggen pech voor je vent, maar als jij wilt slapen dan de hond maar mee naar de slaapkamer. En vandaar uit het weer rustig gaan opbouwen. Maar ik zou als ik jou was er een GT bijhalen, die kan jou heel goed vertellen welke therapie je moet gaan toepassen, om onweer/harde geluiden dragelijk te gaan maken voor jou hond. Ik heb zelf ook een hond die is echt als de dood voor harde geluiden en daarvoor heb ik al zeker 3 jaar uitgetrokken voor de therapie. En ik hoop dat het over 3 jaar dragelijk is voor de hond, maar dat gaat tijd en geduld kosten.

Wat doet hij s`nachts eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen :+

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:20

Nou, nowornever...het is een zij( haha) en s'nachts zit ze alleen maar in haar bedje te hijgen...luisteren... dan weer hijgen...luisteren dan weer hijgen etc....een brok spanning is ze dan.
Maar je hebt helemaal gelijk wat betreft de medicatie...ik wil te snel resultaat...de DA zei ook dat ik even moest doorzetten want het heeft allemaal inwerktijd nodig. Haar probleem is nu zo'n twee wk aan de gang. verder was ze ook te laag gedoseerd qua medicatie, maar dat was mijn schuld want ik was bang voor bijwerkingen en wilde eerst zien hoe ze op een halve pil zou reageren...vanacht heeft ze de normale dodis voor haar gewicht gehad en ik had het idee dat ze nu iets rustiger was en af en toe sliep....verdre moest ik van de DA haar verder tot zekere hoogte gewoon negeren en vooral normaal doen...dus niets veranderen aan ons gedrag....we zullen zien...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:37

Wat je wel kan doen als zij begint te ijsberen, weet niet of ze dat ook doet, dwingen om te gaan
liggen. Dat helpt bij mijn collie heel goed om haar op die manier rustig te krijgen. Maar ik raad je wel echt aan om te gaan trainen op onweer/harde geluiden want dit gaat alleen maar erger worden. En probeer even je hele ritme s'avonds om te gooien. Maar ik begrijp helemaal dat je snel resultaat wil, mijn collie is s'nachts het eerste jaar echte een drama geweest, want ze sliep wel bij ons, maar als we sliepen had ze geen contact en dan was ze ook 1 stressbom.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:45

Het gekke is dat als het overdag onweert vind ze het niet eng ook vuurwerk is ze niet bang voor maar ja, in de meeste gevallen ben ik dan bij haar. Onweer en alleen zijn dat is te eng voor haar....inderdaad stuur ik haar terug in haar bedje als ik haar hoor ijsberen en dat doet ze dan ook...soms is ze dan ook even stil...op dat moment denk ik dan ook wel eens zou het een manier van aandacht vragen zijn? Nou, we kijken het even aan en hopelijk dat onze kennis ons ook kan helpen....